Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا با برتری مقابل نماینده قرقیزستان در فینال، دومین مدال طلا را برای ایران به ارمغان آورد. به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا از صبح امروز (یکشنبه) آغاز شده است و نمایندگان کشورمان در ۵ وزن اول به مصاف حریفان خود رفتند که علیرضا کریمی نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم کشورمان با برتری مقابل کشتی‌گیر قرقیزستانی در فینال دومین مدال طلا را برای کاروان ورزشی ایران به ارمغان آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۱۳ نفر حضور داشتند علیرضا کریمی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر صفر تاکشی یاماگوچی از ژاپن را شکست داد. وی در دور سوم نیز با ضربه فنی از سد ماگومد ابراگیم‌اف، دارنده مدال برنز المپیک و قهرمان آسیا از کشور ازبکستان گذشت و گام به فینال گذاشت.

کریمی در فینال با نتیجه ۶ بر صفر از سد ماگومد موسی‌ئف از قرقیزستان گذشت و دومین مدال طلا را برای کاروان ورزشی ایران به ارمغان آورد.

پیش از این حسن یزدانی مدال طلای وزن ۸۶ کیلوگرم را کسب کرده بود و رضا اطری در وزن ۵۷ کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز شده بود. در وزن ۷۴ کیلوگرم مصطفی حسین‌خانی با شکست در دیدار رده‌بندی از کسب مدال بازماند. در وزن ۶۵ کیلوگرم نیز مهران نصیری با شکست در دور نخست از گردونه مسابقات کنار رفت.

پرویز هادی نماینده وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشورمان، فردا به میدان خواهد رفت که در دور نخست با سومیت از هند کشتی می‌گیرد و در صورت پیروزی بر این کشتی‌گیر، در دور دوم به مصاف برنده نوبویوشی آراکیدا از ژاپن و اولگ بولتین از قزاقستان می‌رود.

داوید مودزماناشویلی دارنده مدال نقره المپیک، برنز جهان و قهرمان آسیا از ازبکستان، و زولبو ناتساگسورن، دارنده مدال نقره آسیا از مغولستان در گروه هادی قرار دارند. رقابت‌های این وزن فردا برگزار می‌شود.

* نتایج کامل نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم که ۱۸ نفر حضور داشتند رضا اطری بعد از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر نماینده نپال را شکست داد. وی در دور سوم نیز در جدالی دیدنی با نتیجه ۱۵ بر ۹ ساندیپ تومار، دارنده مدال طلای آسیا از هند را شکست داد و گام به نیمه‌نهایی گذاشت، اما در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۲ مغلوب بخبایار اردنبات، دارنده ۲ مدال برنز جهان از مغولستان شد و شانس حضور در فینال و کسب مدال طلا را از دست داد.

وی در دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز به مصاف کیم سونگ وون از کره جنوبی رفت با نتیجه ۹ بر ۴ به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم نیز که ۲۱ نفر حضور داشتند مصطفی حسین‌خانی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر کشتی‌گیری از بنگلادش را شکست داد. وی در دور بعد نیز با نتیجه ۱۲ بر ۲ از سد دولتمراد اوراز گولی‌یف از ترکمنستان گذشت و راهی یک‌چهارم نهایی شد. وی در این مرحله به مصاف بکزاد عبدالرحمن اُف، دارنده مدال برنز ۲۰۱۴ جهان و قهرمان آسیا از ازبکستان رفت که با شکست ۴ بر ۲ در ثانیه‌های پایانی از حضور در نیمه نهایی بازماند.

با صعود حریف حسین خانی به فینال، او راهی مرحله شانس مجدد شد که به دلیل حاضر نشدن حریف یمنی به دیدار رده بندی رفت. وی برای کسب مدال برنز به مصاف یوهی فوجینامی، دارنده مدال برنز ۲۰۱۷ جهان از ژاپن رفت که با نتیجه ۱۰ بر ۸ شکست خورد از کسب مدال برنز بازماند. وی در مسابقات جهانی نیز مغلوب این حریف شده بود و مدال را از دست داده بود.

در وزن ۸۶ کیلوگرم که ۱۹ نفر حضور دارند حسن یزدانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم ظرف ۴۵ ثانیه حریفی از اندونزی را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد. وی در دور سوم نیز پیش از پایان وقت اول مسابقه با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل پاوان کومار از هند به پیروزی رسید و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. یزدانی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۲ از سد یوتمن اورگودول، دارنده مدال نقره آسیا از مغولستان گذشت و فینالیست شد.

یزدانی در فینال برای کسب مدال طلا به مصاف میشائیل ابونادر دومینیک از لبنان رفت که با برتری ۱۰ بر صفر پیش از پایان تایم اول، نخستین مدال طلا را برای کاروان ورزشی ایران به ارمغان آورد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم مهران نصیری در دور نخست به مصاف یرلان بک کاتای، دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی از چین رفت که در نهایت با نمایشی ضعیف و دور از انتظار با نتیجه ۸ بر ۷ شکست خورد که با توجه به شکست حریفش، نصیری از گردونه مسابقات کنار رفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کاروان ورزشی ایران جاکارتا بازی های آسیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۶۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود پرویزی و امیری به فینال/ ریگی و طهماسبی با یک برد برنز گرفتند

در ادامه رقابت‌های تورنمنت جاده ابریشم به میزبانی باکو چهار نماینده کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند.

در وزن ۵۱ کیلوگرم، مهدی پرویزی که پیش از این حریفی از قزاقستان را مغلوب کرده بود با "بوتلایف" از روسیه روبه‌رو شد و به برتری رسید تا فینالیست شود. پرویزی عصر فردا برای کسب نشان طلا با "اصیل‌بیک جلیل‌اوف" ازبکستانی دیدار می‌کند.

در وزن ۵۴ کیلوگرم، مصطفی ریگی که برابر نماینده پاکستان به برتری رسیده بود با "خوجانزار" از ازبکستان مبارزه کرد و نتوانست به برتری دست یابد و با یک پیروزی و کسب مدال برنز به کارش پایان داد.

در وزن ۶۷ کیلوگرم، مهدی امیری که مشتزن قرقیزستانی را شکست داده بود با "ایلگار سالاکوف" از جمهوری آذربایجان بالای رینگ رفت و به برتری رسید. امیری عصر فردا در فینال با "الکساندر زیریانوف" از روسیه پیکار می‌کند.

در وزن ۷۱ کیلوگرم، کسری طهماسبی که بوکسوری از لهستان را از پیش‌رو برداشته بود با "دارخان دوسیبای" از قزاقستان نبارره کرد و با قبول شکست به مدال برنز بسنده کرد.

باقر فرجی و روزبه صفری دیگر بوکسور‌های ایران در تورنمنت جاده ابریشم بودند که از دور مسابقات کنار رفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • چهار مدال نقره و برنز بوکسورهای ایران در باکو
  • نایب قهرمانی بوکسور تبریزی در تورنمنت جاده ابریشم
  • ۴ مدال بوکسورهای ایران در تورنمنت باکو/ باخت پرویزی و امیری در فینال
  • تورنمنت جاده ابریشم| چهار مدال نقره و برنز بوکسور‌های ایران در باکو
  • بوکس جاده ابریشم؛ پایان تلاش ملی پوشان ایران با ۴ نشان رنگارنگ
  • صعود پرویزی و امیری به فینال
  • صعود پرویزی و امیری به فینال/ ریگی و طهماسبی با یک برد برنز گرفتند
  • محمدرضا گرایی؛ مرد یخی در پاریس طلا می‌خواهد؛ سهمیه‌های المپیکی
  • معمای ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد برای المپیک ۲۰۲۴ و هندوانه دربسته‌ پادشاه
  • سال اولین ها