Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@22:33:16 GMT

موضع کردستان عراق به تحریم‌های آمریکا علیه ایران

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۲۶۷۲۵

موضع کردستان عراق به تحریم‌های آمریکا علیه ایران

معاون اتاق بازرگانی استان سلیمانیه عراق بر بی تأثیر بودن تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر روابط اقتصادی منطقه کردستان عراق با ایران تأکید کرد.

خبرگزاری فارس: «نوزاد غفور» معاون مدیر اتاق بازرگانی استان سلیمانیه عراق تأکید کرد: تحریم‌های آمریکا علیه ایران هرگز تأثیری بر روابط اقتصادی منطقه کردستان با ایران نگذاشته و نخواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته پایگاه خبری الغد پرس، وی در یک کنفرانس خبری گفت: روابط تجاریی ایران و اقلیم کردستان صرف‌نظر از تصمیمات واشنگتن ادامه خواهد یافت.

او با تأکید بر رشد روابط اقتصادی فی مابین در بازه‌ی زمانی اخیر، بسته شدن گذرگاه‌های مرزی میان ایران و اقلیم کردستان را تکذیب کرد و گفت: هیچ تصمیمی مبنی بر بستن گذرگاه‌ها یا مرز میان دو طرف گرفته نشده است و اقلیم از تبادلات تجاری با ایران منتفع است.

ایران و اقلیم کردستان عراق از طریق چهار گذرگاه «باشماق»، «پرویزخان»، «تمرچین» و «شیخ صالح» با یکدیگر تبادلات تجاری دارند.

پیش از این نیز «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق از ادامه یافتن روابط اقتصادی با ایران سخن گفته بود. او سخنان پیشن خود در رابطه با همراهی با تحریم‌های آمریکا را صرفا در زمینه تعامل دلاری دانسته بود.

«نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر کردستان عراق در اردیبهشت ماه گذشته در چهارمین کنفرانس اقتصادی ایران، کردستان در اربیل از حجم ۶ و نیم میلیارد دلاری مبادلات تجاری با ایران خبر داد. او گفت که در حال حاضر ۳۵۹ شرکت ایرانی و ۱۳۹ کارخانه ایرانی در اقلیم کردستان فعالیت کرده و صد‌ها فرصت شغلی در این منطقه ایجاد کرده‌اند.

منبع: فردا

کلیدواژه: کردستان عراق تحریم های آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۶۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند

به گزارش همشهری آنلاین وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۴ شخص و ۲ نهاد را در ارتباط با ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داده است. این تحریم‌ها به بهانه دخیل بودن این اشخاص و نهادها در حملات سایبری به سازمان‌های دولتی ایالات متحده اعمال شده است.

کد خبر 846802 برچسب‌ها خبر ویژه ایران و آمریکا

دیگر خبرها

  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیوندد
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری برای حجم مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان
  • چشم‌انداز تجارت یک میلیارد دلاری ایران و ازبکستان
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری روابط تجاری ایران و پاکستان
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری تبادلات تجاری و اقتصادی میان ایران و پاکستان