ضرغامی: مرحوم آقای دری قهرمان مبارزه با انگلیس در جنگ نرم است
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۲۶۹۱۶
به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید عزتالله ضرغامی عضو شوراهای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی و همچنین رئیس اسبق سازمان صداوسیما با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامی خود به فوت مرحوم سید ضیاءالدین دری كارگردان سینما و تلویزیون واکنش نشان داد. ضرغامی با پرکار، متعهد، با سواد و حزباللّهی دانستن مرحوم دری و با تأکید بر اهمیت تولید و پخش آثاری همچون "کیف انگلیسی"، "کلاه پهلوی" و "معمای شاه"، ابراز داشت که مرحوم آقای دری قهرمان مبارزه با انگلیس در جنگ نرم است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
"دُرّ تلویزیون !
کمتر کسی قدر و جایگاه سید ضیاءالدین دری را می داند.
در زمان معاونت سینمایی ام بیشتر با او آشنا شدم. فیلم سینمایی "سینما سینماست" در آن دوره ساخته شد.
عملکرد حرفه ای و برجسته او در ساخت سریال "کیف انگلیسی" باعث شد تا مجموعه تلویزیونی "کلاه پهلوی" را با او ادامه دهیم.
به این مناسبت ارتباط فعال و نزدیکی با او داشتم. با سواد، پرکار، متعهد و حزب اللهی بود.
او استعمار پیر بریتانیای کبیر را به خوبی میشناخت و برای روشنگری نسبت به آن بسیار با انگیزه بود.
چند شب قبل که به مناسبت کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد قسمت هایی از سریال "معمای شاه" پخش می شد، یک بار دیگر به اهمیت تولید اینگونه سریال های تاریخی پی بردم.
مجموعه هایی از این دست یکبار مصرف نیستند. بلکه به مثابه یک دوره آموزش تاریخ و عبرت گرفتن از حوادث گذشته، همواره مورد نیاز و استفاده آحاد جامعه به ویژه نسل های جدید هستند.
مرحوم آقای دری قهرمان مبارزه با انگلیس در جنگ نرم است.
سریال های خوش ساخت و دیدنی با درون مایه ی پرمحتوا و صادقانه نسبت به کارنامه ننگین استعمار پیر در ایران، یادگار آن مرد بزرگ است.
قبل از عمل جراحی کبد، تلفنی با او صحبت کردم. بچه های شیراز و به ویژه آقای سهرابی مدیرکل محترم مرکز صدا و سیما و دیگر عزیزان همه جوره در خدمت او بودند. ولی عمر او دیگر به این دنیا نبود. خدایش رحمت کند!
دُر تلویزیون ایران رخ در نقاب خاک می کشد ولی آثار پر برکتش برای ملت ایران باقی خواهد ماند."
انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: صدا و سیما
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۶۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
آخرین خبرها از ساخت «پایتخت ۷»؛ دستمزد نجومی سلبریتیها
سلیم غفوری در خصوص ساخت سریالهای جدید، ادامه نهضت مجموعههای تلویزیونی چندفصله، سرانجام «موسی (ع)» و ساخت «پایتخت» در ۱۴۰۳ توضیحاتی داد.
به گزارش تسنیم، او میگوید: این تغییر رویکردی که هم در ساختار و هم در فضای سریالسازی ایجاد شد، عملاً در سال ۱۴۰۲ به نتیجه رسید و اکنون بیش از ۱۳۰ فیلمنامه در مراحل مختلف وجود دارد. در سیمافیلم تعداد زیادی سریال در مراحل مختلف پیش تولید، تولید و پس تولید قرار دارد و اینها نویدبخش فضای خوبی امسال است.
با سلیم غفوری قائممقام معاونت سیما درباره ساخت سریالهای جدید، ادامه نهضت دنبالهسازی، سرانجام ساخت سریال «موسی (ع)» و فصل جدید «پایتخت» و همچنین دستمزدهای سلبریتیها گفتوگویی انجام دادیم که در ادامه میخوانید:
آقای سلیم غفوری! سرمایهگذاری روی ساخت سریالهای طنز و برنامههای سرگرمکننده جواب داد. آنچه که در میان سریالهای امسال در ماه رمضان هم دیدیم نه ماورایی انتظار داشتیم ماورایی از آب درآمد و نه معمایی، معمایی شد. برنامهتان برای ساخت سریالهای جدید به چه صورت است و آیا به سمت ساخت سریالهای طنز متعدد خواهید رفت یا خیر؟
چند کار طنز در دست تولید است. این آثار نمایشی برای آنتن تابستان پیشبینی شده که از جمله آن میتوان به سریال «بدل» علی مسعودی (علی مشهدی) اشاره کرد و به تدریج نام سریالهای بعدی را اطلاعرسانی خواهند کرد. «پایتخت» در حال گفتگو هستند طبعاً به طرح و فیلمنامه خوب و جذابی برسند حتماً امسال در دستور کار قرار میگیرد. این روزها دفتر فیلمنامه کارهای جدید در حوزه طنز طراحی میکند.
تلویزیون باید بین همه ژانرهای نمایشی تعادل ایجاد کند.
آیا اولویتی برای پرداختن به ژانرهای نمایشی دارید؛ مثلاً طنز یا درام و معمایی؟
حتماً اولویت بر آن است در گونههای مختلف تعادل وجود داشته باشد. تلویزیون هم به کار طنز نیاز دارد و هم کار اجتماعی، هم به کار تاریخی، معمایی، پلیسی و به همه اینها نیاز دارد. اگر هر شب تلویزیون، طنز پخش کند در همه شبکهها دلزدگی ایجاد میشود. باید بین گونههای مختلف تعادل وجود داشته باشد.
کما اینکه همان قدر کارهای طنز پرمخاطب است که کارهای تاریخی هم اینطور است. مصداق بارز آن سریال «سرزمین مادری» که در زمستان کار پرمخاطبی شد. مخاطب آن را پسندید و دنبال کرد؛ بنابراین کار تاریخی هم جذاب است. تلویزیون حتماً بین گونههای نمایشی تعادل ایجاد میکند و این نکته در دستور کار است.
نکتهای درباره نهضت دنبالهسازی مطرح شد. از نونخ، زیرخاکی و پایتخت صحبت شد که نونخ و زیرخاکی به آنتن رسیدند و شما به پیگیری «پایتخت» جدید اشاره کردید. آیا قرار است دنبالههایی همچون «بچه مهندس» و دیگر چند فصلههای تلویزیون هم در دستور کار قرار بگیرد؟
باید به ایده رسید و مثلاً باید دید «بچه مهندس» که اشاره کردید چقدر قابلیت ادامه دادن و ساخت فصل جدید را دارد. حتماً کاری قابلیت داشت در نهضت فصل بعدیسازی که در دستور کار ما است، مورد توجه قرار میگیرد منتها با طرح و ایده جدید. اگر یک دنبالهای طرح و ایده جدید نداشته باشد نه تنها موفق نخواهد بود بلکه عقبه آن برند را هم از بین میبرد.
صحبتها بر سرِ شروع تولید سریال «موسی (ع)» است. آیا امسال جلوی دوربین میرود؟
الان سریال «موسی (ع)» در مرحله پیشتولید است. تستها را از عوامل و بازیگران و دستاندرکاران میگیرند. سریال «حضرت موسی (ع)» با یک سیستم نوآوری جدید تولید میشود باید تجهیزات آن تأمین و وارد کشور شود. شاید امسال به تولید اصلی نرسد، اما فرآیند آن دنبال میشود.
خبرهایی در فضای مجازی پخش میشود که بابک حمیدیان بازیگر نقش «موسی (ع)» خواهد بود و حتی نامهای دیگری هم مطرح میشوند؛ صحت دارند؟
هنوز هیچچیز راجع به هنرپیشهها قطعی نیست و به نظرمن اجازه بدهید کارگردان و تهیهکننده در فضای آرامی با عوامل و بازیگران گفتگو کنند تا به نتیجه برسند.
همانطور که میدانید آقای جبلی درباره ماجرای دستمزد سلبریتیها در تحویل سال توضیحاتی دادند. آیا فرآیند بازنگری و اصلاح فرآیند دستمزدها به چهرهها که گفته شد در حال انجام است. دستمزد چهرههایی که میهمان برنامههای تلویزیونی میشوند یا در سریالها و برنامهها حضور دارند اصلاح میشود یا خیر؟
فرآیند آن در حال انجام است. طبعاً چهرهها برای حضور در سریال، میهمان شدن در تلویزیون، اجرا و به انحاء و گونههای دیگر دستمزدهایی را طلب میکنند. البته این اتفاق فقط مختص به تلویزیون نیست بلکه در فضاهای رسانهای دیگر هم اتفاق میافتد. متأسفانه در خلال صحبتهایم به آن اشاره کردم که پلتفرمها فضای دستمزدی را به شدت تغییر دادند. به هر حال اگر قرار باشد این یک بام و دو هواییها و دستمزدهای عجیب و غریب کاملاً اصلاح شوند نیازمند همگرایی بین تلویزیون، سینما و پلتفرمهاست. اگر این همگرایی کامل شکل نگیرد کنترل شرایط حتماً پیچیده و سخت خواهد بود و این فرآیند حتماً دنبال خواهد شد.