Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@13:23:25 GMT

5 اشتباه بزرگ در تبليغات آنلاين

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۲۷۱۱۶

5 اشتباه بزرگ در تبليغات آنلاين

خبرگزاري آريا - بسياري از کسب‌وکارها براي تبليغات خود از طريق جست‌وجوها در صفحات مجازي، شبکه‌هاي اجتماعي يا از تبليغاتي که هزينه آنها بر اساس تعداد کليک محاسبه مي‌شود، استفاده مي‌کنند. اگرچه تبليغات بسيار هدفمند براي مخاطبان مورد نظر طراحي مي‌شوند، ولي در بسياري از موارد نتيجه‌اي را که مورد انتظار است نمي‌دهند يا اگر نتيجه مطلوبي نيز داشته باشند، صاحبان کسب و کار به‌دنبال نتيجه به مراتب مطلوب‌تري از آن هستند و اين نتيجه، دلخواه آنها نيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گرچه در بيشتر موارد خود محتواي آگهي نياز به تغيير و بررسي دارد، در برخي موارد مشکل از خود تبليغ نيست. بلکه سازوکاري که براي استفاده از بسترهاي اينترنتي براي تبليغات به کار گرفته مي‌شود، درست نيست. به عقيده کارشناسان با تجربه در حوزه بازاريابي ديجيتال، اشتباه‌هاي زيادي ممکن است در بازاريابي ديجيتال توسط افراد مبتدي و حتي مديران بسيار باتجربه رخ بدهد. پرهيز از اين اشتباه‌ها کمک مي‌کند پول و زمان خود را در تبليغات ديجيتال بي‌حاصل هدر ندهيد.
انتخاب بستر نادرست براي تبليغات محصول خود
هيچ‌گاه مبناي انتخاب بستر تبليغاتي نمي‌تواند فقط اين باشد که مخاطبان محصولتان از آن بستر زياد استفاده مي‌کنند. براي انتخاب، به‌دنبال بستري براي تبليغات خود باشيد که بهترين عملکرد را در مورد نوع محصولي که مي‌خواهيد تبليغ کنيد، داشته باشد.
شايد از نظر شما تبليغات صفحاتي مانند گوگل، بينگ و ياهو با هم تفاوتي نداشته باشند، اما هر کدام از آنها در خصوص محصولات خاصي عملکرد بهتري دارند. بنابراين بدون اين که عملکرد بستر مورد نظر خود را در خصوص محصولات مشابه محصول خود در نظر بگيريد، صرفا به دليل پر بازديد بودن آن تارنما يا شبکه اجتماعي، مقادير زيادي از پول و سرمايه خود را صرف تبليغات متعددي نکنيد که شايد بازدهي مناسبي براي محصولتان نداشته باشند.
براي مثال اگر محصول يا خدمات شما مي‌تواند مشکلي را برطرف کند که مردم در پي راه‌حلي براي رفع آن هستند، بهترين بستر تبليغات براي شما موتورهاي جست‌وجوگر خواهند بود. به اين ترتيب وقتي کسي راه حل آن مشکل را جست‌وجو مي‌کند با محصول شما برخورد مي‌کند. اگر نمايش تصويري اوليه‌اي از محصول و کاربرد آن تهيه کرده‌ايد يا مي‌توانيد با استفاده از آن چيزي را به مخاطبان خود آموزش دهيد بهتر است اين تصاوير ويدئويي تبليغاتي را در صفحات مخصوص پخش تصاوير ويدئويي مانند آپارات يا صفحات مشابه آن منتشر کنيد.
اگر محصول شما مشکلي را حل نمي‌کند يا تصويري براي معرفي آن نداريد، شايد انتشار تبليغات در شبکه‌هاي مجازي مانند اينستاگرام براي تحريک کنجکاوي مخاطبان، فضاي مناسبي باشد. البته بايد توجه داشت پيش از اين همين که افراد صفحات مجازي مربوط به برندي را دنبال کنند نشان‌دهنده ميزان مخاطبان آن برند بود. اما در سال‌هاي اخير تعداد دنبال‌کنندگان صفحات مجازي با تعداد مخاطبان اصلي آن برند رابطه مستقيمي ندارد، زيرا بسياري از محتواهايي که در شبکه‌هاي مجازي توسط افراد پسنديده مي‌شوند الزاما مشاهده نشده‌اند بلکه فرد فقط از روي آنها عبور کرده است.
بنابراين مي‌توانيد علاوه بر اين که مخاطبان خود را به همراهي صفحات مجازي خود دعوت مي‌کنيد، با پرداخت هزينه تبليغات شبکه‌هاي اجتماعي، فهرستي از نشاني الکترونيکي مخاطبان هدف خود را دريافت و پيام‌هاي تبليغاتي را برايشان ارسال کنيد تا مطمئن باشيد تبليغات شما ديده شده‌ است.
يک تبليغ را بدون تغيير براي مدت طولاني استفاده کنيد
بسياري از صاحبان کسب‌وکارهاي کوچک با تمام سرمايه بازاريابي خود يک تبليغ مي‌سازند و براي مدت طولاني آن را ادامه مي‌دهند. در ابتداي کار تاثير تبليغ به‌طور محسوسي مشاهده و همين موجب رضايت و شادماني صاحب کسب‌وکار و تمديد آگهي براي مدت بيشتر مي‌شود. اما پس از گذشت مدتي اين تبليغ نه تنها اثر جذب‌کننده ندارد، بلکه خود موجب دافعه هر چه بيشتر افراد از آن برند خواهد شد. تبليغات صفحات مجازي اگر براي چند هفته بدون تغيير باقي بمانند، بشدت خسته‌کننده شده و اثر خود را از دست خواهند داد.
گاهي اوقات شما رقيب جديدي پيدا مي‌کنيد يا بستر تبليغاتي مورد استفاده دچار تغييراتي مي‌شود که بايد از آنها آگاه باشيد و مطابق با اين تغييرات، تحولات جديدي را در تبليغات خود اعمال کنيد. از طرف ديگر زمان عامل مهم و تعيين‌کننده‌اي در تبليغات است. به عنوان مثال در ماه‌هاي پاياني سال خيلي از کسب‌وکارها نبايد هزينه‌اي صرف تبليغات ديجيتال کنند، چون افراد به‌دنبال خريد کالاهاي شب عيد و خدمات مربوط به تعطيلات خواهند بود و اگر کسب‌وکار شما ارتباطي با اين موارد نداشته باشد، کسي در آن برهه زماني به آن توجهي نخواهد کرد. بنابراين زمان‌بندي در تبليغات از اهميت ويژه‌اي برخوردار است و تبليغات بايد متناسب با تغييرات شرايط جامعه بر اثر مسائل گوناگون در طي زمان، تغيير کنند و تحول لازم براي جذب هرچه بيشتر مخاطبان خود را پيدا کنند.
تبليغات ديجيتال از کارآمدترين، پرمخاطب‌ترين و در عين حال آسان‌ترين روش‌هاي تبليغات است. اما همان‌قدر که مي‌تواند ابزار کارآمدي در جهت جذب مخاطب و به دنبال آن افزايش فروش و سودآوري باشد، در صورتي که بخوبي از آن استفاده نشود، موجب هدر رفتن سرمايه و حتي گاهي از دست دادن مخاطبان براثر زياد دريافت کردن پيام‌هاي تبليغاتي تکراري و يک شکل مي‌شود. اما با تمام اين مشکلات، هيچ‌گاه براي رونق بيشتر کسب‌وکار خود در دنياي ديجيتال امروزي از اين تيغ دو لبه پرسود غافل نشويد.
تلاش براي فرستادن مخاطبان يک بستر مجازي به بستر مجازي ديگر
فرض کنيد که براي محصول خود يک ويدئوي تبليغاتي خيلي خوب آماده کرده و در آپارات بارگذاري کرده‌ايد. ولي از آنجا که مي‌خواهيد ميزان بازديد را افزايش دهيد از ساز و کار تبليغات ساير شبکه‌هاي اجتماعي استفاده مي‌کنيد تا مخاطبان آن شبکه‌ها را نيز به ديدن تصاوير تبليغاتي خود در بستري ديگر دعوت کنيد. شايد اين‌کار راه‌حل بسيار خوب و عاقلانه‌اي به نظر برسد اما بهتر است بدانيد بسترهاي تبليغاتي الگوريتم‌هايي دارند که تبليغات مربوط به بسترهاي مجازي ديگر را که باعث تشويق مراجعه مخاطبانشان به شبکه‌هاي اجتماعي ديگر مي‌شود، به ميزان پايين‌تري نشان مي‌دهند. بنابراين سعي کنيد اگر مي‌خواهيد همزمان از چند بستر مجازي براي تبليغات بيشتر استفاده کنيد، سراغ بسترهايي که با هم همسوتر هستند و منافع مشترکي با هم دارند، برويد تا هزينه‌اي که مي‌کنيد هدر نرود و تبليغاتتان بخوبي ديده شوند.
مخاطبان خود را با جزئيات بسيار زيادي هدف قرار دهيد
بهتر است مخاطبان خود را خيلي کلي مدنظر قرار داده و تبليغات خود را براساس يک‌سري کليدواژه‌هاي کلي شکل بدهيد. براي مثال تمام افراد منطقه خاورميانه را به‌عنوان مخاطب در نظر بگيريد، يا در صورتي که در موتورهاي جست‌وجوگر تبليغات داشته باشيد، براي کليدواژه کلي مثل شيريني خانگي هزينه بپردازيد. اما مساله اينجاست اگر بخواهيد از کليدواژه يا هشتگ‌هاي خيلي کلي هم استفاده کنيد هيچ‌گاه ديده نخواهيد شد؛ زيرا مجموعه‌هاي قدرتمندتر از شما به محض جست‌وجوي فرد، او را به سمت خود جذب خواهند کرد و فرصتي براي جذب مخاطب به شما نخواهد رسيد. اما در مجموع خيلي جزئي عمل کردن باعث ضرر بيشتري مي‌شود زيرا دايره مخاطبان را خيلي کوچک مي‌کند و در نتيجه بازار پر رونقي منتظرتان نخواهد بود. در حقيقت در اين مورد بايد اصل را بر اعتدال بگذاريد؛ نه خيلي کلي و نه خيلي خاص و محدود! درخصوص انتخاب کليدواژه نيز سعي کنيد از گزارش‌هايي که از بازديدها يا جست‌وجوها توسط بسترهاي تبليغاتي منتشر مي‌شود، کمک بگيريد و از واژه‌هاي مرتبطي براي انتخاب کليدواژه‌ها و هشتگ‌هاي تبليغاتي خود استفاده کنيد که بازديد ماهانه خوبي داشته‌اند.
در برابر خودتان قد عَلَم کنيد!
شايد اين مساله کمي عجيب به نظر برسد ولي واقعيت اين است که در بسياري از موارد اين اتفاق رخ مي‌دهد. کافي است دو نوع آگهي يک محصول را در يک بستر تبليغاتي و براي مخاطبان يکسان ارائه کنيد ولي هر کدام از آنها مخاطب را به دو کار متفاوت دعوت کند. مثلا يک آگهي براي دعوت مخاطب به بازديد از تارنماي شرکت باشد، در حالي که آگهي ديگر مخاطب را تشويق کند براي دريافت خبرنامه‌ها از طريق ايميل ثبت نام کند. در اين حالت دقيقا شما مناقصه‌اي در برابر خودتان به راه انداخته‌ايد که جز تاثير منفي در جذب مخاطبان سودي نخواهد داشت. بهترين کار اين است که دو يا چند آگهي ولي همه را با يک هدف منتشر کنيد تا بتوانيد به بهترين نتيجه دست پيدا کنيد. برخي بسترهاي تبليغات اينترنتي اين امکان را فراهم مي‌کنند تا بتوانيد روند دو تبليغ خود را به صورت نمودارهايي مشاهده کنيد و از عملکرد آنها مطلع شويد و بدانيد چه نوع تبليغي بيشترين بازده را براي شما و کسب‌وکارتان دارد تا بيشتر روي آن متمرکز شويد.
منبع:INC
مترجم: عسل اخويان‌طهراني

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۷۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از «آن برد» غافلگیر کننده بود/ دغدغه همیشگی «مهاجرت»

آیدین تمبرچی کارگردان نمایش «آن برد» نوشته مشترک تمبرچی و مهدی زندیه که این روزها با استقبال قابل توجه مخاطبان در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر در حال اجرا است، درباره روند تولید این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: از سال ۹۵ به همراه مهدی زندیه درگیر نوشتن این متن شدیم اما زمانی طولانی آن را کنار گذاشتیم. در آن مقطع زمانی دست‌نویسی از متن تهیه شد تا با ۲ بازیگر در سالن کوچک مولوی روی صحنه برود ولی اثر به اجرا نرسید. بعد از چندین سال رجعت به متن «آن برد»، دست‌نویس جدیدی تهیه شد. از مهر سال ۱۴۰۲ بازنویسی متن را انجام دادیم و از اوایل دی سال گذشته نیز تمرین‌ها را شروع کردیم.

وی درباره اینکه آیا نمایش «آن برد» به شیوه کارگاهی تولید شده است یا خیر، توضیح داد: متن از پیش تهیه شده بود و تمامی ایده‌های کارگردانی در آن مدنظر قرار گرفته بود اما اسلوب‌هایی که منصوب به کار کارگاهی می‌شوند به شکل موقعیت نمایشی در اثر وجود دارند. در شیوه‌ای که «آن برد» را تولید و اجرا کردیم، مکان مدام تغییر می‌کند و زمان سیال است و اسلوب‌ها منصوب به کار کارگاهی است اما ما پیش‌تر به این ایده‌ها و موضوعات فکر کرده بودیم.

تمبرچی درباره دغدغه پرداختن به ایده مهاجرت در نمایش «آن برد»، یادآور شد: ایده مهاجرت دست‌کم برای قشر و نسل ما همیشه به عنوان یک امکان مورد توجه قرار می‌گیرد. در دست‌نویس اول «آن برد» نگاه به مهاجرت مثبت بود اما متن نهایی بر علیه مهاجرت شکل گرفت. در واقع در متن نهایی به شناخت عواقبتی که مهاجرت در پی دارد، پرداختیم. آنقدر موضوع مهاجرت زیرساختی و پیچیده است که فکر نکنم به این زودی‌های دغدغه آن برای نسل ما و طبقه متوسط جامعه برطرف شود.

کارگردان نمایش «آن برد» درباره استقبال قابل توجهی که مخاطبان از اجرای این اثر نمایشی دارند، بیان کرد: می شود ادعا کرد که قالب بازخوردهای مخاطب نسبت به نمایش خیلی مثبت و برای ما ارزشمند بوده است. تولید و اجرای نمایش سختی‌ها و پیچیدگی‌های فراوانی دارد که بازخورد غالبا مثبت مخاطبان از اجرا تنها نکته دلگرم‌کننده برای گروه ما است.

وی درباره اینکه چه ویژگی‌هایی در نمایش «آن برد» باعث جذب مخاطبان و همراهی آن‌ها شده است، تاکید کرد: با اینکه بازخورد مخاطبان غالبا مثبت است اما ما را غافلگیر کرد. مخاطب با موضوع «آن برد» به راحتی ارتباط می‌گیرد زیرا در زندگی خود و اطرافیانش با موضوع مهاجرت مواجه شده است. هر گروهی بیش‌تر دوست دارد که شیوه اجرایی‌اش مورد توجه مخاطب قرار بگیرد ولی صادقانه بخواهیم صحبت کنیم، موضوع «آن برد» مخاطب را جذب می‌کند. البته شاید فرم اجرای نمایش هم درست درآمده که مخاطب می‌تواند با موضوع ارتباط برقرار کند.

تمبرچی ادامه داد: بعد از پایان هر اجرا، غالب مخاطبان تحت تاثیر قرار گرفته و برخی نیز اشک می‌ریزند. بسیاری از مخاطبان بعد از پایان نمایش آنقدر منقلب هستند که نمی‌توانند صحبت کنند. فکر می‌کنم موضوع و فرم اجرایی کار توانسته با مخاطب ارتباط درستی را برقرار کند.

این کارگردان تئاتر درباره چالش‌های تولید و اجرای «آن برد» به لحاظ اقتصادی، تصریح کرد: چالش اقتصادی همیشه برای تئاتر وجود دارد و تنها با همراهی و حمایت همه اعضای گروه می‌توان این چالش‌ها را پشت سر گذاشت که خوشبختانه من از این همراهی و حمایت برخوردار بودم. ما تلاش کردیم به‌ویژه در طراحی صحنه به سمت ایده‌هایی برویم که کم‌ترین فشار مالی را روی گروه داشته باشد.

وی متذکر شد: مشکل اساسی این است که اکثر سالن‌های تئاتری در آن واحد میزبان ۲ یا ۳ گروه نمایشی هستند و این امر دپوی دکور را با مشکل همراه می‌کند. حتی اگر گروهی توان مالی ساخت دکور ایده‌آل خود را داشته باشد، سالن به عنوان میزبان چند گروه امکان دپوی دکور را ندارد.

تمبرچی اظهار کرد: امیدوارم شرایط برای تئاتر بهتر شود. البته احساس می‌کنم که شرایط در حال بهتر شدن است و اقبال مخاطبان هم نوید روزهای بهتری برای تئاتر ایران را می‌دهد.

وی در پایان سخنان خود درباره اینکه آیا اجرای نمایش «آن برد» تمدید یا در سالنی دیگر ادامه پیدا می‌کند یا خیر، گفت: ما تا ۲۱ اردیبهشت به اجرای «آن برد» ادامه می‌دهیم. صحبت‌هایی در گروه برای ادامه اجراها انجام شده و در حال مذاکره با تئاتر شهر هستیم که امیدوارم این اتفاق بیافتد.

نمایش «آن برد» با حضور مهدی زندیه و نیکو بستانی، ساعت ۱۸ در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

عکس از رضا معطریان است.

کد خبر 6097371 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • استقبال از «آن برد» غافلگیر کننده بود/ دغدغه همیشگی «مهاجرت»
  • ثبت ۳ هزار و ۵۰۰ قهرمان پیشنهادی از سوی مخاطبان در کردستان
  • تبلیغات کاندیداها در رسانه ملی گلستان آغاز شد
  • مرکزی| مهمانان ناخوانده‌ای به نام «پیامک‌های تبلیغاتی»
  • نقش بازاریابی محتوا در ساخت یک حضور آنلاین پرقدرت
  • گل اول کریستیانو رونالدو به الوحده روی اشتباه دروازه‌بان (النصر 1-0 الوحده)
  • ایهود باراک: حمله به رفح یک اشتباه بزرگ است
  • ایهود باراک: حمله به رفح یک اشتباه بزرگ راهبردی است
  • اخراج خطیر به نفع استقلال شد یا نه؟
  • شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد یا اشتباه فنی بود؟