Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@21:11:55 GMT

طرح مشاغل خانگی می‌تواند منجر به اشتغال پایدار شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۲۷۲۵۳

طرح مشاغل خانگی می‌تواند منجر به اشتغال پایدار شود

به گزارش ایکنا از کردستان، حسین فیروزی، معاون اقتصادى استاندار کردستان امروز، ۲۸ مردادماه در نهمین جلسه شورای اشتغال استان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: هدفگذاری کارگروه اشتغال استان جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات است تا به دست متقاضیان برسد و منجر به اشتغال پایدار شود.
وی به توزیع شهرستانی اعتبارات اشتغال پایدار روستایی تأکید کرد و افزود: شهرستان‌های سروآباد و دهگلان به دلیل وجود ظرفیت‌های کشاورزی و صنعتی، پتانسیل خوبی در بحث اشتغال دارند که باید از آنها استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون اقتصادى استاندار کردستان به اهمیت بحث اشتغال خانگی و پرداخت تسهیلات آن اشاره و عنوان کرد: از مدیران عامل بانک‌ها، دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران می‌خواهیم که از این طرح حمایت کنند.
وی با اشاره به اینکه منكر وجود مشكلاتى از جمله نقص در پرونده‌هاى ورودى به بانک‌ها نيستيم اما اين مشكلات براى همه بانک‌ها مشابه است، بیان کرد: ما از بانک‌ها انتظار داريم در فرصت باقيمانده تا ١٥ شهريورماه با تمام توان براى جذب و پرداخت صددرصدى اعتبارات اشتغال پايدار روستايى تلاش كنند.
فیروزی به اهمیت طرح الگوی نوین مشاغل خانگی اشاره کرد و یادآور شد: در کارگروهی با حضور دستگاه‌های متولی این طرح از جمله جهاددانشگاهی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استانداری و ... این طرح مورد برسی و موانع آن رفع شود.
لازم به ذکر است؛ شهرستان ديواندره موفق به جذب 100 درصدى سهم خود از اعتبارات اشتغال پايدار روستايى شده و بانک كشاورزى استان هم با تحقق ٩١ درصدى تعهدات، بهترين عملكرد را در اين زمينه داشته است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان اجتماعی مشاغل خانگی کارگروه اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۷۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی نوری عصر چهارشنبه در آئین رونمایی از مرکز توسعه کار آفرینی کردستان اظهار کرد: کردستان دارای مرز مشترک با کشور عراق بوده و نیاز است از دانش فناوری ارتباطات برای کمک به ایجاد زیرساخت استفاده کنیم.

وی افزود: در سنوات قبل در زمینه نرخ بیکاری کردستان عمدتاً در رتبه‌های یکم تا پنجم نرخ بیکاری کشور بودیم اما در تابستان سال قبل بهترین عملکرد را در کاهش نرخ بیکاری داشتیم.

وی تصریح کرد: توجه به زیرساخت‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات در راستای افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری مهم است و باید زیرساخت‌ها تقویت شوند.

نوری ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را لازمه توسعه استان دانست و خاطرنشان کرد: براساس دستور رئیس جمهور باید به اشتغال فارغ التحصیلان زاگرس‌نشین بیشتر توجه شود تا در زمینه اشتغال و توسعه کردستان قدم مثبتی برداشته شود.

معاون اقتصادی استاندار کردستان یادآور شد: کردستان استانی صنعتی نیست و توجه به تولید در توسعه کردستان مهم است و در این راستا سال قبل هر هفته یک روز را به نام «دوشنبه‌های تولید» نامگذاری کردیم که ۷۰ واحد تولیدی به عرصه تولید بازگشت.

وی اضافه کرد: امسال «شنبه‌های تولید» را راه‌اندازی کردیم که در راستای احیای واحدهای تولیدی بویژه واحدهای تولید گوشت مرغ و گوشت قرمز قدم برخواهیم داشت و هدفگذاری کردیم تا بتوانیم موفق عمل کنیم.

نوری به وضعیت معادن استان پرداخت و گفت: کردستان در حوزه معدن رتبه یکم تولید طلای کشور را دارد و در حوزه ذخیره این ماده معدنی رتبه دوم کشور را داراست.

وی اعلام کرد: در حوزه کشاورزی و تولید توت فرنگی، گندم و انار رتبه‌های خوبی در کشور داریم و در حوزه صادرات و واردات نیز جا برای توسعه وجود دارد.

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان اذعان کرد: اگر نتوانیم علم روز را به این حوزه‌ها وارد کنیم مسیر توسعه و تحول را نخواهیم دید بنابراین باید از همه ظرفیت‌ها در استان بهره ببریم.

نوری خاطرنشان کرد: به مدیران و مسؤولان دستگاه‌های مختلف اجرایی تاکید شده که ۲۰ درصد از تسهیلات را به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص دهند.

وی اضافه کرد: انتقال دانش‌های فناوری به کشور عراق نیز از اولویت‌هایی است که مورد توجه خواهد بود.

کد خبر 6088063

دیگر خبرها

  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار برای استان همدان
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • ممنوعیت اشتغال اتباع در کردستان
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این پس پایش می‌شود
  • نشست ساماندهی اشتغال اتباع در کردستان
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال رسید/ ارسال پیامک تعداد روز‌های اشتغال به بیمه‌شدگان