Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-06@20:09:01 GMT

العبادی تشکیل جلسه پارلمان جدید را خواستار شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۲۷۶۵۸

به گزارش خرداد و به نقل از پایگاه شبکه الکوثر، حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق گفت: با توجه به تایید نتایج انتخابات پارلمانی اخیر از سوی دادگاه فدرال لازم می‌دانم که از مردم عراق برای شرکت در انتخابات و از کسانی که در امر برگزاری موفقیت‌آمیز این انتخابات و بازشماری مجدد آراء سهیم بودند، قدردانی کنم.
العبادی ضمن تبریک به نمایندگان منتخب گفت: از نمایندگان منتخب می‌خواهم که به مسئولیت‌های خود در برابر مردم و خداوند عمل کرده و شایسته اعتماد مردم به خود باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از فراکسیون‌های سیاسی می‌خواهم که هرچه سریع‌تر بر سر برنامه اداره کشور که باید خواسته‌های شهروندان را برآورده کند، به توافق برسند.
العبادی اظهار داشت: همچنین از رئیس‌جمهور می‌خواهم که دستور تشکیل پارلمان در نزدیک‌ترین زمان ممکن در چارچوب زمانی مشخص شده در قانون اساسی را صادر کند و نماینده بزرگترین فراکسیون پارلمانی مأمور به تشکیل دولت آینده شود.
انتخابات پارلمانی عراق روز شنبه 12 می 2018 برابر با 22 اردیبهشت 97 برگزار شد که طی آن ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر، ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری و ائتلاف النصر به رهبری حیدر العبادی در رده‌های اول تا سوم طرف‌های پیروز قرار گرفتند.
تایید نتایج نهایی انتخابات از سوی دادگاه فدرال، به این معناست که احزاب پیروز بر اساس قانون اساسی، 90 روز برای تشکیل دولت فرصت د برچسب ها: عراق ، خاورمیانه ، داعش ، حیدر العبادی ، العبادی ، اخبار عراق

منبع: خرداد

کلیدواژه: عراق خاورمیانه داعش حیدر العبادی العبادی اخبار عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوای «حیدر حیدر» کودک خردسال در حرم علی بن ابی‌طالب

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، عشق و ارادت به اهل بیت علیهم السلام درخون ملت ایران است و بزرگ و کوچک نمی‌شناسد. در بارگاه منور علی بن ابی‌طالب نوای حیدر حیدر با مداحی کودک خردسال  سید امین حسینی  طنین انداز شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی




دیگر خبرها

  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در حوزه انتخابیه قائم‌شهر معرفی شد
  • تشکیل ۱۰۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی دور اول در مازندران
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • نوای «حیدر حیدر» کودک خردسال در حرم علی بن ابی‌طالب
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد /آراء کدام منتخبان مجلس دوازدهم باطل شد؟ /افزایش سهم وزرای احمدی نژاد در پارلمان
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!