Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@18:51:32 GMT

طرز تهيه روغن دنبه گوسفندي

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۲۷۹۸۰

طرز تهيه روغن دنبه گوسفندي

خبرگزاري آريا -

دستور تهيه روغن دنبه گوسفندي در خانه
اين روغن خيلي براي بدن مفيد مي باشد و با مصرف آن به مرور از کبد چرب و چاقي و امراض ديگر نجات پيدا مي کنيد. اين روغن بسيار بصرفه مي باشد و خيلي راحت در منزل مي توانيد خودتان تهيه کنيد و باعث خوش طعم شدن غذاهايتان شويد.
مواد لازم براي تهيه روغن دنبه گوسفندي :
دنبه گوسفندي 4 کيلوگرم ماست 2 ليوانسرکه 1 ليوان هل سبز 14 عددپياز1 عددزردچوبه1 قاشق غذاخوري
طرز تهيه روغن دنبه گوسفندي :
دنبه را ريز خورد کنيد و بهتر است چرخ کنيد تا تمام روغن آن يکدست از دنبه ها خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دنبه آماده را در قابلمه بزرگ ريخته و مواد بالا به غير از زردچوبه را اضافه کرده و روي حرارت ملايم قرار دهيد تا آرام آرام آب شود.
وقتي که به رنگ طلايي رسيد يک قاشق زردچوبه را اضافه کنيد و يک دقيقه که زردچوبه تفت خورد زير گاز را خاموش کنيد.
بعد از اينکه کمي خنک شد از صافي رد کنيد. و وقتي از حرارت کاملا افتاد در يخچال در ظرف در بسته قرار دهيد.
نکاتي براي تهيه روغن دنبه گوسفندي
حرارت در تمام مراحل بايد ملايم باشد چون با حرارت بالا کف مي کند و نمي توانيد کنترل کنيد و روغن از دست مي رود. بايد در تهيه اين روغن صبر و حوصله داشت و خيلي راحت مي باشد.
علت اضافه کردن زردچوبه گرفتن بوي زخم دنبه و رنگ زيباي روغن مي باشد.
قرار دادن دنبه در ظرف دربسته در يخچال بوي زخم دنبه را مي گيرد و ماندگاري روغن را بيشتر مي کند و ديگر روغن شما اصلا بويي نخواهد داشت. البته بنده در ظرف شيشه اي روغن را نگه مي دارم.
اگر تعداد افراد را نزديم چون با اين مقدار به اندازه 2 يا 3 کيلو روغن به شما مي دهد.
منبع : sarashpazpapion.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۷۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فواید یک ویتامین برای زنان

آفتاب‌‌نیوز :

فواید مهم این ویتامین شامل درمان و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مانند درد قفسه سینه، فشار خون بالا و گرفتگی یا انسداد رگ‌ها است.

ویتامین‌ای به گروهی از ترکیبات محلول در چربی گفته می‌شود و خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد.

آنتی‌اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که اکسیداسیون را مهار می‌کنند. اکسیداسیون یک واکنش شیمیایی است که می‌تواند مولکول‌های مضری موسوم به رادیکال‌های آزاد را تولید کرده و از این طریق به سلول‌های بدن موجودات زنده آسیب برساند.

ویتامین‌ای همچنین برای سیستم ایمنی بدن بسیار اهمیت دارد. بدن انسان خود قادر به تولید این ویتامین نیست و مصرف مواد خوراکی نظیر دانه‌های روغنی مانند فندق، گردو و همین‌طور روغن زیتون و روغن آفتاب‌گردان می‌تواند نیاز بدن به ویتامین‌ای را تامین کند.

یکی از خواص ویتامین‌ای برای زنان، کمک به تنظیم هورمون‌های بدن است. جلوگیری از سقط جنین در دوران بارداری، درمان خشکی و شکنندگی ناخن‌ها و جلوگیری از گرگرفتگی از دیگر خواص ویتامین‌ای برای زنان است.

همچنین مصرف این ویتامین در زنان باعث کاهش انقباضات و درد‌های عادت ماهانه می‌شود.

با این حال پزشکان تاکید دارند: اگرچه این ویتامین برای زنان نتایج مثبت زیادی به همراه دارد، اما بهتر است زیر نظر پزشک متخصص مصرف شود چراکه استفاده بیش از اندازه آن می‌تواند عوارض جانبی متعددی نظیر مشکلات پوستی یا گوارشی در پی داشته باشد.

متخصصان تغذیه همچنین تاکید دارند: بر خلاف آنچه تاکنون تصور می‌شد برای جذب ویتامین‌ای نیازی به مصرف هم‌زمان چربی نیست. نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد ویتامین‌ای حتی در مواردی که شرکت‌کنندگان تا ۱۲ ساعت بعد، چربی مصرف کرده‌اند نیز جذب بدن آن‌ها شده و سودمند بوده است.

بنابر گزارش سایت «مای فود دیتا»، برخی مواد غذایی حاوی بالاترین مقادیر ویتامین‌ای شامل تخمه آفتابگردان، بادام‌ها، آووکادو، اسفناج، کیوی، کلم بروکلی، ماهی قزل آلا، روغن زیتون و میگو هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بهترین راه برای از بین بردن کپک‌ها
  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • قیمت گوشت قرمز امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • با فواید غنی زردچوبه و دانه چیا آشنا شوید
  • ریختن بیش از حد روغن موتور چه آسیب‌ هایی در پی دارد؟
  • قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • پنج نوشیدنی ساده برای رهایی از کبد چرب
  • با حقوق کارگران چند کیلو گوشت می‌توان خرید؟
  • بهترین آنتی بیوتیک‌های طبیعی
  • طرز تهیه کباب لاهماجون، خوشمزه‌ترین کباب ترکی