Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور افغانستان موافقت خود را با برقراری آتش‌بس سه ماهه با طالبان اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه الجزیره، محمد اشرف غنی موافقت خود را با برقراری آتش‌بس یک‌جانبه به مدت سه ماه اعلام کرد.

این آتش‌بس از روز عرفه اجرایی می‌شود.

به گزارش آنا، آتش‌بس سه ماهه در حالی با موافقت اشرف غنی مواجه شده است که محمد هارون چخانسوری سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان امروز برقراری آتش‌بس یک‌جانبه با گروه طالبان در عید قربان را رد کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: «دولت افغانستان در صورتی در عید سعید قربان با گروه طالبان آتش‌بس برقرار می‌کند که این گروه با آن موافق باشد.»

از سوی دیگر گروه طالبان اعلام کرد به مناسبت عید قربان صدها اسیر را آزاد خواهد کرد.

انتهای پیام/4077/4033

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۸۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله هوایی ایران بی‌سابقه بود؛ با گروه ۷ برای واکنش دیپلماتیک تشکیل جلسه خواهم داد

رئیس جمهور آمریکا با اذعان به اینکه حمله هوایی ایران به تاسیسات نظامی اسرائیل بی سابقه بود، اعلام کرد که برای هماهنگی واکنش دیپلماتیک به حمله ایران به اسرائیل با رهبران گروه ۷ فردا یکشنبه به وقت محلی تشکیل جلسه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شنبه شب به وقت محلی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «اوایل امروز (شنبه به وقت محلی)، ایران - و نیروهای نیابتی آنکه در یمن، سوریه و عراق فعالیت می‌کنند - حمله هوایی بی‌سابقه‌ای را علیه تأسیسات نظامی در اسرائیل انجام دادند. من این حملات را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کنم.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه تلاش برای دلگرمی و افزایش روحیه رژیم اسرائیل تصریح کرد: «به دستور من، برای حمایت از دفاع اسرائیل، ارتش آمریکا طی هفته گذشته هواپیماها و ناوشکن‌های دفاع موشکی ضد بالستیک را در منطقه مستقر کرده بود. به لطف این استقرارها و مهارت فوق‌العاده نیروهای نظامی‌مان، ما به اسرائیل کمک کرده‌ایم تقریباً تمام پهپادها و موشک‌های ورودی را سرنگون کند.»

بایدن در ادامه تلاش‌های واشنگتن برای افزایش روحیه اسرائیل مدعی شد: من با نتانیاهو صحبت کردم تا بر تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید کنم. به او گفتم که اسرائیل توانایی زیادی برای دفاع از خود و شکست حتی حملات بی‌سابقه از خود نشان داده است و پیامی واضح به دشمنانش ارسال می‌کند که نمی‌توانند امنیت اسرائیل را به طور مؤثر تهدید کنند.

رئیس جمهور آمریکا بدون کوچک‌ترین اشاره‌ای به حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق سوریه ادامه داد: «فردا، من رهبران گروه ۷ را گرد هم می‌آورم تا پاسخ دیپلماتیک یکپارچه به حمله بی پروای ایران را هماهنگ کنند. تیم من با همکاران خود در سراسر منطقه ارتباط برقرار خواهد کرد و ما ارتباط نزدیکی با رهبران اسرائیل حفظ خواهیم کرد. اگرچه ما امروز شاهد هیچ حمله‌ای به نیروها یا تأسیسات خود نبودیم، اما در برابر همه تهدیدها هوشیار خواهیم بود و از انجام همه اقدامات لازم برای محافظت از مردم خود دریغ نخواهیم کرد.»

کد خبر 744287

دیگر خبرها

  • (عکس) نمایش مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری
  • بایدن: با رهبران گروه 7 درباره حمله ایران به اسرائیل صحبت کردم
  • رژیم اسرائیل مانند ناتو در افغانستان شکست می‌خورد
  • موضع جدید بایدن پس از جلسه با رهبران گروه هفت درباره ایران
  • بایدن: با رهبران گروه هفت درباره حمله بی سابقه ایران به اسرائیل صحبت کردم
  • سیل های اخیر در افغانستان دست کم ۳۳ کشته بر جای گذاشته است
  • حمله هوایی ایران بی‌سابقه بود؛ با گروه ۷ برای واکنش دیپلماتیک تشکیل جلسه خواهم داد
  • قوانین طالبان در انتظار امضای ریاست این گروه
  • استخدام پلیس زن در افغانستان