Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@03:27:23 GMT

خواص بادام تلخ چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۲۸۷۰۸

از فواید بادام تلخ برای پوست، از بین بردن لک‌های صورت، کاهش چین و چروک، درمان زخم‌های کهنه و کاهش خارش است که به این منظور از ضماد بادام تلخ همراه با سرکه استفاده می‌شود. ناطقان: مغز بادام بر دو نوع است: شیرین و تلخ. مغز بادام شیرین، طعم ملایم و خوشمزه‌ای دارد و به سهولت از بادام تلخ تشخیص داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از کلیه قسمت‌های درخت بادام شیرین مانند شکوفه، برگ و میوه آن استفاده طبی شده، خواص بادام شیرین گسترده بوده و از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. درخت بادام تلخ از هر لحاظ شبیه به بادام شیرین بوده، با این تفاوت که مغز آن به علت داشتن ماده‌ای از نوع هتروزید‌ها تلخ مزه می‌باشد. قسمت‌های مورد استفاده داروئی بادام تلخ، بیشتر مغز دانه گیاه و روغن حاصل از آن است.

روغن بادام تلخ چنانچه بصورت خوراکی مصرف گردد یکی از دارو‌های بسیار خوب برای دفع اخلاط چسبیده به دیواره دستگاه گوارش است و ضماد آن با مقداری سرکه به پیشانی و اطراف، سردرد‌های سرد مزاج را درمان می‌کند، همچنین ریختن روغن بادام تلخ در چشم قدرت بینایی را زیاد می‌کند. در این مطلب مضرات و خواص بادام تلخ و روغن آن گردآوری شده است. مغز بادام تلخ از نظر طب قدیم ایران خیلی گرم و خشک است. برخی خواص دارویی بادام تلخ عبارتند از:
خوردن بادام تلخ همراه با عسل باعث پاکسازی کبد و طحال خواهد شد.
از خواص بادام تلخ برطرف کننده درد و ناراحتی‌های کلیه می‌باشد، به این منظور بادام تلخ و شیره انگور را مخلوط کرده و بخورید، برای برای از بین بردن سنگ کلیه مفید است و برای درمان 
ناراحتی‌های کلیه و رفع درد آن، بادام تلخ را با نشاسته و نعناع مصرف نمایید.استفاده از روغن بادام تلخ به دور چشم موجب تقویت بینایی خواهد شد.پودر بادام تلخ و مخلوط آن با سرکه باعث تسکین سردرد خواهد شد.کمک به درمان تنگی نفس، سرفه و ورم ریه از دیگر خواص بادام تلخ می‌باشد.مصرف بادام تلخ با عسل برای رفع قولنج مفید است.
ضماد ریشه درخت بادام تلخ برای درمان انواع درد‌ها مفید است، همچنین از این ضماد، برای پاک کردن طحال، کلیه، و دفع کرم روده نیز استفاده می‌شود.یکی از مهمترین خواص روغن بادام تلخ، خاصیت مسهلی آن می‌باشد.برای رفع زنگ زدن و صدا در گوش می‌توان از روغن بادام تلخ استفاده نمود، به این منظور یک قطره از روغن بادام تلخ را در گوش بریزید.
از فواید بادام تلخ برای پوست، از بین بردن لک‌های صورت، کاهش چین و چروک، درمان زخم‌های کهنه و کاهش خارش است که به این منظور از ضماد بادام تلخ همراه با سرکه استفاده می‌شود.از دیگر خواص بادام تلخ برای پوست، بهبود اگزما و ترک‌های پوستی است، به این منظور بایستی از بادام تلخ خمیری درست کرده و از آن به جای صابون برای شستن نقاطی که مبتلا به اگزما یا ترک پوستی است، استفاده شود، همچنین این خمیر برای رفع بوی بد پا و زیر بغل مفید است.روغن بادام تلخ برای درمان سیاه سرفه مفید است.
برچسب ها: خواص بادام تلخ ، ترک‌های پوستی ، عسل

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خواص بادام تلخ ترک های پوستی عسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۸۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) طرز تهیه کرپ سیب‌زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده

مواد لازم:

۳ عدد سیب زمینی.

۱ قاشق غذاخوری روغن.

۱ عدد پیاز.

فلفل قرمز ۱ عدد.

پیاز سبز ۴ عدد.

پنیر چدار ۱۰۰ گرم.

۱ قاشق چایخوری نمک.

۱ قاشق چایخوری فلفل سیاه.

برای کرپ:

۲ عدد تخم مرغ.

۳ لیوان شیر (۶۰۰ میلی لیتر).

۱ قاشق غذاخوری شکر (۲۰ گرم).

۱.۵ فنجان آرد (۱۸۰ گرم).

۱ قاشق غذاخوری روغن نباتی (۱۰ میلی لیتر).

برای سوخاری:

۳ عدد تخم مرغ.

۱ قاشق چایخوری نمک.

۲ قاشق غذاخوری آرد (۴۰ گرم).

آرد سوخاری یا پانکو.

روغن نباتی (برای سرخ کردن).

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: راهنماتو

دیگر خبرها

  • برای تقویت استخوان از این ۱۱ خوراکی نگذرید
  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد
  • (عکس) یک اورانگوتان زخمی با گیاه دارویی خود را درمان کرد!
  • خواص روغن اسطوخودوس (فیلم)
  • آموزش روز سوم، خورش مرغ و گردو
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • آموزش روز دوم، طرز تهیه مرغ خیارشوری
  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • دیگر تخم مرغ را در روغن سرخ نکنید (فیلم)
  • (ویدیو) طرز تهیه کرپ سیب‌زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده