Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سهم هزینه‌های ارزی کشور برای عمره نسبت به درآمد‌های عربستان از صادرات نفت و ورود حجاج سهم بسیارناچیزی است و ایران از نظر جمعیتی برای عمره در رتبه ششم قرار دارد. بنابراین بخش اعظم منابع مالی عربستان از عمره گذاران سایر کشور‌ها بدست می‌آید. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم گفت: سهم هزینه‌های ارزی کشور برای عمره نسبت به درآمد‌های عربستان از صادرات نفت و ورود حجاج سهم بسیارناچیزی است و ایران از نظر جمعیتی برای عمره در رتبه ششم قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: بنابراین بخش اعظم منابع مالی عربستان از عمره گذاران سایر کشور‌ها بدست می‌آید.   وی همچنین اظهار داشت: نباید از زاویه مسائل اقتصادی به حج واجب نگاه کرد چراکه حج باید در زمان و موسم حج انجام گیرد و بدون این گونه ملاحظات باید اجازه دهیم مردمی که حج واجب به گردنشان است، اعمال حج‌شان را انجام دهند.   مصباحی‌مقدم پیشتر نیز با اشاره به وضعیت شغلی خانواده خود گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد حاکمیت فرهنگ پرهیز از اشرافی گری بودیم، اما در دهه دوم به بعد شاهدحاکمیت فرهنگ دیگری شدیم.

وی افزود: الان شاهد افزایش ثروتمندانی هستیم که تفاوت جدی در زندگی آن‌ها با قشر متوسط مردم مشاهده می‌شود و نمایش ثروت رادر خودروها، عروسی‌ها و ... می‌بینیم.

عضو هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بنده دارای ۱۲ برادر و خواهرم که هیچ کدام شاغل در ارگان‌های دولتی نیستند، برادران شغل آزاد دارند و خواهر‌ها خانه‌دارند.

وی تاکید کرد: ۶ فرزند دارم؛ یک پسر و ۵ دختر، پسرم دانش‌آموخته رشته کامپیوتر گرایش نرم‌افزار است که به صورت پروژه‌ایی کار می‌کند.

مصباحی‌مقدم اظهار داشت: یکی از دخترانم دکترای جامعه شناسی دارد و به صورت حق التدریسی در حال تدریس هست؛ سه دخترم تا مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کرده و خانه‌داراند و دختر دیگرم نیز مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشد است.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: غلامرضا مصباحی مقدم مجمع تشخیص مصلحت نظام اقتصاددان صادرات نفت منابع مالی عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۹۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی

جعفر فرشچی‌طوسی دراین‌باره گفت: این میزان سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای ۲۱۸ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: محل ساخت و فعالیت این واحد‌های تولیدی شهرک‌های صنعتی " چناران، کاویان فریمان، قوچان ۲، خیام، چرمشهر و تایباد" در نقاط مختلف جغرافیای خراسان رضوی است.

فرشچی‌طوسی با اشاره به شعار سال که رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر جهش تولید با مشارکت مردم تأکید نموده‌اند، عنوان کرد: تمایل سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در خراسان‌رضوی نسبت به سالیان قبل افزایش یافته و این ظرفیت‌های اقتصادی استان باعث شده است که مراودات تجاری از سوی کشور‌های همسایه بیشتر شود و تاجران آن کشور‌ها در ایران سرمایه‌گذاری بیشتری کنند.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی اضافه کرد: تاکنون سرمایه‌‎گذاران خارجی از کشور‌های افغانستان، امارات متحده عربی و کویت، استقبال خوبی از طرح‌های صنعتی و اقتصادی در استان داشته و با امنیت خاطر سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: وجود واحد‌های صنعتی دانش‌بنیان و صادرات‌گرا و نیز نوع کیفیت کالا‌های تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باعث ایجاد فضای رقابتی میان سرمایه‌گذاران شده که بازاریابی محصولات توسط شرکت‌های مدیریت صادرات در کشور‌های مختلف می‌تواند هزینه‌های بخش تولید را کاهش دهد و بستر گسترده‌تری را برای ورود محصولات داخلی خراسان‌رضوی به بازار‌های بین‌المللی فراهم کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ساخت ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تسریع شود
  • تامین مالی ۸۰۰ همتی تولید از بورس در سال ۱۴۰۲
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • ۱۵۰۰ زائر عمره‌گزار وارد کشور شدند
  • ۱۵۰۰ زائر عمره‌گزار وارد کشور شدند           
  • تمایل عربستان برای برقراری عمره پس از حج تمتع
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده بدست سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است