Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح «تشکیلات و اداره سازمان صدا و سیما» در کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: این طرح از مجموع ۲۴ ماده، تا ماده ۱۱ یا ۱۲ بررسی شده و البته برخی مواد طرح، همچنان در رفت و آمد بین صحن کمیسیون و کمیته رسانه است.

وی افزود: بر سر برخی مواد، نکات و ابهاماتی وجود دارد و همین ابهامات باعث مراعا ماندن برخی مواد و بررسی مجدد آنها در کمیته تخصصی رسانه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ابهامات عمدتا بر سر مواردی مانند «صوت و تصویر فراگیر»، «هیات امنای صدا و سیما و شورای سیاستگذاری آن» است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روند پیشرفت طرح مشخص نیست، زمان دقیقی برای نهایی شدن آن در صحن کمیسیون فرهنگی وجود ندارد و احتمالا بررسی آن چند ماه دیگر به طول خواهد انجامید.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین در خصوص لایحه مشابهی که در دولت برای نظارت و اداره سازمان صدا و سیما در دست بررسی است، گفت: این لایحه در کمیسیون فرهنگی دولت نهایی شده و هنوز به صحن دولت نیامده و اخیرا هم آقای حسام‌الدین آشنا (نماینده دولت در شورای نظارت بر صدا و سیما) پیش‌نویس آن را به من داده تا نظرات کارشناسی را ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه در حال بررسی پیش‌نویس این لایحه هستم، اظهارداشت: نظرات من نه به عنوان شخص حقوقی، بلکه صرفا به عنوان یک شخص حقیقی، به دولت ارائه خواهد شد.

برخی مواد موجود در لایحه دولت قابلیت اجرایی ندارد/ دولت از نظرات رسانه ملی استفاده کند

عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما، با بیان اینکه میان لایحه دولت و طرح مجلس در خصوص اداره صدا و سیما یکسری نقاط اشتراک و افتراق وجود دارد، تصریح کرد: برخی مواد موجود در لایحه دولت قابلیت اجرایی ندارد.

قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: یکی از نکاتی که ما به دوستانمان در دولت توصیه کرده‌ایم، این بود که برای پخته‌تر شدن این لایحه، در روند بررسی آن در دولت نظرات صدا و سیما به عنوان سازمان ذینفع گرفته شود، همانطور که ما در کمیسیون فرهنگی در هر جلسه ای که این طرح را بررسی می‌کنیم، از قائم مقام و معاونان مرتبط سازمان صدا و سیما دعوت می‌کنیم.

تعاریف جدید برای فضای مجازی در لایحه دولت/ تأمل در خصوص عضویت «رئیس سازمان بودجه» در شورای نظارت بر صداوسیما

وی اضافه کرد: در لایحه دولت تعاریف جدیدی در عرصه های مختلف فضای مجازی ارائه شده و محدودیت های جدیدی نیز برای صدا و سیما تعریف کرده‌اند و در عین حال تلاش شده تا ضریب رابطه دولت و صدا و سیما پررنگ‌تر شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص نگرانی برخی کارشناسان مبنی بر شفاف نبودن رابطه مالی دولت و صدا و سیما در لایحه دولت و بیم فشارهای بعدی بر این سازمان، تصریح کرد: بر اساس آنچه در لایحه دولت آمده، یک عضو موثر شورای نظارت بر صدا و سیما، رئیس سازمان برنامه و بودجه تعریف شده و همین مسئله هم محل بحث و تأمل است.

کد خبر 4377845 حامد حسین عسگری

منبع: مهر

کلیدواژه: دولت دوازدهم سازمان صداوسیما مجلس شورای اسلامی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مردم علیه احتکار مجلس شورای اسلامی ایران حسن روحانی وزارت امور خارجه ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران علی ربیعی علی لاریجانی استیضاح رئیس جمهور اسلامی ایران ایالات متحده آمریکا محمد جواد ظریف دریای خزر سپاه پاسداران دولت دوازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۹۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبشهت ماه) مجلس و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول شماره ۱۲ با عنوان «هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: طبق محاسبات ما در زمان تصویب بخش اول بودجه مقرر شد که یک درصد هزینه‌های شرکت‌های دولتی برای مسائل فرهنگی هزینه شود که اعتبار آن بالغ بر ۲۸ همت می‌شد، اما دولت در جداول ۳۶ همت را برای توزیع آورده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با همکاری کمیسیون فرهنگی اصلاحاتی را در این جداول اعمال کرد که یکی از این اصلاحات، اختصاص منابع بیشتری به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و بهداشت و درمان بود.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: امسال برای اولین‌ بار بودجه در مرحله اول به شکلی تصویب شد که کسی نمی‌تواند بودجه حوزه فرهنگ را پرداخت نکند.

کد خبر 6092752 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • بررسی وضعیت پروژه‌های تامین آب شرب در شهر و روستا‌های شهرستان پیرانشهر
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • ارسال مجدد لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان/ ایرادات چه بود؟
  • تذکر بازرسی به وضعیت آزادراه زنجان ـ قزوین و زنجان ـ تبریز
  • در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری