Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@02:55:45 GMT

بی خوابی مزمن با نوشیدن این نوشیدنی مضر

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۲۹۸۳۴

بی خوابی مزمن با نوشیدن این نوشیدنی مضر

رکنا: یکی از مضرات نوشابه بی خوابی است.

 بی شک نوشابه از محبوب ترین و رایج ترین نوشیدنی ها در بین اکثریت مردم به ویژه در روز های داغ تابستان است. هم چنین جالب است بدانید که ایرانیان از دارندگان رکورد در مصرف نوشابه هستند. نوشابه های گازدار با کافئین های افزودنی شان برای سلامتی و بدن انسان مضرات فراوانی به همراه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله این که کافئین نوشابه بسیار زود تر از سایر کافئین ها مانند قهوه و چای وارد بدن می شود. مصرف بی رویه کافئین موجب بر هم زنی نظم خواب، تشدید علائم پیش از قاعدگی و کم آبی در بدن می شود .

چند مورد از مضرات نوشابه

ما در این جا به 10 مورد از مهم ترین مضرات نوشابه برای سلامتی انسان پرداخته ایم تا با خواندن آن ها راحت تر بتوانید از این نوشیدنی مضر و هوس برانگیز دل بکنید.

اگر نمی خواهید دیابت Diabetes بگیرید نوشابه نخورید

از بارزترین مضرات نوشابه قند بالای آن است، به طوری یک بطری نوشابه حاوی 10 قاشق شکر است.

چنین مقداری از شکر در مایعات موجب افزایش سریع قند خون در افراد می شود؛ چنان در مصرف نوشابه دقت لازم را نداشته باشید در آینده احتمال مبتلا شدن به بیماری های دیابتی نیز افزایش می یابد و بدن ممکن است در برابر انسولین از خود مقاومت نشان دهد هم چنین چاقی هم در کمین مصرف کنندگان بیش از حد نوشابه قرار دارد؛ فاجعه تر از همه این ها این مورد است که قند نوشابه ها در قالب شربت ذرت با فروکتوز بالا ارائه می شود.

اگر می خواهید لبخندی زیبا و جذاب داشته باشید، نوشابه نخورید!

از مورد دوم مضرات نوشابه آسیب رساندن آن به دندان های شما است؛ با مصرف نوشابه پلاک دندان ها بزرگ شده و موجب کرم خوردگی آن ها می شود. هم چنین مشکلات لثه نیز ممکن برای مصرف کننده نوشابه به وجود آید.

برای جلوگیری از نرمی استخوان و مشکلات پوکی استخوان نوشابه نخورید

فسفریک اسید موجود در نوشابه در توانایی بدن برای جذب کلسیم تداخل به وجود می آورد؛ این تداخل رفته رفته موجب بروز نرمی و پوکی استخوان و کرم خوردگی دندان ها می شود علاوه بر این ها فسفریک اسید با قرارگیری در تماس با اسید معده گوارش را کند کرده و جذب مواد غذایی را دچار مشکل می کند.

کاهش آب بدن هم از مضرات نوشابه است.

وجود شکر، سدیم و کافئین بالا در نوشابه موجب کاهش آب بدن می شود. اگر مصرف نوشابه به صورت مداوم باشد کم شدن آب بدن به طور مزمن می شود.

اگر دچار فشار خون بالا و بیماری های قلبی هستید ، نوشابه مصرف نکنید.

کافئین بالای نوشابه مضرات زیادی برای سلامتی دارد. به طوری که این ماده موجب بروز بیماری هایی مانند سرطان، تومور سینه، ضربان نامنظم قلب، فشار خون بالا می شود.

برای داشتن وزن و اندامی ایده آل از مصرف نوشابه پرهیز کنید.

طبق تحقیقات انجام شده هارواردروی افراد 12 ساله کسانی که نوشابه مصرف می کنند نسبت به افراد دیگر بیش تر در معرض چاقی قرار دارند.

آب نامرغوب نوشابه زیان آور است

از سایر مضرات نوشابه می توان به آب نامرغوب آن اشاره کرد. علت نا مرغوبی این آب وجود کلر، فلوراید و مواد سنگین در آن است.

نوشابه هیچ نوع ارزش غذایی ندارد

در نوشابه فقر مواد غذایی مفید موج می زند؛ با این که مضرات نوشابه بسیار است ولی این ماده غیر طبیعی هیچ فایده ای برای بدن ندارد.

وجود فروکتوز بالا در این نوشیدنی از مضرات نوشابه است

نوشابه با دارا بودن مقدار زیادی شربت ذرت با فروکتوز بالا مضرات زیادی به دنبال دارد؛ تمامی این ذرت ها دست آورد اصلاح ژنتیکی هستند هم چنین بر اساس مطالعات انجام یافته به وجود جیوه در تولید شربت ذرت با فروکتوز بالا پی برده شده است.

برای حفظ سلامتی تان از نوشابه دوری کنید

در تولید نوشابه از آسپارتام یک نوع شیرینی مصنوعی به جای قند استفاده می شود که به تبع تاثیرات زیان باری به دنبال دارد؛ از جمله این ضررها شامل ایجاد تشنج، ام اس، تومور مغزی، دیابت و اختلالات عاطفی می شود؛ نوشابه بر اثر گرما به متانول و بعد به فرمالدهید و اسید فرمیک تبدیل می شود.

از دیگر مضرات نوشابه افزایش ابتلا به سندروم نشانگان سوخت و سازی بدن است. چنین سندرومی موجب چاقی، افزایش قند خون و کلسترول می گردد. به فکر سلامتی تان باشید و با آگاهی از مضرات نوشابه از مصرف این نوشیدنی پر خطر پرهیز کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

وقتی فهمیدم زنم از من حامله نشده است دنیا روی سرم خراب شد !

در پارتی شوم حامله شدم !

گفتگو با سعید براتی بعد از آزادی از اسارت تروریست ها / 15 ماه در یک دخمه بودم + عکس

تجاوز به زن شوهردار در حمام / متجاوز در برابر چشم مرد به زنش تجاوز می کرد + عکس

خودکشی مادر نازنین زهرا در بی اعتنایی پلیس مرند به فیلم شکنجه دیدن کودکش ! + عکس

مرد تهرانی در خانه زن ماساژور مُرد!

شوهرم یک زن را با 100 هزار تومان عقد موقت کرده است ! + جزییات

می ترسم شوهرم متوجه ارتباط شومم با همکلاسی ام شود ! / نمی توانم از او دل بکنم !

تجاوز به زن بیمار هنگام بیهوشی روی تخت بیمارستان

واکنش تند یک آقازاده در فضای مجازی / اگر نمی‌توانید پول دربیاورید بروید بمیرید!

رسوایی اخلاقی برای یک چهره مذهبی سرشناس

این زن می خواست همزمان با دو دوست ازدواج موقت کند !

زن 35 ساله شوهر داشت اما با پسران نوجوان می پرید! / پلیس فاش کرد + عکس

پشت پرده شوم سفر مجرّدی مردان عراقی‌ به مشهد

عکس‌های برهنه سارا 21 ساله لیلا را شوکه کرد!

برای اولین بار/ تصاویر واقعی دیده نشده از وضعیت وحشتناک اسرای ایرانی درعراق

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه قهوه چای دیابت Diabetes چاقی دندان نوشابه نوشابه های گازدار مرد محبوب تجاوز به زن شوهردار عکس ایران زندگی زن بیمارستان ازدواج شوم تصاویر حوادث مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۹۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این چهار نوشیدنی را صبح‌ها مصرف نکنید تا کلیه‌تان سالم بماند

ایتنا - امروزه بسیاری از افراد انواع مختلف نوشیدنی‌ها را بدون در نظر گرفتن تأثیر منفی آن ها بر سلامت کلیه‌ها می‌نوشند. اما مصرف برخی نوشیدنی‌ها به ویژه در ساعات ابتدایی روز می‌تواند به کلیه آسیب جدی برساند.
چهار نوع نوشیدنی رایج وجود دارد که افراد صبح‌ها مصرف می‌کنند و به طور چشمگیری به سلامت کلیه‌ها آسیب می‌رساند.

اول، نوشیدنی‌های غنی از کافئین مانند قهوه، چای و نوشیدنی‌های انرژی زا. مصرف بیش از حد کافئین باعث افزایش جریان خون و فشار خون می‌شود که خطر ابتلا به بیماری های کلیوی را افزایش می دهد. همچنین، کافئین باعث تکرار ادرار می شود که ممکن است منجر به کم‌آبی و افزایش خطر تشکیل سنگ کلیه شود.

دوم، نوشیدنی‌های انرژی‌زا. این نوشیدنی ها حاوی مقادیر بالای کافئین و مواد محرک هستند که منجر به تکرر دفعات مراجعه به دستشویی و کم آبی می شود. این امر به سلامت کلیه ها آسیب می رساند و خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می دهد.

سوم، نوشیدنی های گازدار. این نوشیدنی ها غنی از کافئین و شیرین کننده های مصنوعی هستند که خطر کم آبی و تکرر ادرار را افزایش می دهند. این موارد به طور منفی بر سلامت کلیه ها تأثیر گذاشته و خطر تشکیل سنگ کلیه را بالا می برد.

چهارم، شیرین کننده های مصنوعی استفاده شده در آبمیوه های بسته بندی و سایر نوشیدنی ها. این مواد باعث می شوند که کلیه ها تلاش بیشتری برای دفع آن ها انجام دهند که در درازمدت به سلامت آن ها آسیب می رساند.

دیگر خبرها

  • دم‌کرده این گیاه مثل یک خواب‌آور قوی عمل می‌کند
  • بهترین زمان برای نوشیدن قهوه
  • افزایش ابتلا به بیماری کبدی با این نوشیدنی شیرین
  • نوشابه های بدون قند رژیمی سرطان زا هستند؟/ شیرین کننده هایی که سبب ناباروری می شوند
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه
  • اگر هر روز نوشابه بخوریم چه اتفاقی در بدن ما می‌افتد؟
  • چند ماده غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • این چهار نوشیدنی را صبح‌ها مصرف نکنید تا کلیه‌تان سالم بماند
  • نوشیدنی مفیدی که کلسترول خوب را افزایش می‌دهد
  • رفع کلسیم از بدن یکی از مضرات مصرف زیاد نمک