Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت ایتالیا پس از فروریزش مرگبار پل بزرگراه "موراندی" در شهر جنوای ایتالیا، از پذیرش ۵۰۰ میلیون یورو کمک پیشنهادی شرکت "اتوستراد پر لیتالیا"، سازنده پل بزرگراه سرباز زد. لوییجی دی‌مایو، معاون نخست‌وزیر ایتالیا، در این باره در شبکه فیسبوک خود نوشت دولت از شرکت اتوستراد پر لیتالیا "صدقه" دریافت نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون نخست‌وزیر ایتالیا این شرکت را مسئول سانحه می داند. دی‌مایو گفته است: «این پل فرو ریخت چون عملیات نگهداری و بازرسی آن به‌درستی انجام نشده بود.» او خواستار لغو پروانه فعالیت این شرکت شده و اقدامات لازم را در این جهت به جریان انداخته است. دی‌مایو خواستار پرداخت کلیه خسارت‌ها شده و گفته است در این باره معامله‌ای انجام نخواهد شد. شرکت "اتوستراد پر لیتالیا" اعلام کرده که حاضر است طی هشت ماه پل جدیدی در همین منطقه بسازد. این شرکت همچنین گفته است که ۵۰۰ میلیون یورو برای بازماندگان این حادثه و کسانی که در پی این حادثه خانه‌های خود را از دست داده‌اند اختصاص داده است. هنوز هم جست‌و‌جو برای یافتن قربانیان این حادثه، البته نه به شدت گذشته، ادامه دارد. مقامات شهر جنوا اما اعلام کرده‌اند که جست‌و‌جو برای یافتن زندگان از زیر آوار خاتمه یافته است. شنبه شب (۲۷ مرداد / ۱۸ اوت) جسد سه تن از افراد ناپدید شده  در کنار یک خودرو در زیر آوار پیدا شد. مقامات دولتی شمار کشتگان را ۴۳ تن اعلام کرد‌هاند. وزارت کشور ایتالیا اعلام کرده که ۱۳ نفر از کشتگان این حادثه خارجی بوده‌اند. بسیاری از مجروحان هنوز در بیمارستان‌ها تحت مداوا هستند که وضعیت سه نفر از آنها وخیم اعلام شده است.حضور صدها نفر در مراسم سوگواری در مراسم سوگواری برای کشتگان این حادثه در روز شنبه (۲۷ مرداد / ۱۸ اوت) صدها نفر شرکت کردند. سرجو ماتارلا، رئیس جمهوری ایتالیا، پس از مراسم سوگواری از این حادثه به عنوان "یک تراژدی غیرقابل قبول" نام برد. او گفت خواهد کوشید تا تحقیقات در این باره ادامه یابد و مسئولان این حادثه مجازات شوند. دولت ایتالیا اعلام کرده است که ۵/ ۲۸ میلیون یوروی دیگر، علاوه بر پنج میلیون یورویی که روز چهار‌شنبه (۲۴ مرداد / ۱۵ اوت) تعیین شده بود، به کمک‌های عاجل در ارتباط با این حادثه خواهد افزود. هنوز دلیل اصلی ریزش مرگبار پل بزرگراه "موراندی" در شهر جنوای ایتالیا روشن نشده است. شرکت "اتوستراد پر لیتالیا" که حدود سه هزار کیلومتر اتوبان را در ایتالیا نظارت میکند، هنوز حاضر نشده دلایل ریزش پل را اعلام کند. این شرکت اعلام کرده که عملیات بازرسی پل را طبق مقررات، هر سه‌ماه یک‌بار انجام می‌داده و علاوه بر این با کمک دستگاه‌های بسیار تخصصی آزمایش‌های اضافی نیز انجام می‌شده است. در حادثه روز سه‌شنبه (۲۳ مرداد / ۱۴ اوت) حدود ۸۰ متر از پل معلق ۲۰۰ متری موراندی از ارتفاع حدود ۴۵ متری فروریخت. بیش از ۳۰ خودرو در لحظه فروریختن پل روی آن بودند که اغلب آنها زیر قطعات بزرگ بتون مدفون شدند.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۹۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات فریب در ۸۶ کیلوگرم!

نظاره هنر گلادیاتور ایرانی در المپیک پاریس یکی از رویا‌های کشتی‌دوستان به شمار می‌رود. برخی منتظر دوئل او با کایل اسنایدر، عبدالرشید سعداله‌یف و اخمت تاجدالدین‌اف در وزن ۹۷ کیلوگرم هستند و برخی دیگر باور دارند که کامران می‌تواند به پیروزی‌های متوالی دیوید تیلور در وزن ۸۶ کیلوگرم پایان دهد، اما این احتمالات زمانی می‌تواند رنگ واقعیت را به خود بگیرد که دارنده ۲ نشان طلای جهان در یکی از ۲ وزن المپیکی حضور داشته باشد.

کامران ذاتا کشتی‌گیر وزن ۸۶ کیلوگرم است، اما بخت زمانی با او یار نبود که در این وزن حسن یزدانی نابغه کشتی ایران و جهان حضور دارد و در یک دهه گذشته به هیچ رقیب داخلی باج نداده است. آخرین باخت یزدانی در رقابت‌های داخلی به سال ۲۰۱۵ بازخواهد گشت. البته یزدانی در رقابت‌های بین‌المللی نیز یکه تاز وزن ۸۶ کیلوگرم به شمار می‌رود و تنها یک رقیب به نام تیلور دارد که توانسته با جادوی دستان خود، سدی در برابر قدرت کاپیتان تیم ایران ایجاد کند.

کامران در چند دوره هنر خود را در برابر یزدانی به نمایش گذاشت، اما نتوانست حریف وی شود و به یک بازنده مطلق تبدیل شد. کامران که از او به عنوان یکی از نماد‌های فنون کشتی ایرانی یاد می‌شود با حضور در دسته ۹۲ کیلوگرم به اقتدار جی‌دن کاکس نامدار در این وزن پایان داد و توانست ۲ مدال طلای جهان را از آن خود کند. قاسمپور هر چند که در سال ۱۴۰۲ پشت سد مصدومیت ماند، اما یک تصمیم انتحاری در ورزش کشتی گرفت و به وزن ۹۷ کیلوگرم رفت وزنی که برخلاف ۸۶ کیلوگرم خالی از مدعی جهانی نیست بلکه در آن چند نابغه آمریکایی، روسی، بحرینی و دیگر کشور‌ها حضور دارند. کامران در این وزن ۲ مرتبه در برابر اسنایدر قرار گرفت، اما حریف غول آمریکایی نشد.

باخت کامران در زاگرب برابر اسنایدر در حالی بود که امیرعلی آذرپیرا این قهرمان نامدار آمریکایی را در فینال شکست داد تا همگان به این باور برسند که بدن قاسمپور برای وزن ۹۷ کیلوگرم ساخته نشده است. هادی حبیبی از مربیان سازنده کشتی ایران در خصوص حضور قاسمپور در وزن ۹۷ کیلوگرم گفت: او کشتی‌گیری با کلاس جهانی است، اما بدن وی به گونه‌ای نیست که در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی بگیرد. اگر قرار باشد که قاسمپور به دسته ۹۷ برود و بعد از آن دیگر در دسته ۹۲ کیلوگرم کشتی بگیرد این کار اشتباه است.

قدرت‌نمایی آذرپیرا در مسابقات قهرمانی کشور و رقابت‌های رنکینگ‌دار زاگرب و شکست کامران در برابر اسنایدر ناآماده موجب شد تا زمزمه‌هایی از پشیمانی قاسمپور در این وزن به گوش برسد و اکنون برخی به دنبال آن هستند تا کادر فنی و فدراسیون را متقاعد کنند که قاسمپور بار دیگر در چرخه انتخابی وزن ۸۶ کیلوگرم حضور داشته باشد. زمزمه‌هایی که با اعتراض همت مسلمی مربی سازنده حسن یزدانی مواجه شد و او اعلام کرد کامران نمی‌تواند در چرخه انتخابی این وزن حضور داشته باشد. البته اعتراض مسلمی با پاسخ مربی سازنده قاسمپور همراه بود تا جایی که مصطفی قاسمپور اعلام کرد که مربیان بهتر است حد و حدود خود را بدانند.

هر چند که جدال لفظی مربیان سازنده تاثیری در تصمیمات فدراسیون و کادر فنی ندارد، اما واقعیت این است که قاسمپور در یکسال گذشته وارد تصمیمی احساسی و هیجان انگیز شده که ممکن است روی آینده قهرمانی او تاثیر زیادی داشته باشد. با این شرایط بازگشت وی به وزن ۸۶ کیلوگرم از چند جهت می‌تواند آسیب شناسی شود.

قاسم‌پور برای بازگشت به این وزن نیاز به تمرینات بیشتر و وزن کم کردن دارد این در حالی است که این کشتی گیر در یکسال گذشته با مصدومیت‌های زیادی روبرو بوده است. در صورتی که قاسم‌پور بتواند خود را به شرایط رقابتی وزن ۸۶ کیلوگرم برساند آن زمان است که می‌توان انتظار یک دوئل جذاب در این وزن داشت. البته قاسمپور از لحاظ ذهنی برای رقابت با یزدانی آماده نیست، زیرا وی در چند مرحله در برابر این نابغه کشتی تسلیم شده و اکنون نیز یزدانی سودای کسب عنوان پرافتخارترین المپین را در سر دارد. اگر قاسمپور بتواند از کابوس باخت‌های گذشته خارج شود و با ذهنیت برنده در برابر حسن قرار گیرد بی‌تردید چالش سختی برای کاپیتان تیم ملی ایجاد خواهد شد، اما اگر قاسم‌پور نتواند هم‌زمان با کاهش وزن و تمرینات مستمر، یک ذهن برنده در برابر یزدانی داشته باشد به سرنوشت بسیاری از حریفان داخلی و خارجی گرفتار خواهد شد و آن زمان است که باید مسابقات کشتی المپیکی را از تلویزیون خانگی خود نظاره‌گر باشد.

اینکه چرا قاسمپور بعد از هیاهوی فراوان برای تغییر وزن بار دیگر می‌خواهد پنجه در پنجه پرافتخارترین کشتی ایران بندازد خود علامت سوال بزرگی است که برخی پاسخ آن را اینگونه خواهند داد که وی نیز ممکن است در عملیات فریب یزدانی گرفتار شده باشد. این روز‌ها مصدومیت یزدانی حرف و حدیث‌های زیادی در خصوص احتمال حضور وی در المپیک به وجود آورده، اما وی در آخرین مصاحبه تلویزیونی خود اعلام کرد برای اعزام به پاریس هیچ مشکلی ندارد. همت مسلمی مربی سازنده یزدانی نیز چند روز پیش اعلام کرد هیچوقت حسن یزدانی را تا این حد آماده ندیده بودم. من او را کاملا آماده و سلامت تحویل تیم ملی می‌دهم، بعدا دوستان نگویند او در اردو حرف گوش نمی‌کند. کنار هم قرار دادن این گزاره‌ها موجب شده تا برخی مصدومیت یزدانی و تمرینات وی در سکوت را عملیاتی برای فریب قلمداد کنند.

کامران یک نابغه بی‌نظیر و پرچمدار فنون کشتی ایران در سطح جهان است، اما چگونگی مدیریت این ستاره اکنون به مساله اول کشتی ایرات تبدیل شده است. اینکه از تغییر وزن قاسمپور به عنوان مساله یاد شود گزافه‌گویی نیست بلکه واقعیتی است که پیش از این نیز برای برخی از ستارگان کشتی ایران رخ داده کامران می‌تواند در وزن ۹۲ کیلوگرم به یکی از پرافتخاترین آزادکاران ایران تبدیل شود، اما یک تصمیم هیجانی ممکن است وی را روی دور باخت قرار دهد.

دیگر خبرها

  • انتقادات برخی مربیان سازنده کشتی؛ قدرتی که منطق ندارد
  • برق تمام روستاهای لرستان پس از بارش‌های اخیر وصل شد
  • دستاوردهای تعامل سازنده دولت سیزدهم با مجلس
  • تصمیم عجیب اینتر قبل از حضور طارمی
  • عملیات فریب در ۸۶ کیلوگرم!
  • رقیب مهدی طارمی از جنوا می‌رسد
  • استعفای مدیرعامل بزرگترین سازنده هواپیما در جهان
  • ساعت ۱ میلیون دلاری ساخته شده از شهاب‌سنگ!
  • قطعی آب در برخی مناطق تبریز
  • بهترین تمرین ها برای کنترل خشم و عصبانیت