Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@14:16:58 GMT

جشن پرچم ابوظبی در مدارس ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۰۱۰۹

جشن پرچم ابوظبی در مدارس ایرانی

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: اهتزاز در آوردن پرچم کشور امارات در مدرسه بین المللی ایرانی، در روز ملی آن کشور بوده است. این اقدام به دلیل احترام گذاشتن به کشور میزبان است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، مدرسه بین المللی «توحید» برای تعلیم و تربیت ایرانیان ساکن در شیخ نشین شارجه از گذشته های دور تاسیس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانش آموزان ایرانی تحت تعلیم و تربیت نظام جمهوری اسلامی ایران قرار می گیرند. تمام فعالیت های این مدرسه طبق دستورالعمل های و اسناد بالا دستی وزارت آموزش و پرورش کشور است و تمام معلم ها هم از سوی کشورایران تامین می شود.

 

به گفته ی رییس مجمع خیرین مدرسه ساز این مدرسه را خیرین ایرانی نوسازی کرده اند تا فرزندان ایران در بهترین شرایط تحصیل کنند. مدرسه همچنین ۳۵ درصد از ظرفیت خود را به فرزندان سایر کشور‌ها اختصاص داده است و آنان زبان فارسی یاد می گیرند.

 

یکی از نقاط حساس در این مدارس که باید به آن توجه زیادی شود، فعالیت فرهنگی و پرورشی است. این مدارس را خانواده هایی انتخاب می کنند به فرهنگ، هویت و اعتقادات و ارزش های کشور جمهوری اسلامی ایران برای آنان اهمیت دارد و تمایل دارند فرزندانشان با وجود اینکه از وطن خود دور هستند اما از فرهنگ و اعتقادات دور نمانند.

 

هنگامی که به سایت این مدرسه که تمام مقاطع تحصیلی دخترانه و پسرانه را تحت پوشش قرار می دهد مراجعه می کنیم شاهد فعالیت های فرهنگی بسیاری هستیم که می توان به برگزاری مسابقات حفظ و ترتیل قرآن، مراسم 12 بهمن و 22 بهمن، برگزاری جشن تکلیف برای دختران و پسران اشاره کرد.

 

اما یکی از تصاویر قابل تامل در این سایت، بزرگداشت روز ملی امارات است.  روز ملی امارات متحده عربی (به عربی: الیوم الوطنی) جشنی است که هرساله در روز ۲ دسامبر به مناسبت اتحاد ۷ شیخ‌نشین، به نام‌های ابوظبی، دبی، شارجه، فجیره، ام‌القوین، رأس‌الخیمه و شهر عجمان که به تأسیس کشور امارات متحده عربی منجر شد برگزار می‌شود.

 

 

 

 

 

 

مناسبت های هر کشوری قابل احترام است و باید به آن احترام گذاشت و این مناسبت هم در تمام مدارس توحید برگزار شده است و در دست تمام دانش آموزان ایرانی پرچم کشور امارات قرار دارد. اما در هیچ کدام از عکس ها، تصویری از پرچم ایران وجود ندارد. تمام دانش آموزان پرچم کشور امارات را به اهتزاز در آورده اند به گونه ای در ابتدا به ذهن خطور می کند این یک مدرسه برای دانش آموزان اماراتی است. 

 

در همین ارتباط، رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور به خبرنگار شبستان می گوید:  تمام سازو کارهای مدارس بین المللی ایران هماهنگ با نظام جمهوری اسلامی است. تمام محتوا  کتاب ها وفعالیت ها مطالبق نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران است.

 

او ادامه می دهد: اهتزاز در آوردن پرچم کشور امارات در مدرسه بین المللی ایرانی، در روز ملی آن کشور بوده است. این اقدام به دلیل احترام گذاشتن به کشور میزبان است.  به مناسبت بزرگ داشت 22 بهمن هم، اقلیت های دینی ما پرچم ایران را به اهتراز در می آورند.

 

غلامرضا کریمی بیان می کند: بزرگداشت روز پرچم در مدارس بین الملل ایرانی به این معنا نیست که همه روزهای سال تحصیلی این پرچم به اهتزاز در می آید و برمبنای عکس نمیتوان قضاوت کرد.

 

 نیک است در کنار تمام فعالیت های فرهنگی و پرورشی در مدارس ایرانی خارج از کشور، از پرچم ایران برای تقویت حس وطن دوستی دانش آموزانی که از وطن دور هستند، استفاده شود.

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مجلس استان همدان بازار مسکن عزت الله انتظامی نان روزنامه های ورزشی ورزش ایران فوتبال ایران عید غدیر پرچم امارات متحده وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۰۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ ناصر فتحی مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی به منظور بهره مندی از انرژی پاک و تجدید پذیر به همت خیر مدرسه ساز حاج حمیدرضا سلامتیان در مدرسه اتیسم مهرآفرین ناحیه ۴ اصفهان آغاز شد.
ناصر فتحی هزینه اجرای این طرح را حدود ۴ میلیارد تومان دانست و افزود: در استان اصفهان تفاهم نامه تجهیز ۱۵ مدرسه به نیروگاه خورشیدی به همت خیران امضا شده و در صدد هستیم که تا پایان سال اجرای زیر ساخت‌های آن در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل دفتر فنی سازمان نوسازی مدارس کشور نیز درخصوص تجهیز مدارس به نیروگاه‌های خورشیدی گفت: در حال حاضر ۵۶ طرح ساخت نیروگاه‌های خورشیدی پشت بامی مدارس کشور به همت خیران مدرسه‌ساز در حال اجراست.
سید محمد واعظی نژاد افزود: این نیروگاه‌ها در حال انعقاد قرارداد یا اجرا است که دو تا سه ماه آینده وارد مدار می‌شوند.
وی گفت: تفاهم نامه همکاری میان سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری برق (ساتبا)، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش و جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در خردادماه سال ۱۴۰۲ به مدت ۵ سال منعقد شده است.
سید محمد واعظی نژاد افزود: براساس این تفاهم‌نامه نیروگاه‌های خورشیدی انشعابی با ظرفیت حداکثر ۲۰۰ کیلووات وغیرانشعابی تا ظرفیت ۳ مگاوات در مدارس منتخب کشور با سرمایه گذاری خیران برای انتفاع مدارس ساخته می‌شود.
وی ادامه داد: ساخت این نیروگاه‌ها ضمن ایجاد اقتصاد و درآمد پایدار و صرفه جویی در هزینه‌های مدارس سبب افزایش خودآگاهی دانش آموزان از مزایای استفاده از انرژی‌های پاک برای کشور و حفظ محیط زیست با جلوگیری از به کارگیری سوخت‌های فسیلی در مدارس می‌شود.

دیگر خبرها

  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • هر ایرانی که از این جاده بازدید کند از شکسته شدن غرور ایرانی خجالت می‌کشد
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • اقدامات تربیتی و آموزشی برخی معلمان از جنس چندین نسل قبل است/اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس