Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: گزارش کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ارائه شد. کمیته آموزش عالی پیشنهاد داد برای کنکور سال ۹۸، توصیه کردند شورای سنجش و پذیرش دانشجو با توجه به اینکه اولین سال اعمال قوانین نظام جدید متوسط است و همچنین توجه به نامه ۱۷۵ نماینده مجلس مجددا تشکیل جلسه بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این جلسه به منظور بررسی تاثیر سوابق تحصیلی در سال ۹۸ و مصوبه شورای سنجش و پذیرش تشکیل شود و تاثیر سوابق تحصیلی را در جهت تاثیر مثبت بازنگری کند.

رئیس سازمان سنجش خاطرنشان کرد: لذا در مدت کوتاهی در آینده، جلسه فوق العاده شورای سنجش و پذیرش دانشجو تشکیل می دهیم و موضوع تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور را مجددا مطرح می کنیم و هرچه شورا تصمیم بگیرد اعلام می شود.

وی درباره اصلاح ماده ۹۰ برنامه ششم توسعه مربوط به سهمیه های ایثارگران گفت: اصلاح ماده ۹۰ برنامه ششم توسعه مربوط به سهمیه های ایثارگران به کمیته آموزش عالی محول شد تا هر چه سریع تر بررسی کنند و به کمیسیون آموزش ارائه دهند.

خدایی افزود: اینکه اصلاح ماده ۹۰ به کنکور ۹۷ برسد یا خیر بستگی به نوع مصوبه مجلس دارد. باید در انتظار باشیم که آنچه مصوب می شود تا چه میزان قابلیت اجرایی دارد.

وی یادآور شد: اگر مصوبه مربوط به کف نمره باشد، در هر مرحله ای قبل از اعلام نتایج قابل اعمال در کنکور ۹۷ است. اما ممکن است در اصلاحیه تغییر و جابجایی گروه ها باشد و یا گروه های جدید تعریف شود که اگر ما اطلاعات آن را نداشته باشیم از نظر اجرایی مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

رئیس سازمان سنجش خاطرنشان کرد: ما در انتظار مصوبه اصلاحیه خواهیم بود و در صورتی که قابلیت اجرایی داشته باشد آن را برای کنکور ۹۷ اعمال می کنیم.

وی گفت: کمیته آموزش عالی پیشنهاد خود را به کمیسیون آموزش مجلس ارائه می دهد و کمیسیون آن را برای تصویب به صحن علنی می فرستد. پیشنهاد اولیه اصلاح کف حد نصاب نمره بود که در انتظار می مانیم که پیشنهاد کمیته آموزش عالی به کمیسیون ارائه شود.

کد خبر 4379506

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان سنجش سهمیه ایثارگری طرح سنجش و پذیرش دانشجو کمیسیون آموزش و تحقیقات کنکور 98 مردم علیه احتکار وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سازمان سنجش کنکور 97 انتخاب رشته پذیرش بدون آزمون حسین توکلی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی آموزش پزشکی فرهاد رهبر دانشگاه های ایران حکم انتصاب مرکز سنجش آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۰۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار

در دومین جلسه کمیته اقدام مشترک ستاد تنظیم بازار استان اعضا بر لزوم کیفی سازی نظارت‌ها بر واحد‌های خرده فروشی و تشدید بازرسی‌ها بر واحد‌های تولیدی تاکید کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در حاشیه این جلسه گفت: در این جلسه نمایندگان سازمان‌های صمت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف گزارش‌های عملکرد بازرسی‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های خود را ارائه کردند.

نوراللهی افزود: بر اساس قانون انتزاع نظارت و بازرسی برواحد‌های خرده فروشی از سازمان جهاد کشاورزی به سازمان صمت انتقال یافت و امید است کیفی سازی بازرسی‌ها وتشدید نظارت‌ها در دستور کار قرار گیرد.

دبیر این جلسه نیز گفت: در حوزه تشکیل پرونده‌های بازرسی مهم ملی جایگاه خوبی در کشور نداریم و امید است با همکاری دستگاه‌های نظارتی بتوانیم علاوه بر نظارت بر واحد‌های خرده فروشی، بازرسی‌های ویژه از واحد‌های تولید و بنکداری‌های عرضه کننده کالا‌های اساسی مردم که نقش بازدارنده در بروز تخلفات دارد، داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب/ تشکیل سازمان «سپند» تأیید شد
  • تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا ۱۸ اردیبهشت
  • تمدید مهلت تأیید سوابق تحصیلی پشت کنکوری‌ها تا 18 اردیبهشت
  • فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه تمدید شد
  • تمدید مهلت داوطلبان برای تأیید سوابق تحصیلی
  • آخرین مهلت داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی
  • امروز، پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی