Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود فتحی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در سال زراعی ۹۶-۹۷ حدود ۱۷۰ هکتار از اراضی شهرستان رزن به کشت کلزا اختصاص یافته بود که از این میزان کشت حدود ۳۱۰ تن کلزا توسط بهره برداران رزنی برداشت و به مراکز خرید مربوطه تحویل شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن عنوان کرد: در سال زراعی ۹۷-۹۸ نیز برش شهرستانی ابلاغ شده شامل ۸۰۰ هکتار کشت کلزا است که با توجه به سیاستهای ترویجی این مدیریت مبنی بر کشت گیاهان با نیاز آبی کم پیش بینی می شود ۸۰۰ هکتار از زمین‌های قابل کشت شهرستان با همکاری کشاورزان منطقه به کشت کلزا اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین اضافه کرد: در راستای توسعه کشت دانه‌های روغنی، دولت نیز سیاست‌های حمایتی از جمله حل و فصل مشکلات بازرگانی، تحویل آسان و پرداخت به موقع بهای محصول، به کارگیری کارشناسان و مشاوران با تجربه داخلی را در دست اجرا دارد.

فتحی ادامه داد: اگر کشاورزان به ادوات اختصاصی برای کاشت، داشت و برداشت کلزا نیاز داشته باشند می توانند از محل اعتبارات مکانیزاسیون وام خرید ادوات با بهره ۱۵ درصد دریافت کنند.

کد خبر 4379519

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان رزن کشاورزی کشت کلزا مردم علیه احتکار روز خبرنگار خبرگزاری مهر کرمانشاه بوشهر احتکار شهرکرد گرگان مشهد شیراز بیرجند خطبه های نماز جمعه یاسوج مجلس شورای اسلامی لیگ برتر فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۰۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی که همت به پشتوانه اراده به ثمر می‌نشیند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ آقای کمری که برای مدتی به تهران مهاجرت کرده بود؛ به زادگاهش بازگشته و با سرمایه گذاری شخصی، اکنون مدیریت طرح کشت و صنعت گاومولان روستای آب انار را بر عهده دارد.
او ۹۰ هکتار زمین کشاورزی دیمی را به آبی تبدیل کرده و این روز‌ها مشغول برداشت حاصل دسترنج خود در مزرعه کلزا است.
مدیر طرح کشت و صنعت گاومولان ۳۴ هکتار از زمین‌هایی را که آبی کرده است به کشت کلزا اختصاص داده و بر این باور است که زمین‌های کشاورزی آب انار برای کشت کلزا مناسب هستند تا جایی که هر یک هکتار، ۴ تن کلزا به اومی دهد؛ یعنی دو برابر و بیشتر از کشت گندم.
به گفته محمد بیگی، مدیر جهاد کشاورزی بخش کلات مورموری زمین‌های کلات از نظر حاصلخیزی، مناسب کشت دانه روغنی کلزا هستند؛ به گونه‌ای که در سال زراعی ۴۰۲ -۴۰۳ بیش از ۲۸۰ هکتار دانه روغنی کلزا کشت شده است و پیش بینی می‌شود که محصولی به میزان ۴۰۰ تن و به ارزش ۱۴۰ میلیارد ریال از آن‌ها برداشت شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • افزایش 5 برابری کاشت کلزا در مهاباد
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد
  • وقتی که همت به پشتوانه اراده به ثمر می‌نشیند
  • بازگشت ۲ هکتار از اراضی کشاورزی بویین زهرا به چرخه تولید
  • افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل