Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@15:33:02 GMT

فرش‌های فانتزی چه مدل‌هایی هستند؟

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۰۴۹۴

فرش‌های فانتزی چه مدل‌هایی هستند؟

مدت‌هاست که دکوراسیون منازل از سبک‌های سنتی و بعضا کلاسیک به خصوص در خانه نوعروسان و جوانان فاصله گرفته و ذهن بیشتر مردم در دنیای مدرنیته و فضاهای اروپایی می‌چرخد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام فروشگاه اینترنتی فرش مرداس، دیگر فرش کلاسیک و سنتی در فضاهای مدرن امروزی جایگاه والایی ندارد، از این رو بازار فرش ماشینی در حال استقبال فراوان از خرید فرش فانتزی و فرش مدرن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که خرید فرش، هزینه‌بر بوده و لزومی هم ندارد که در فواصل زمانی کوتاه آن را عوض کنید، پس بهتر است عجله نکنید، دکوراسیون منزل خود را در نظر بگیرید، به رنگ مبلمان و پرده‌های خود دقت کنید و همه چیز را بررسی کنید.

مرداس در ادامه با انجام تحقیقات و بررسی‌هایی از میان خریداران در خصوص تعدادی از سوالات پر تکرار به این نتیجه رسیدیم:

فرش دستباف بخرم یا فرش ماشینی؟

دغدغه بسیاری از خریدارانی که بحث بودجه و هزینه خرید فرش دستباف برای آنها مطرح نیست این موضوع است که فرش دستباف بخریم یا فرش ماشینی؟

زمانی که به جست‌وجو در اینترنت و حتی بازار فرش به دنبال طرح و رنگ فرش بپردازید، آنقدر تنوع و زیبایی در فرش‌های ماشینی با قیمت مناسب خواهید دید که شاید به کل فراموش کنید به سمت فرش دستباف بروید.

از بین انواع مختلف فرش ماشینی، فرش‌های فانتزی هم برای خودش دنیایی دارد و رنگ‌های شاد و طرح‌های جذابش نظر بسیاری را به خود جلب می‌کند.

۱.فرش فانتزی و فرش مدرن چه فرشی است؟

شاید بسیاری از شما فکر کنید که فرش فانتزی مدرن، همانطوری که از اسمش پیداست، فقط کاربرد تزیین داشته، اما باید بگوییم که اشتباه فکر می‌کنید. این بافت فرش است که کارآیی آن را معلوم می‌کند. فرش فانتزی هم که به سبب بافت خاص و پرز بریده با گره‌های محکمی که دارد، صرفا جنبه تزئینی نخواهد داشت.

۲.فرش شگی؛ یه فرش پرز بلند

فرش شگی که یکی از نمونه‌های مدل  فرش مدرن است، در آن از ریشه‌های با طول زیاد نسبت به فرش‌های دیگر به کار رفته و به عنوان یه فرش فانتزی پرز بلند، برای اتاق خواب بیشتر به کار می‌آید چون حس راحتی را به آدم می‌دهد. سبک خاص فرش شگی می‌تواند یک دلیل خوب برای خرید آن و داشتنش در یک فضای مدرن باشد.

اما اگر در خانه کودک داشته باشید بهتر است از این فرش نخرید چون تمیز کردنش سخت است و اگر به موقع به آن رسیدگی نشود و بین پرزهایش تکه‌های خوراکی باشد جای خوبی برای رشد میکروب و باکتری است.

۳.فرش گبه ؛ طرح عشایری

فرش گبه، یک فرش فانتزی بوده که به فرش عشایری هم معروف می‌باشد. اگر دوست دارید نمایی از سنت و مدرنیته را در خانه‌ داشته باشید، گبه می‌تواند این فضا را برای شما ایجاد کند. اگر از فرش با طرح اصیل استقبال می‌کنید می‌توانید این فرش را بخرید.

۴.فرش شنل ؛ فرش براق فانتزی

یک مدل دیگر از فرش مدرن هم فرش شنل است که اگر جنس نخ آن از پلی‌استر و شنل باشد، هم نمایی براق داشته و هم شست‌وشویی راحت خواهد داشت، در ضمن پرز هم نمی‌دهد. خوبیه این فرش‌ها در این است که فقط شکل هندسی مثل دایره و مستطیل نیست و در طرح‌های مختلف مثل قلب، گل و گیاه و ... هم تولید می‌شود. براقیت فرش شنل هم می‌تواند یکی دیگر از دلایل خرید فرش شنل برای داشتن یک وسیله خاص در داخل دکوراسیون مدرن باشد.

۵.حالا چرا فرش فانتزی بخریم؟

فرش فانتزی فرشی است که برای اتاق‌های پر رفت و آمد مناسب بوده چون گره‌های خاص و محکمی دارد و پا خور فرش بسیار بالاست.

یک مورد که انگیزه را برای خرید این مدل از فرش بیشتر می‌کند این است که وقتی قیمت فرش فانتزی مدرن را با فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه و فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه و ... مقایسه کنید، خواهید دید که برای خرید فرش فانتزی هزینه کمتری را باید بپردازید.

چطوری به فروشگاه اینترنتی اعتماد کنم؟

حتما شما هم دوست ندارید وقتتان را در ترافیک‌ بگذرانید و تا بازار بروید، از طرفی هم نگران از خرید اینترنتی فرش و پرداخت پول به جایی که نمی‌شناسید هستید.

اما من از بین فروشگاه‌های اینترنتی، فروشگاه اینترنتی فرش مرداس که تا حدودی نگرانی‌ها را رفع می‌کند، انتخاب می‌کنم‌؛ چون پرداخت در محل داشته و با محصولاتشان هم ضمانت‌نامه و هم شناسنامه فرش معتبر می‌دهند، همچنین می‌توانید با خیال راحت سفارش بدهید و در صورتی‌ که موقع تحویل کالا، باب میلتان نبود یا با آن چیزی که سفارش داده بودید یکسان نبود، از خریدش صرف نظر کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام دکوراسیون فرش فرش دستباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۰۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی: برای جنگ مدرن، به سربازان جوان تازه‌نفس نیاز داریم

رئیس‌جمهور اوکراین مجددا ضمن تاکید بر جذب جوانان کشورش برای جنگ، گفت که مردان جوان‌تر سربازان بهتری هستند زیرا آنها به لحاظ فیزیکی مناسب‌ترند و می‌توانند با فناوری‌های جدید راحت‌تر کار کنند.

به گزارش مشرق، مسئله کمبود نیروهای اوکراینی به‌ویژه نیروهای جوان و تازه‌نفس طی ماه‌های اخیر به مسئله مهمی بدل شده است. بسیاری از مقامات و رسانه‌های غربی می‌گویند به‌رغم کمک‌های تازه آمریکا به اوکراین، این کشور جنگ‌زده اروپایی نمی‌تواند پیشرفت خاصی در میدان نبرد داشته باشد زیرا عمیقا با کمبود نیرو دست‌وپنجه نرم می‌کند.

طبق گزارش راشا تودی، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین طی مصاحبه‌ای با «هوگو تراور» خبرنگار فرانسوی و چهره سرشناس یوتیوب توضیح داد که به دلیل کمبود نیرو و اینکه جوانان راحت‌تر می‌توانند از فناوری‌های جدید استفاده کنند، سن سربازی و بسیج نیروها را از ۲۷ به ۲۵ سال کاهش داده است.

رئیس‌جمهور اوکراین افزود: «با تمام احترامی که برای سربازان خود قائلم، اما تفاوتی میان سرباز ۲۵ ساله و سرباز ۵۰ ساله وجود دارد. این یک جنگ مدرن است و نسل جدید کار کردن با فناوری‌های جدید را سریع‌تر یاد می‌گیرد. آنها هم‌چنین به لحاظ فیزیکی مناسب‌تر هستند.»

اوکراین از زمان آغاز جنگ در سال ۲۰۲۲، ده‌ها هزار نیرو را بسیج کرده است. با این حال کی‌یف به خاطر روند افزایشی تلفات، تلاش کرده تا یگان‌های خط مقدم را بالای ۳۵ درصد نگه دارد. از طرفی، ولودیمیر زلنسکی اخیرا قانونی را امضا کرده که به موجب آن جذب اجباری سرباز در سن ۲۵ سالگی را مجاز می‌داند.

علاوه بر این مسائل، موضوع سربازی برای زنان اوکراینی چند وقتی است که به مسائل داغ رسانه‌ها بدل شده است. همزمان با اینکه اوکراین در میدان نبرد با کمبود نیرو و تجهیزات مواجه شده، مسئله کاهش سن سربازی و هم‌چنین خدمت اجباری برای زنان در نیروهای مسلح اوکراین مطرح می‌شود. اگرچه هنوز تصمیم و برنامه‌ای در این خصوص رسما اعلام نشده اما مدت‌هاست که پیشنهادات و گمانه‌زنی‌هایی به گوش می‌رسد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • نمایشگاه بین‌المللی صنایع وابسته فرش ماشینی برگزار می‌شود
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • نیروهای مسلح با تحریم‌ها موفق به ساخت مدرن‌ترین موشک‌ها شد
  • جواد خیابانی چه ماشینی سوار می‌شود؟
  • زباله سوزهای مدرن چطور کار می کنند؟ | تجربیات کشورهای مدرن در زمینه مقابله با پسماندهای به درد نخور
  • حامد بهداد و سحر دولتشاهی در کمدی فانتزی «مفت‌ بر»
  • معرفی کابینت های جدید
  • هزینه‌های سرسام‌آور تولید اتومبیل‌های فرمول یک
  • تحول بی نظیر موسیقی مدرن با آلبوم جدید مُجال
  • زلنسکی: برای جنگ مدرن، به سربازان جوان تازه‌نفس نیاز داریم