Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@14:47:22 GMT

60 کودک در طرح مشک به خانواده های متقاضی واسپاری شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۰۵۷۶

60 کودک در طرح مشک به خانواده های متقاضی واسپاری شد

مرضیه فرشاد روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح مشک در سال گذشته بصورت پایلوت در 10 استان از جمله اصفهان اجرا شد که در سال گذشته بالغ بر 57 کودک و در سال جاری تاکنون 13 کودک بصورت موقت به خانواده‌های متقاضی کودک واسپاری شده‌اند.
وی اضافه کرد: در این طرح، کودکان نوزاد تا 6 ساله ای که شرایط فرزند خواندگی ندارند، مجهول الهویه و یا دارای والدین و مراقبان بی صلاحیت هستند با تایید بهزیستی و حکم دادگستری با عنوان 'امین موقت' به خانواده های خیر و مورد اعتماد بصورت مهمان سپرده می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل بهزیستی اصفهان افزود: حضور این کودکان در شیرخوارگاه، امکان مراقبت جسمی آنها در کنار خانواده ها، امنیت اجتماعی و روانی را بهتر و بیشتر تامین می کند.
او تصریح کرد: این کودکان تا زمانی که والدین آنها پیدا و یا صاحب صلاحیت شوند از مدت 6 ماه تا 2 سال نزد خانواده های خیر بصورت مهمان می مانند و اگر این مدت بیشتر شد به همان خانواده ها برای همیشه سپرده می شوند.
فرشاد، با بیان اینکه تعداد کودکان بدسرپرست در شیرخوارگاه‌ها بیش از کودکان بی سرپرست است، ادامه داد: بیش از 85 درصد کودکان در شیرخوارگاه‌ها بدسرپرست هستند و بر این اساس فرآیند واگذاری آنها به خانواده ها به مراتب سخت‌تر از کودکان بی‌سرپرست است.
او، همچنین درخصوص واگذاری کودک به دختران مجرد نیز گفت: واگذاری کودک به متاهل ها در اولویت اول ما قرار دارد زیرا معتقدیم که کودکان را به خانواده هایی بسپاریم که از هر دو نعمت پدر و مادر برخوردار باشند.
وی یادآور شد: هم اکنون حدود 2 هزار نفر متقاضی و در انتظار گرفتن سرپرستی کودک در استان اصفهان هستند.
براساس اعلام اورژانس اجتماعی بهزیستی اصفهان در سه ماهه امسال به یکهزار و 278 موضوع شامل کودک آزاری، همسرآزاری، سالمند آزاری، اقدام به خودکشی و سایر خشونتها توسط عوامل اورژانس اجتماعی استان رسیدگی شد که بیش از 500 مورد از این رسیدگی ها مربوط به کودک‌ آزاری بود.
به گزارش ایرنا، حدود 300 هزار نفر در استان اصفهان تحت حمایت بهزیستی هستند و بالغ بر 450 هزار سالمند (بالای 60 سال) نیز بطور مستقیم و غیرمستقیم از خدمات سازمان بهزیستی بهره می گیرند.
6994 / 1339
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت استان اصفهان اصفهان پدر و مادر خانواده والدین رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۰۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد

به گزارش همشهری آنلاین، این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد. عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

کد خبر 847618 منبع: ایسنا برچسب‌ها جراحی خبر مهم کلیه بندرعباس- استان هرمزگان پزشکی

دیگر خبرها

  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده