Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-02@03:22:04 GMT

سیاست‌ های موشکی ایران قابل مذاکره نیست

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۰۷۴۶

سیاست‌ های موشکی ایران قابل مذاکره نیست

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، محمدعلی وکیلی عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به مذاکره ایران و اروپا برای حفظ برجام، اظهار کرد: با توجه به خروج آمریکا از برجام، جمهوری اسلامی ایران هم این حق را داشت مطابق معاهده بین اللملی پس از نقض توافق از سوی یک طرف، از آن خارج شود.
 
وی افزود: البته شرایط کشور و با توجه به نظرسنجی‌هایی که صورت گرفته بود، علی‌رغم اینکه برخی در کشور فشار می‌آوردند که ایران هم باید از برجام خارج شود، مجموعه نظام به استناد همان نظرسنجی‌ها که در واقع احترام به رأی مردم بود، تصمیم گرفت که در برجام بماند و برای تأمین حقوق کشورمان از طریق اروپا به مذاکره بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وکیلی تصریح کرد: نپذیرفتن مذاکره با اروپا برای ایران چیزی را به ارمغان نمی‌آورد، بلکه شاید شرایط را بدتر می‌کرد.
 
نماینده مردم تهران بیان کرد: در صورت عدم پذیرش مذاکره ایران با اروپا، آمریکا مشروعیت پیدا می‌کرد. شاید به دلیل توانایی و تأثیر اقتصادی که آمریکایی‌ها در اقتصاد جهان دارند، از مذاکره با اروپا چیز زیادی بدست نیاوریم، اما شاید خارج شدن از برجام و بستن باب مذاکره با اروپا شرایط ایران را بدتر می‌کرد.
 
وکیلی با اشاره به اینکه مذاکره با اروپا بر روی چه مسائلی است، اظهار کرد: در موضوعات مختلفی در حال مذاکره هستیم؛ همانطورکه اشتراکات زیادی در این مذاکره داریم، به همان مقدار نیز اختلافات زیادی هم داریم.
 
وی افزود: هرکدام از کشور‌های اروپایی در مقابل پایبندی ایران تعهدی را پذیرفته‌اند، اروپایی‌ها متعهد شدند در شرایطی که ایران پایبند به مذاکره بماند، بسته بی‌اثر کردن تحریمی آمریکا را ارائه بدهند. عملیاتی کردن این بسته نیازمند یک گفت‌وگوی مستمر است.
 
نماینده مردم تهران بیان کرد: گفتگو‌های انتقادی بین ایران و اروپا همواره بوده است، ما همواره به برخی از سیاست‌های اروپا در تبعیت پذیری از آمریکا انتقاد داشتیم.
 
وکیلی تصریح کرد: ایران نسبت به میزان حمایتی که اروپایی‌ها از اسرائیل دارند انتقاد دارد و آنها هم در زمینه موشکی ایران انتقاد داشته اند.
 
نماینده مردم تهران تاکید کرد: سیاست‌های موشکی جزئی از سیاست‌های دفاعی ایران است و سیاست‌های دفاعی کشور قابل مذاکره نیست، به صورت طبیعی یکی از محور‌ها توان موشکی است و اصل مذاکره برای حفظ چارچوب برجام است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: موشک عضو هیئت رئیسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۰۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش همشهری آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

کد خبر 848135 منبع: ایسنا برچسب‌ها جوزف بورل - اتحادیه اروپا خبر ویژه اتحادیه اروپا فلسطین فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • مدارا با طالبان بدون خط قرمز! / معلمان و دغدغه معیشت/رویا فروشی برای کسب ثروت 
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مذاکره برای تأمین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی