Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@21:03:27 GMT

ژن های خوب خارج نشین/تربیت مثال زدنی فرزندان سفرا

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۰۷۵۵

ژن های خوب خارج نشین/تربیت مثال زدنی فرزندان سفرا

زندگی ژن های خوب ایرانی که در خارج از مرزها زندگی می کنند مدتی است که حاشیه ساز شده و سوال های زیادی در خصوص نحوه تربیت فرزندان سفرای ایران در خارج از کشور در اذهان عمومی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، اخیرا داستان ژن خوب به نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور کشانده شده و پس از آنکه پسر سفیر ایران در دانمارک حاشیه‌ساز شد حالا چند روزی است که پسر سفیر اسبق ایران در ونزوئلا همانند سال های قبل باز هم داستان ساز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

بنابراین گزارش، چندی پیش فضای مجازی از عکس های عروسی لاکچری فرزند سفیر ایران در دانمارک منتشر شد که حکایت از برگزاری یک مراسم عروسی بسیار گران‌قیمت داشت و  البته پسر آقای سفیر آن را لاکچری نخوانده و گفته چون که خرج عروسی 50 میلیون تومان بوده نمی توان آن را یک عروسی لاکچری دانست.

 

 

همسر پسر آقای سفیر هم که یک مدل محجبه محسوب می شود همواره با پوشیدن لباس‌هایی با برندهای خارجی به تبلیغ پرداخته و در اظهارنظری گفته همواره از اجناس خارجی استفاده نمی کند و این اظهارات نیز حاشیه ای بر کارنامه مرتضی مرادیان، سفیر ایران در دانمارک ایجاد کرد که البته او اعلام کرده بود در مراسم عروسی پسرش حضور نیافته و از چند و چون این ماجرا خبر نداشته است و پس از مدتی عکس های او در این مراسم به همراه عباس عراقچی منتشر شد.

 

 

مدتی از این حاشیه ها نگذشته بود که داستان آقای ساشا سبحانی در فضای مجازی منتشر شد. ساشا سبحانی، پسر سفیر اسبق ایران در ونزوئلا چند روزی است که باز خبرساز شده زیرا در یکی از اظهارات خود گفته «تا کی می خواهید حسادت کنید، اگر نمی توانید کار کنید بروید بمیرید!» البته ساشا سبحانی اولین بار نیست که خبرساز شده بلکه او در سال 1391 با عنوان قتل در میهمانی پسر سفیر ونزوئلا مشهور شد و بعد از مدتی مشخص شد او در این قتل نقشی نداشته است. سپس این مسئله که او را مشهور کرده بود منجر به توجه بیشتر افکار عمومی به وی در فضای مجازی شد تا اینکه اخیرا سبحانی در کنار انتشار عکس هایی از زندگی لاکچری و مفرح خود و همچنین پیاده روی در مراسم اربعین و عکس با یکی از افراد مشهور اینستاگرام یک لایو اینستاگرامی از اتاق خود با حاشیه منفی منتشر کرد.

 

 

همه اینها در حالی است که احمد سبحانی، سفیر اسبق ایران در ونزوئلا عصر گذشته عنوان کرد که «پسر من از نظر روش و منش زندگی و عقاید متفاوت بوده و همه تلاش من برای هدایت وی ناموفق بوده و ارتباط ما با هم به کلی قطع شده لذا وی مسئول عملکرد خودش می باشد که مورد تایید و حمایت من نیست، نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.»

 

داستان ژن خوب که اصطلاح آن را مدیون فرزند آقای عارف نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هستیم حالا دیگر از مرزها هم عبور کرده و به نمایندگی های ایران در خارج از کشور رسیده است. نمایندگی هایی که به عنوان نماد جمهوری اسلامی ایران در کشورهای خارجی تلقی می شوند و هرگونه حاشیه ای که متوجه آن ها شود قطعا موجب برداشت منفی نسبت به مردم ایران خواهد شد.

 

باید دید آیا راهکار قانونی از سوی مسئولین مربوطه در این خصوص به منظور زیر نظر داشتن زندگی افرادی که چنین مسئولیت خطیری بر عهده دارند ایجاد خواهد شد یا همچنان زندگی ژن های خوب می توانند یک آرزوی دست نیافتنی برای جوانان ایرانی بماند؟

 

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روزنامه های ورزشی فوتبال ایران آمریکا شیراز جهاد دانشگاهی بازار مسکن عزت الله انتظامی نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۰۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 

به گزارش «تابناک» به نقل از عصر ایران، معصومه حائری یزدی همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی و دختر آیت‌الله شیخ مرتضی حایری یزدی صبح روز ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ خورشیدی در تهران درگذشت.

آن طور که عصر ایران روایت کرده است؛ وی مادر سید حسین و مریم خمینی بود. حجت‌الاسلام سید حسین خمینی از اوایل دهه ۶۰ عملا از عرصه های رسمی و رسانه‌ای کنار است و خواهر او (نوه امام خمینی) هم در خارج از کشور زندگی می‌کند و به طبابت و کارهای علمی اشتغال دارد و خانواده برای دفن مادر منتظر بازگشت اوست. (دو فرزند دیگر در کودکی درگذشته بودند).

از نکات شگفت‌آور زندگی خانم حایری این که به رغم آن که عروس ارشد امام خمینی و منتسب به یک خاندان بزرگ و مشهور روحانی دیگر هم بود زندگی بسیار عادی و گاه توام با سختی و رنج داشته است.

او شیفته سید مصطفی خمینی بود و خاطرات هجران او را با اشک بیان می‌کرد و همچون اعضای خانواده امام که آقا مصطفی را «داداش» خطاب می‌کردند او هم عادت کرده بود همسرش را این گونه خطاب و حتی بعد از فقدان چنین یاد کند.

با این که عروس ارشد امام اهل مصاحبه با رسانه‌ها نبود اما برای اولین بار اول آبان ۱۴۰۰ و به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد درگذشت مشکوک سید مصطفی خمینی گفت‌وگویی با او منتشر شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت خصوصا جاهایی که حکایت از نگاه امروزین آقا مصطفی خمینی داشت و تصویر متفاوتی از فرزند فقید امام ترسیم می‌کرد.

درباره فرزندان چنین گفته بود: «خدا چهار فرزند به من داد که دو تا از آن‌ها از دنیا رفتند و الان تنها حسین و مریم برای من باقی مانده‌اند. هر دو دختر بودند و یکی در ایران و یکی در نجف از دنیا رفت. اولی چند روز بعد از به دنیا آمدن از دنیا رفت و علتش هم این که اوضاع ما در آن ایام به خاطر مسائل انقلاب خیلی ناجور و نامناسب و دگرگون بود و در همان ایامی که تازه این دختر به دنیا آمده بود، نیروهای دولتی وارد منزل ما ‌شدند و هول و هراس ایجاد ‌کردند و حال خود من خیلی بد و خراب بود و شاید این بچه بر اثر همان مسائل مُرد و از دنیا رفت.

دومی هم بلافاصله بعد از تولد و بر اثر یک بیماری کشنده از دست رفت؛ البته برخی به من می‌گفتند که این فرزندم، پسر بوده ...»

دیگر خبرها

  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • پشیمانی بازیگر مطرح از رفتن به خارج از کشور | خودم به همه چیز پشت پا زدم
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • علیرضابیگی: دولت مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرد
  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج‌نشین را متوقف کرد
  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج نشین را متوقف کرد
  • بهره گیری از مشارکت حامیان ایتام خارج از کشور
  • کی‌یف مردان اوکراینی خارج نشین را به کشور باز می‌گرداند
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت