Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@18:44:41 GMT

بستنی گران شد + قیمت بستنی سنتی و میوه‌ای

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۰۸۰۴

بستنی گران شد + قیمت بستنی سنتی و میوه‌ای

در حالی که قیمت انواع بستنی بسته‌بندی روند صعودی به خود گرفته و رئیس اتحادیه آبمیوه و بستنی معتقد است که محصولات سنتی آن‌چنان گران نشده، اما قیمت های اعلامی از رشد قابل توجه قیمت بستنی خبر می دهد.

به گزارش ایسنا، در چند وقت اخیر به واسطه نوسانات نرخ ارز، قیمت مواد اولیه روند صعودی به خود گرفته و عاملی شد تا قیمت مواد خوراکی به ویژه لبنیات رشد قابل توجهی را تجربه کند، این رشد قیمت لبنیات برای قیمت محصولاتی همچون بستنی که یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده آن شیر است، رشد قیمت را به ثبت رسانده است و برای بار دیگر این افزایش قیمت به دور از نظارت سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته ناگفته نماند در حالی که وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت تاکید ویژه ای بر تقویت نظارت ها دارند، برخی قیمت‌ها خلاف این رویه در حال افزایش است و پیگیری های خبرنگاران تاثیری بر آن ها ندارد.

این افزایش قیمت که بر انواع بستنی کارخانجات تاثیر گذاشته تا حدودی به بازار محصولات سنتی که بستنی سنتی و فالوده جزئی از آن است، سرایت کرده است.

در این رابطه اسکندر آزموده، رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی شاپ به ایسنا گفت: قیمت مواد اولیه تولید بستنی و مواد جانبی همچون پسته، شکر و مغز بادام روند صعودی به خود گرفته است.

وی ادامه داد: قیمت انواع بستنی تولید کارخانجات روند صعودی به خود گرفته و به واسطه آنکه در برخی از محصولات ارائه شده از سوی کافی شاپ ها از بستنی بسته بندی کارخانجات استفاده می شود، کافی شاپ ها قیمت برخی از محصولات خود را به ناچار افزایش داده اند.

رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی شاپ خاطرنشان کرد: قیمت بستنی ستنی و میوه ای به میزان رشد قیمت محصولات بسته بندی افزایش قیمت را تجربه نکرده اند و تنها برای آنکه از کیفیت محصولات سنتی کاسته نشود به ناچار قیمت محصولاتی که در آن ها از مغز استفاده شده، افزایش یافته است.

آزموده تاکید کرد: به دلیل آنکه خرید بستنی و حضور در کافی شاپ ها در اولویت نخست خانواده ها قرار ندارد اتحادیه در قیمت گذاری به گونه‌ای رفتار می‌کند که اکثر خانواده‌ها توان خرید بستنی و آبمیوه را داشته باشند.

وی قیمت هر کیلو بستنی سوپر ویژه مغزدار را ۲۴ هزار تومان، بستنی سنتی ویژه خامه دار و زعفرانی را ۲۰ هزار، سنتی ممتاز را ۱۴ هزار و سنتی ساده را ۱۳ هزار تومان اعلام کرد که در کنار آن هر کیلو بستنی میوه ای ویژه مغزدار ۲۴ هزار، میوه ای ممتاز ۲۰ هزار و فالوده شیرازی اعلا ۱۲ هزار تومان تعیین شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام بستنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۰۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت تولید گوشت قرمز و مرغ در استان بوشهر کاهشی شد

سرپرست جهاد کشاورزی استان بوشهر از افزایش تولید گوشت قرمز و مرغ در استان خبر داد و گفت: با افزایش تولید گوشت دام و طیور قیمت این محصولات در استان بوشهر کاهشی شده است. - اخبار استانها -

مرتضی بحرانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به اینکه قیمت محصولات پروتئینی در استان روند کاهشی گرفته است، اظهار داشت: تولید گوشت مرغ در سال 1402 به بیش از 39 هزار تن رسید.

وی با اشاره به جوجه‌ریزی 1.7 میلیون قطعه در واحدهای مرغداری استان بوشهر گفت: در فروردین ماه امسال عملیات جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان به میزان یک‌میلیون و 740 هزار قطعه جوجه انجام شده که تا اواخر اردیبهشت تولیدات آن وارد بازار می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی استان بوشهر ظرفیت مرغداری‌های استان را 7 میلیون قطعه جوجه دانست و بیان کرد: در استان بوشهر 218 واحد مرغداری فعال است که بر اساس برنامه زمان‌بندی در تولید گوشت مرغ فعالیت می‌کنند.

بحرانی از افتتاح کشتارگاه دام بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: کشتارگاه بزرگ و مهم استان بوشهر مراحل ساخت آن رو به پایان است که پیش‌بینی می‌شود تا 2 ماه آینده وارد مدار بهره‌برداری شود.

وی از کاهشی شدن قیمت گوشت مرغ و قرمز در استان خبر داد و اضافه کرد: با افزایش تولید گوشت دام و طیور قیمت این ‌محصولات در استان بوشهر کاهشی شده است.

سرپرست جهاد کشاورزی استان بوشهر افزایش سطح کشت گلخانه‌ها را از برنامه‌های مهم امسال دانست و اضافه کرد: استان بوشهر در تولید محصولات کشاورزی ظرفیت بالایی دارد و با افزایش سطح زیر کشت گلخانه‌ها تولید محصولات افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • فیلم/ بهادری جهرمی: افزایش قیمت بدون مبنا گران فروشی است
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • پژو پارس، ۱۵۰میلیون تومان گران شد/ وزیر صمت واکنش نشان داد
  • طلا باز هم گران شد/ ورق در بازار سکه برگشت
  • همه چیز، هر چیزی که قابلیت افزایش قیمت دارد، گران‌تر می‌شود
  • «کنسرو ماهی» صدرنشین گرانی خوراکی‌ها؛ شیرخشک ۵۷ درصد گران شد
  • کم فروشی و گران‌فروشی محصولات سلامت‌محور خط قرمز است
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ دنا گران شد
  • قیمت تولید گوشت قرمز و مرغ در استان بوشهر کاهشی شد