Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-18@05:20:32 GMT

رایزنی دوباره برای جلوگیری از حذف آبی‌ها؟!

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۰۸۱۷

رایزنی دوباره برای جلوگیری از حذف آبی‌ها؟!

مدیرعامل و معاون ورزشی باشگاه استقلال در هم‌اندیشی کنفدراسیون فوتبال آسیا که در کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، در شرایطی که تا نهم شهریور ماه آخرین مهلت ‌ای‌اف‌سی به باشگاه‌های بدهکار ایرانی برای تسویه‌حساب با طلبکاران و مثبت کردن تراز مالی باشگاه کمتر از 2 هفته باقی مانده، امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه استقلال به همراه علی خطیر، معاون ورزشی این باشگاه شب گذشته راهی کوالالامپور مقر ‌ای‌اف‌سی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر‌اساس آنچه سایت باشگاه استقلال و دیگر رسانه‌ها نوشته‌اند هدف از سفر مسئولان باشگاه استقلال به مالزی حضور در نشست هم‌اندیشی کنفدراسیون فوتبال آسیا‌ست. مباحث این نشست پیرامون مسائل مختلف مالی و بدهی باشگاه‌های آسیایی، مقدار پولی که باشگاه‌ها باید از ای‌اف‌سی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا دریافت کنند و همچنین پیگیری برخی از مسائل تیم‌های آسیایی صعود کرده به لیگ قهرمانان آسیا‌ست. در همین‌راستا رسانه‌ها خبر داده‌اند مدیرعامل و معاون باشگاه استقلال برای طلب کردن پاداش لیگ قهرمانان و همچنین دریافت مجوز حرفه‌ای برای شرکت در لیگ قهرمانان فصل آینده به مالزی سفر کرده‌اند. استقلال بابت حضور در مرحله گروهی و یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و راه‌یابی به مرحله یک‌چهارم نهایی مجموعا‌۴۸۰ هزار دلار از‌ ای‌اف‌سی طلب دارد که به خاطر تحریم بانکی و مشکلات انتقال پول به ایران فعلا در حساب کنفدراسیون فوتبال آسیا مانده است. با شرایط فعلی به نظر تنها چاره کار سفر مسئولان باشگاه‌های ایرانی به ‌ای‌اف‌سی و دریافت نقدی پاداش است و شاید همین باعث شود که سفر مدیرعامل و معاون باشگاه استقلال سفری عادی جلوه کند. اما با مروری بر اتفاقات سال گذشته و افشاگری مازیار ناظمی مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان در مورد ورود وزیر ورزش به پرونده نمایندگان ایران و وساطت برای صدور مجوز حرفه‌ای آن‌ها، این سفر شائبه‌برانگیز است. البته پشت پرده مجوز حرفه‌ای استقلال بعدها توسط وزیر ورزش هم افشا شد و مسعود سلطانی‌فر اواخر سال گذشته در نشست با سردبیران رسانه‌های ورزشی گفت: «‌درمورد استقلال باید بگویم که این باشگاه از لیگ قهرمانان حذف شده بود اما پیگیری‌ها و مذاکرات باعث شد این وضعیت به حالت طبیعی بازگردد. قرار است بدهی‌هایی که در آینده مطرح می‌شوند با گرفتن زمان به فاز اجرایی وارد شده و مشکلات این 2 باشگاه نیز حل شود.‌» افشاگری فقط محدود به این 2 نفر و این 2 خبر نبود و بعدها برخی رسانه‌ها از سفر مخفیانه وزیر ورزش‌و جوانان به مالزی و رایزنی برای جلوگیری از حذف نمایندگان ایران خبر دادند و بعدها هم شایعاتی مطرح شد مبنی بر این‌که موافقت فدراسیون فوتبال ایران با بازی نمایندگان کشورمان و عربستان در کشور ثالث در ازای کوتاه آمدن ‌ای‌اف‌‌سی مقابل ایران بوده است! حالا دوباره سفر مسئولان فوتبال ایران به مالزی آن هم در آستانه پایان مهلت ‌ای‌اف‌سی می‌تواند حاوی اخبار مهم و شاید تلخی باشد و احتمالا باز پای حذف نمایندگان ایران به خصوص استقلال در میان است، باشگاهی که هنوز موفق به تسویه‌حساب با انبوه طلبکارانش نشده است. البته نگاه خوش‌بینانه هم این است که فتحی پس از رایزنی با مسئولان ‌ای‌اف‌سی برای دریافت پاداش باشگاه استقلال به کوالالامپور رفته تا با‌480 هزار دلاری که به ایران می‌آورد، بدهی‌ها را تا نهم شهریورماه تسویه کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: استقلال مالزی معاون ورزشی باشگاه استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۰۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارسلونا جام جهانی باشگاه‌های ۲۰۲۵ را از دست داد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از موندو دیپورتیوو؛ با شکست بارسلونا در مقابل تیم پاری سن ژرمن و ناکامی از رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، آبی و اناری‌ها حضور در جام­باشگاه‌های جهان­در سال ۲۰۲۵ که برای اولین بار به شیوه جام جهانی با ۲۳ تیم برگزار می‌شود­را از دست دادند.

تیم فوتبال اتلتیکو مادرید دیگر گزینه حضور در جام جهانی باشگاه‌ها با امتیاز ۷۷ مترصد شکست بارسلونا بود چرا که بارسلونایی‌ها ۷۱ امتیازی بودند و این امتیازات میانیکن ۴ دوره لیگ قهرمانان اروپاست که مشخص می‌کند کدام تیم در جام­باشگاه‌های جهان حضور داشته باشد بنابر این بارسلونا تا سال ۲۰۲۹ حضور در این رقابت‌ها را از دست داد.

تیم اتلتیکو مادرید در جام ­باشگاه‌های جهانحضور خواهد داشت و تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها هر کدام ۵۰ میلیون یورو دریافتی خواهند داشت.

این رقابت‌ها به میزبانی آمریکا از ۱۳ ژوئیه تا ۱۵ ژوئن سال ۲۰۲۵ برگزار می‌شود و از قاره آسیا تیم‌های اوراواردز ژاپن- الهلال عربستان و قهرمانی دوره جاری لیگ قهرمانان آسیا همچنین بهترین تیم رده بندی ۴ سال گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا حضور خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی العین 4-2 الهلال (لیگ قهرمانان آسیا - 2023/24)
  • العین 3-0 الهلال؛ نیمه اول
  • بارسلونا جام جهانی باشگاه‌های ۲۰۲۵ را از دست داد
  • نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛ تعویق مصاف العین با الهلال به چهارشنبه
  • دیدار العین - الهلال در لیگ قهرمانان لغو شد
  • بدهی‌های خارجی دردسرساز می‌شود / استقلال نزدیک به حذف از آسیا
  • وضعیت سهمیه‌های ایران در آسیا از زبان سهیل مهدی
  • استقلال نزدیک به حذف از آسیا
  • وضعیت سهمیه‌های ایران در فصل آینده لیگ نخبگان آسیا
  • وضعیت سهمیه‌های ایران در فصل آینده لیگ نخبگان آسیا مشخص شد