Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@15:12:34 GMT

نقد نئومارکسیسم با حضور خواهرزاده نیما یوشیج

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۱۰۱۲

نقد نئومارکسیسم با حضور خواهرزاده نیما یوشیج

«شوکران» پنجم میزبان «منوچهر آشتيانى» متفكر ٨٨ ساله، از پيشروان حزب توده ايران و جامعه‌شناس نئوماركسيست است.

به گزارش گروه اندیشه خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما:‌ چهارمين قسمت برنامه تلويزيونى «شوکران» دوشنبه، ۲۹ مرداد با حضور دکتر منوچهر آشتيانى، متفكر ٨٨ ساله و جامعه‌شناس نئوماركسيست از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آشتیانی خواهرزاده نیما یوشیج، از پيشروان حزب توده ايران و از رهبران كنفدراسيون دانشجويان ايرانى خارج كشور در عصر پهلوى است و به پرسش‌های پیام ‌فضلی‌نژاد سردبیر برنامه پاسخ می‌دهد.

 

وی در این برنامه براى اولين بار خاطرات ناگفته خود از احسان طبرى و نورالدين كيانوري را بيان می‌كند و درباره فعاليت‌هاى مخفى  حزب توده پس از انقلاب، ماجراى بازسازى حزب در دوره خاتمى، روش رفرم در ماركسيسم و... توضیح می‌دهد.

 

بر اساس این گزارش، برنامه «شوکران» در اولين قسمت خود ميزبان دکتر داوود هرميداس باوند، سخنگوى جبهه ملى ایران و در برنامه دوم ميزبان دکتر شاهين فرهت پدر سمفونى ايران بود. سومین قسمت شوکران نیز با حضور دکتر هوشنگ ماهرویان از جامعه‌شناسان معاصر روی آنتن رفت و چهارمین قسمت با حضور آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست رئیس انجمن فقه و حقوق حوزه علمیه قم پخش شد.

 

«شوکران» محصول مشترک حوزه هنرى و شبکه چهار سيما به تهيه‌کنندگى على قربانى است که دوشنبه‌ها حوالی ساعت ٢١ روى آنتن می‌رود و بازپخش آن نيز روزهاى سه‌شنبه ١٠ صبح، جمعه ۱۴ و يکشنبه ساعت ١٩ است.

 

علاقه‌‌مندان برای تماشای قسمت‌های قبلی برنامه به آرشیو شبکه چهارم سیما یا صفحات شوکران به نشانی @ShokaranTV در فضای مجازی مراجعه کنند.

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روزنامه های ورزشی فوتبال ایران عزت الله انتظامی روزنامه نان بازی های آسیایی ۲۰۱۸ عید غدیر غدیر برنامه شوکران شبکه چهار سیما نیما یوشیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۱۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، این مستندروایتی دانشجویی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و حمایت‌های دانشجویان در سراسر دانشگاه‌های ایالات متحده از فلسطین است، هر چند مسئولان دانشگاه‌ها انتقاد از رژیم صهیونیستی را به بهانه یهودی ستیزی خاموش می‌کنند، اما دانشجویان بعد از هفتم اکتبر نشان دادند کدام سمت تاریخ ایستاده اند.

مستند «امتحان نهایی» که در گروه مستند مرکز بسیج صدا و سیما به تهیه کنندگی و کارگردانی لقمان یدالهی تولید شده است، ساعت ۱۰:۴۵پخش می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما
  • «هفت» نیامده رفت!
  • برنامه سینمایی «هفت» از شبکه نمایش
  • مرحله نهایی کشتی فرنگی جام تختی از شبکه ۳
  • «هفت» از فردا به آنتن بازمی‌گردد
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • «هفت» از فردا به آنتن بازمی گردد
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • «غرغر خان» به باغ شادونه رسید/ یک ماجرای جدید