Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@21:25:45 GMT

ساخت موزه ای به شکل صخره ساحلی در اسکاتلند

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۱۴۸۶

ساخت موزه ای به شکل صخره ساحلی در اسکاتلند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، موزه یادشده که V&A Dundee نام دارد، یک موزه مدرن با ظاهری متفاوت است که در کنار طولانی ترین رودخانه کشور اسکاتلند به نام داندی برپا شده و طراحی آن توسط یک معمار ژاپنی به نام کنگو کوما صورت گرفته است.

این معمار هدف از طراحی موزه مذکور به شکل صخره ای ساحلی را ایجاد سازگاری و هماهنگی با محیط محلی و ارجاع به صخره های ساحلی مشهور این کشور دانسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موزه V&A Dundee شعبه ای جدید از موزه ویکتوریای لندن و موزه آلبرت در انگلیس محسوب می شود و اولین پروژه به پایان رسیده کنگو کوما در این کشور محسوب می شود. این معمار و طراح ژاپنی معمولا سازه ای طراحی می کند که با محیط اطراف و شرایط جغرافیایی موجود در محل ساخت سازگاری داشته باشند.

در این موزه علاوه بر فضاهایی به منظور نمایش آثار هنری، فضایی به منظور برپایی کنسرت و همین طور کارگاه های مختلف در نظر گرفته شده و در آن یک فروشگاه بزرگ، کافه و رستوران هم وجود دارد. صفحات بزرگ تشکیل دهنده این موزه که به طور موازی بر روی هم قرار گرفته اند با استفاده از سنگ، سیمان و تیرچه های تقویت شده ساخته شده اند.

کد خبر 4379478

منبع: مهر

کلیدواژه: اسکاتلند انگلیس موزه مردم علیه احتکار نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی فناوری نانو فناوری فضایی شرکت دانش بنیان موبایل سلول بنیادی امنیت اطلاعات سازمان فضایی ایران سورنا ستاری فناوری اطلاعات گوگل زیست فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۱۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور

به گزارش خبرنگار مهر، سردار بهمن کارگر عصر دوشنبه در جلسه‌ای را که با حضور استاندار گلستان برگزار شد، با بیان اینکه همه مردم از هر قوم، زبان و دینی در دفاع مقدس سهم داشتند، اظهار کرد: هیچ فردی نمی‌تواند دفاع مقدس را انحصاری کند چرا که همه اقشار جامعه در آن نقش داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه باید ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس را به نسل امروز انتقال دهیم، افزود: این داشته باید به عنوان میراث از آن نگهداری شود تا در اختیار آیندگان قرار گیرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور گفت: اگر چه به نقش بانوان در دوران دفاع مقدس زیاد پرداخته نشده است اما باید گفت نقش این قشر از جامعه کمتر از مردان نبود و نباید آن را به فراموشی سپرد.

وی یادآور شد: تا کنون اقدامات خوبی از سوی استان گلستان برای حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس صورت گرفته است که بسیار مورد توجه است.

کار گر از افتتاح پنج موزه دفاع مقدس در پنج استان کشور خبر داد و اظهار کرد: این پروژه امسال در سالروز عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر در استان‌هایی چون گلستان، لرستان، گیلان، زنجان و قزوین به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 6098778

دیگر خبرها

  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار مسکن کارکنان و اساتید
  • آغاز بیست و چهارمین دوره ساخت و مدیریت برند Brand MBA
  • معمار فوتبال آرژانتین درگذشت + عکس
  • ساخت آشپزخانه‌ به سبک مجلات دکوراسیون با هوش مصنوعی!
  • نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد
  • آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت؛ این وسیله غول‌پیکر کف دریا می‌خوابد! | تصویر
  • (تصویر) آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت