Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@11:25:10 GMT

برداشت 310 تن کلزا در شهرستان رزن

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۱۹۷۷

برداشت 310 تن کلزا در شهرستان رزن

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمود فتحی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن بیان کرد: در سال زراعی ۹۶-۹۷ حدود ۱۷۰ هکتار از اراضی شهرستان رزن به کشت کلزا اختصاص یافته بود که از این میزان کشت حدود ۳۱۰ تن کلزا برداشت شد.

وی ادامه داد: با توجه به سیاستهای ترویجی این مدیریت به دلیل کم آب بر بودن در سال زراعی ۹۷-۹۸ شامل ۸۰۰ هکتار کشت کلزا به این شهرستان اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن همچنین اضافه کرد: در راستای توسعه کشت دانه‌های روغنی، دولت نیز سیاست‌های حمایتی از جمله حل و فصل مشکلات بازرگانی، تحویل آسان و پرداخت به موقع بهای محصول، به کارگیری کارشناسان و مشاوران با تجربه داخلی را در دست اجرا دارد.

فتحی ادامه داد: اگر کشاورزان به ادوات اختصاصی برای کاشت، داشت و برداشت کلزا نیاز داشته باشند می توانند از محل اعتبارات مکانیزاسیون وام خرید ادوات با بهره ۱۵ درصد دریافت کنند.

انتهای پیام/ب

800 هکتار کشت کلزا به شهرستان رزن اختصاص یافت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کشت کلزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۱۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۹۳ هزار تُن گندم در میاندوآب برداشت می‌شود

رضا مقدم مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: گندم به عنوان یک محصول استراتژیک، عمدترین محصول زراعی شهرستان میاندوآب است که امسال بیش از ۱۸ هزار و ۶۱۹ هکتار از اراضی این شهرستان زیرکشت این محصول رفته است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹۳ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

وی افزود: در راستای افزایش عملکرد در واحد سطح ۴۰ تن بذر مادری و ۱۰ تن بذرپرورشی‌گندم برای کشت در بین کشاورزان پیشرو شهرستان توزیع شده و با نظارت کارشناسان جهادکشاورزی ۱۷۴ هکتار از مزارع‌گندم به کشت‌بذرمادری و ۲۶ هکتار نیز به کشت‌بذرپرورشی اختصاص یافته و ۹۴۲ تن بذر گواهی‌شده‌گندم در بین زارعان این شهرستان توزیع شده است.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب در ادامه گفت: در راستای بهبود تغذیه محصول گندم، تاکنون ۲ هزار و ۸۷۵ تن انواع کود‌های‌شیمیایی یارانه‌دار در بین گندم‌کاران این شهرستان توزیع شده و از محل اعتبارات طرح خوداتکایی گندم هزار و ۵۵۰ لیتر کودریزمغذی به صورت رایگان در راستای افزایش کیفیت محصول تولیدی در بین زارعان منطقه توزیع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • امسال ۹۳ هزار تُن گندم در میاندوآب برداشت می‌شود
  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • کشت دانه‌روغنی‌کلزا در میاندوآب ۲ برابر شد
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا
  • وجود ۳۳ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان راور
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی، شرط خرید گندم
  • برداشت یکهزار تن کلزا در رامهرمز
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم از مزارع دهلران