Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین - ایرنا - معاون پژوهش برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش قزوین گفت: 236 هزار دانش آموز در سال تحصیلی 97-98 در مدارس استان به تحصیل خواهند پرداخت.

خیرالله رحمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون اطلاعات 121هزار و 997 دانش آموز در پایه اول و در مجموع 121هزار و 997 دانش آموز در مقطع ابتدایی در سامانه مربوطه ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: همچنین در مقطع متوسطه اول 53 هزار و 555 نفر، فنی و حرفه ای و کاردانش 33 هزار و 852 نفر، استثنایی هزار و 80نفر، پیش دبستانی 19هزار و 284 نفر و بزرگسالان 6 هزار و 800 دانش آموز استان وارد مدارس خواهند شد.
رحمانی با اشاره به اضافه شدن سه هزار و 862 دانش آموز نسبت به سال گذشته تحصیلی در استان، گفت: در سال تحصیلی جدید با وجود آن که اکثر استان ها ملزم به تعدیل کلاس های درس شده اند قزوین جزو معدود استان هایی است که نه تنها تعدیل نداشته بلکه حتی تعداد کلاس ها را افزایش هم داده است.
وی همچنین گفت: در سال تحصیلی جدید چهار هزار و 156کلاس درس در مقطع ابتدایی ایجاد می شود که نسبت به سال گذشته 38کلاس به تعداد آنها افزوده شده است.
معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش قزوین افزود: در متوسطه اول نیز با اضافه شدن 20 کلاس درس، یک هزار و 864 کلاس و در متوسطه دوم نیز با اضافه شدن 361 کلاس، یک هزار و 867 کلاس درس تشکیل خواهد شد.
رحمانی با بیان اینکه آموزش و پرورش قزوین در هر نقطه از استان حتی با وجود یک دانش آموز کلاس تشکیل داده است،گفت: هم اکنون 200کلاس درس با زیر 10 دانش آموز در مناطق روستایی استان وجود دارد.
وی اظهار داشت: تمام تلاش ما در برنامه ریزی ساماندهی کلاس های درس بر این است که به منظور رسیدن به استانداردهای آموزشی جمعیت دانش آموزان کلاس ها را کاهش دهیم.
آموزش و پرورش استان قزوین دارای 14 منطقه آموزشی و هزار و 480 ساختمان آموزشی است.
7388*3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آموزش و پرورش كلاس هاي درس دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۲۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح اعتکاف علمی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ بندرعباس گفت: بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز پایه دوازدهم استان در این طرح شرکت کردند.

امیرعلی ناصری افزود: در این طرح، دانش آموزان پایه دوازدهم در تعطیلات نوروز می‌توانند در محیط آرام مدرسه برای آزمون کنکور سراسری آماده شوند.

بیشتر بخوانید: اسکان بیش از ۲۵۰ هزار مسافر در بوستان‌های شهر بندرعباس

وی گفت: کارشناسان آموزشی و پرورشی هم در این مدارس به دانش آموزان مشاوره‌های تحصیلی و روانشناسی ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش دوبرابری دانش آموزان هرمزگانی با رتبه دو رقمی در کنکور سراسری افزود: سال گذشته ۱۸ دانش آموز هرمزگانی رتبه‌های دو رقمی در کنکور سراسری کسب کردند که همه آنها در طرح اعتکاف علمی شرکت کرده بودند.

دیگر خبرها

  • شرکت ۶ هزار دانش‌آموز کردستانی در جشنواره سفیران سلامت
  • چند توصیه کنکوری برای دانش‌آموزان روزه‌دار
  • اجرای طرح اعتکاف علمی در هرمزگان
  • دانش آموز قمی برگزیده جشنواره جوان خوارزمی شد
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • جزئیات جدید ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین
  • تاثیر مستقیم Chat GPT بر افت تحصیلی دانش آموزان، نگران کننده است!
  • اجرای پویش ملی در پناه خدا ویژه دانش آموزان در ایام نوروز و ماه رمضان