Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@19:18:18 GMT

خودروسازان 5 ماه فرصت استانداردسازی خودروها را دارند

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۲۲۰۷

خودروسازان 5 ماه فرصت استانداردسازی خودروها را دارند

‌معاون تدوین و ترویج سازمان استاندارد گفت: خودروسازان تا آخر دیماه فرصت دارند تا استانداردهای هشتاد و پنج‌گانه اعلام شده را رعایت و تولیدات خود را براساس این استانداردها انجام دهند.

‌سودابه یحیی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، ‌‌در پاسخ به سوالی در مورد استقبال خودروسازان از استانداردهای اعلام شده سازمان استاندارد اظهار کرد: ما مرحله به مرحله این استانداردها را ابلاغ کردیم تا خودروسازان نسبت به اعمال آن اقدام کنند که آخرین مرحله آن دیماه خواهد بود و تمام خودروسازان باید 85 استاندارد اعلام شده این سازمان را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: اکثر خودروسازان کشور از ابلاغ استانداردهای جدید استقبال کردند و امیدواریم با همکاری تمامی شرکت‌های خودروسازی زمینه استانداردسازی تمام خودروهای تولیدی در کشور فراهم آید.

 
معاون تدوین و ترویج سازمان استاندارد بیان کرد: آنهایی هم که نمی‌توانند این استانداردها را اعمال کنند قطعا با کاهش و خروج از چرخه تولید روبرو می‌شوند، چرا که برای ما تامین امنیت مردم و سلامت آنها یک اصل اساسی است.


یحیی‌زاده گفت: ما همکاری‌های خوبی را از خودروسازان کشور انتظار داریم و امیدواریم در زمینه رعایت استانداردهای ابلاغ شده یاریگر ما باشند تا بتوانیم در کشور خودروهای با استاندارد مناسب و مطلوب را شاهد باشیم.


وی بدون اینکه نامی از خودروی خاص ببرد، افزود: قطعا خودروهایی که نتوانند استانداردهای هشتادوپنج گانه ابلاغی ما را رعایت کنند از چرخه تولید خارج می‌شوند و ما هیچ مماشاتی را با شرکت‌ها در این زمینه نخواهیم داشت.


معاون تدوین و ترویج سازمان استاندارد ایران در مورد فعالیت حوزه ترویج استانداردهای تدوین شده تصریح کرد: در نظام استانداردسازی از نقطه اول که تدوین استاندارد است تا نقطه انتهایی که ترویج و پیاده‌سازی آن است اقدامات خوبی در کشور آغاز شده به طوری که ما در حوزه‌های مختلف شاهد تبلیغ، ترویج و اطلاع‌رسانی در این حوزه هستیم.


یحیی‌زاده با بیان اینکه در خود استان اردبیل به همت مدیر کل پرتلاش این استان کارهای خوبی در حوزه ترویج استانداردها انجام شده است، ادامه داد: ما بحث ترویج استانداردها را از مدارس و محیط‌های علمی و دانشگاهی آغاز کردیم و در بین خانواده‌ها سعی می‌کنیم تا استاندارد را به عنوان یک اصل اساسی در ارتقای سطح کیفی زندگی فرهنگسازی کرده و زمینه رعایت آن را فراهم کنیم.


وی بیان کرد: در پایه ششم ابتدایی و در کتاب‌های تالیف شده صحبت از استانداردسازی به میان آمده و دو واحد دانشگاهی نیز به صورت اختیاری در این حوزه برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.


معاون تدوین و ترویج سازمان استاندارد ایران از برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت برای مدیران مدارس و تهیه کتب متعدد در این زمینه به همراه آموزش بانوان در مناطق روستایی خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ تمام سعی خود را انجام می‌دهیم تا با همراهی رسانه‌ها در حوزه ترویج و تدوین استانداردها موفق عمل کنیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام استانداردسازی خودروها منطقه اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۲۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استانداردهای دوگانه پارلمان اروپا در قبال تحولات منطقه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، پارلمان اروپا درحالی در نشست امروز خود یک قطعنامه ضد ایرانی تصویب کرد که در برابر جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه ساکت مانده و تنها از این رژیم خواسته به قانون‌های بین المللی احترام بگذارد.

شرکت کنندگان در این نشست پارلمان اروپا عملیات تنبیهی ایران علیه تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق را محکوم کرده و خواهان افزایش تحریم‌ها علیه تهران شدند.

در قطعنامه پارلمان اروپا نسبت به پیامدهای خطرناک جنگ علیه نوار غزه بر ثبات منطقه هشدار داده شده است.

در این قطعنامه اعلام شده که رژیم صهیونیستی به صورت نامتناسبی از خشونت در غزه استفاده کرده و تل آویو باید به عرف‌های بین المللی احترام بگذارد.

پارلمان اروپا از رژیم صهیونیستی خواست اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را بدهد.

این در حالی است که عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی در راستای قانون‌ها و عرف‌های بین المللی و با هدف تنبیه کردن متجاوز به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق صورت گرفت و در این عملیات تنها اهداف نظامی هدف قرار گرفتند اما رژیم صهیونیستی بعد از گذشت بیش از ۲۰۰ روز از تجاوز به نوار غزه در میان سکوت جامعه بین الملل به کشتار فلسطینی‌ها و بمباران خانه‌ها و بیمارستان‌های این باریکه ادامه می‌دهد.

کد خبر 6088573

دیگر خبرها

  • استاندارد اجباری پوشاک در مسیر اجرا
  • استانداردهای دوگانه پارلمان اروپا در قبال تحولات منطقه
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست
  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • توسعه مزارع نوآور بهره‌ور راهکاری برای ایجاد تحول در کشاورزی
  • افزایش ۹ میلیون تنی تولید گندم در دولت سیزدهم
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است