Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی گفت: 80 هزار میلیارد ریال منابع مالی و تسهیلات بانکی در قالب برنامه ششم توسعه به تفکیک هر سال برای اجرای 'برنامه ملی بازآفرینی شهری' در این استان اختصاص یافته است.

مهدی سالیانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 117 محله در 31 شهر با مجموع مساحت 9 هزار و 202 هکتار و جمعیت یک میلیون و 717 هزار نفر در سطح خراسان رضوی به عنوان بافت فرسوده شناسایی و امسال برای بازآفرینی 163 هکتار از این مساحت برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: برای بافت فرسوده حاشیه شهر مشهد نیز از سال 1395 مبلغ دو هزار و 650 میلیارد ریال در قالب دو ردیف بودجه مصوب، 65 پروژه برای این بافت تعریف و عملیات اجرایی 59 مورد آن آغاز شده است.
مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی گفت: پارسال نیز 630 میلیارد ریال و امسال 300 میلیارد ریال اعتبار برای بازآفرینی بافت فرسوده مشهد مصوب شد.
وی هدف از تدوین برنامه بازآفرینی شهری پایدار در افق 1400 مصوب سال 1396 را تقسیم کارفرابخشی اعلام و بیان کرد: طرح بازآفرینی و مقاوم سازی بافت فرسوده و ناکارآمد از اولویتهای حوزه عمرانی در خراسان رضوی است و با جدیت پیگیری می شود.
استان شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی 72 شهر دارد. یک میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد در 66 پهنه حاشیه این شهر سکونت دارند.
7505/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد طرح بازآفريني بافت فرسوده خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۲۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت خانواده؛ محور برنامه های هفته سلامت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مدیر برنامه‌های هفته سلامت این دانشگاه گفت: برنامه های هفته سلامت این دانشگاه امسال  با محور سلامت خانواده و در حوزه‌های مختلف دانشگاه و در موضوعات سلامت خانواده، جوانی جمعیت، بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، کودکان زیر 5 سال، مادران باردار و  سالمندان برگزار می شود.

دکتر حسن عبدالله‌زاده افزود:  این برنامه‌ها با شعار (سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت) از اول تا هفتم اردیبهشت امسال اجرا می‌شود.

وی گفت: طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع از برنامه های مهم این دولت است که  درقالب آن خدمات موردنیاز به بیماران و گروه‌های هدف طبق سطح‌بندی ارائه و برای  اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می شود.

مدیر برنامه‌های هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بهره‌برداری از پایگاه سلامت حضرت جوادالائمه(ع) کاشمر  از برنامه های هفته سلامت است که در مساحت 200 مترمربع و با اعتبار 2.5 میلیارد تومان با مشارکت خیران حوزه سلامت ساخته  و 50 درصد این اعتبار به همت  دانشگاه علوم پزشکی مشهد و 50 درصد مابقی نیز به همت خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت در این شهرستان تأمین شده است.

دکتر عبدالله‌زاده افزود: در این پایگاه خدمات مراقبتی در تهمه  سنین و همچنین برنامه‌های پیشگیری، غربالگری و واکسیناسیون بیماری‌های مختلف واگیر و غیرواگیر،  موضوعات خاص همچون سرطان ارائه می‌شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: برنامه غربالگری و درمان رایگان سرطان هم که به تازگی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آن را اعلام کرده در برنامه کاری  همه مراکز حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار می‌گیرد و افراد مشکوک به این بیماری، رایگان تحت مراقبت‌های بهداشتی و درمانی قرار می‌گیرند.
دکتر عبدالله‌زاده افزود: در هفته سلامت از 5 خانواده معزز شهدای مدافع سلامت در حوزه بهداشت، شهیدان سمیه شیرین فریمانی، بی بی صدیقه سیدی، علی حاجی‌پور، احمد یلی‌یزدان‌آباد، و محمد سالاری که از شهدای شهرهای مشهد، قوچان و فریمان هستند تجلیل می شود.

در روزشمار هفته سلامت روز شنبه، اول اردیبهشت، به نام سلامت خانواده، حق و مسئولیت همگانی، روز یکشنبه، دوم اردیبهشت، به نام  سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی، روز دوشنبه، سوم اردیبهشت به نام سلامت خانواده و سلامت زمین، روز سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت، به نام سلامت خانواده و سلامت روانی اجتماعی، روز چهارشنبه، پنجم اردیبهشت، به نام سلامت خانواده و فرهنگ سلامت، روز پنجشنبه، ششم اردیبهشت، به نام سلامت خانواده و جوانی جمعیت و روز جمعه، هفتم اردیبهشت، به نام سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی شناسایی شد
  • ضرورت استفاده از مشوق ها برای بازسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده لرستان
  • سلامت خانواده؛ محور برنامه های هفته سلامت در خراسان رضوی
  • شناسایی ۱۷ هزار هکتار بافت‌ ناکارآمد شهری در خراسان رضوی
  • ساخت بیش از ۱۵۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی شروع شده است
  • شناسایی ۱۶ هزار هکتار بافت ناکارآمد در خراسان رضوی