Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-19@07:23:42 GMT

گوسفند زنده کیلویی چند؟

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۲۵۱۶

گوسفند زنده کیلویی چند؟

وضعیت قیمت و عرضه دام زنده در آستانه عیدقربان دغدغه خریداران است چراکه پالس گرانی غیرمنطقی دامِ قربانی از طرف دلالان صادر می شود.

به گزارش صدای ایران این روزها با نزدیک شدن به عید قربان مردم در تکاپوی برگزاری یکی از بزرگترین اعیاد مذهبی خود هستند. همه ساله در این ایام به سبب افزایش تقاضا نگرانی‌های خاصی از حیث کمبود دام زنده و نوسان قیمت در بازار بوجود می آید چرا که افراد سودجو با برهم زدن نظم بازار در نظر دارند از این فرصت پیش آمده بیشتری سود را عاید خود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد که امسال هم بازار از این نوسان قیمت بی نصیب نخواهد بود چرا که در ماه‌های اخیر نوسان نرخ دلار انگیزه قاچاقچیان را برای خروج دام از کشور افزایش داده است. با وجود آنکه کمتر از سه روز به عید قربان زمان باقی است زمزمه التهاب بازار دام زنده به گوش می‌رسد. حال باید منتظر ماند و دید که سیاست وزارت جهاد کشاورزی در زمینه عرضه دام به کدام سمت و سو خواهد رفت.

برای اطلاع از آخرین وضعیت قیمت و عرضه دام زنده به سراغ مسئولان ذیربط می‌رویم تا از کم وکیف ماجرا با خبر شویم.

قیمت دام زنده ظهر روز عید قربان تعدیل می شود

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از بهبود عرضه دام نسبت به هفته گذشته در بازار خبر داد و گفت: با توجه به جلوگیری از خروج غیر قانونی دام از کشور و توزیع دام‌های د‌پو شده توسط دامداران در عید قربان کمبودی در توزیع نخواهیم داشت.

به گفته وی با توجه به وضعیت مناسب عرضه دام در میادین تصور ما بر آن است که مشکل خاصی از حیث نوسان قیمت در عید قربان پیش نیاید.

ملکی نرخ هر کیلو دام زنده در شهرستان‌ها را 22 هزار تومان و در تهران را 23 تا 23هزار و 500 تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در توصیه‌ای به افراد گفت: بر اساس تجربه سال‌های گذشته به افراد توصیه می‌کنیم از هجوم و تعجیل برای خرید دام در ابتدای صبح اجتناب کنند چرا که نرخ دام از ساعت 10 تا 11 در بازار شکسته می‌شود این در حالی است که ازدحام افراد تاثیر بسزایی بر قیمت‌ها خواهد داشت.

وی ادامه داد: در مناطق 22 گانه شهر تهران جایگاه‌های مشخصی برای خرید و ذبح دام تعبیه شده است که از افراد تقاضا می‌شود برای خرید به مراکز مشخص شده مراجعه کنند چرا که دامپزشک قبل و بعد از ذبح ،دام زنده و لاشه را بررسی می‌کند . با این وجود نگرانی‌ از حیث بیماری‌های مشترک دام و انسان وجود ندارد.

ملکی با اشاره به اینکه دام به اندازه کافی در میادین وجود دارد تاکید کرد:بعلت وجود به اندازه دام برای عرضه در عید قربان جای هیچگونه نگرانی مبنی بر افزایش غیر مترقبه قیمت‌ها در بازار وجود ندارد.

مشکلی در توزیع دام زنده وجود ندارد

حسین نعمتی رئیس اتحادیه دامداران ایران از توزیع مناسب دام در آستانه عید قربان خبر داد و گفت: در آستانه عید قربان روال توزیع و عرضه دام طبیعی است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

به گفته وی با وجود آنکه بسیاری از دامداران دام‌های دپو شده خود را در این ایام عرضه می‌کنند افزایش بیش از حد قیمت‌ها دور از ذهن است.

نعمتی در پاسخ به این سوال که آیا اظهار نظر برخی افراد مبنی بر کمبود عرضه دام در ماه‌های اخیر را تایید‌ می‌کنید؟ بیان کرد: طی دو سه ماه اخیر عرضه تمامی کالاها به دنبال نوسان نرخ دلار دستخوش تغییر و تحولاتی قرار گرفت که این امر در مورد توزیع دام زنده نیز صدق می‌کند.

نعمتی قیمت دام زنده در بازار را تابع عرضه و تقاضا دانست و گفت: هم اکنون نمی‌توان قیمت دقیقی برای دام زنده در آستانه عید قربان متصور شد.

زمزمه گرانی دام زنده در آستانه عید قربان به گوش می‌رسد

حسن شکوهی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی شهرستان ری با انتقاد از نوسان قیمت دام زنده در بازار اظهار کرد: با توجه به فراوانی خروج دام از کشور بازار تعریف چندانی ندارد چرا که افراد با قیمت‌های دلخواه اقدام به عرضه دام زنده در بازار می‌کنند .

وی با اشاره به اینکه امکان پیش‌بینی قیمت دام زنده در عید قربان وجود ندارد ،گفت: هم اکنون نرخ هر کیلو دام زنده 23 تا 24 هزار تومان است که در روزهای آتی به سبب کمبود در بازار ممکن است با افزایش مجدد قیمت روبرو شویم.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی شهرستان ری ادامه داد: با توجه به آنکه در ماه‌های اخیر نوسان نرخ دلار انگیزه قاچاقچیان را برای خروج غیر قانونی دام از کشور افزایش داد از مسئولان و دستگاه‌های ذیربط انتظار می‌رفت که با همکاری یکدیگر از این پدیده شوم جلوگیری می‌کردند تا با مشکل کمبود عرضه در آستانه عید قربان در بازار روبرو نشویم.

نرخ هر کیلو دام زنده 25 هزار تومان/ احتمال افزایش مجدد قیمت در بازار دور از انتظار نیست

منصور پوریان رئیس شورای صادر کنندگان دام زنده درباره آخرین وضعیت عرضه دام زنده در آستانه عید قربان اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن عید قربان، امسال آمادگی توزیع نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

پوریان با اشاره به اینکه مشکلی در تامین و توزیع دام زنده وجود ندارد بیان کرد: البته گرانی موجود در بازار ،مصرف کنندگان را با مشکلات متعددی روبرو کرده است که انتظار می‌رود مسئولان ذیربط نظارت بیشتری در بازار داشته باشند تا افراد سودجو نتوانند سودهای هنگفتی را به جیب بزنند.

به گفته وی با وجود آنکه کمتر از سه روز به عید قربان زمان باقی است اما فروش دام زنده نسبت به مدت مشابه سال قبل تعریفی ندارد.

رئیس شورای صادرکنندگان دام زنده قیمت دام در عید قربان را پیش‌بینی کرد و گفت:‌ با توجه به ازدیاد تقاضا و سودجویی عوامل واسطه احتمال افزایش مجدد قیمت در بازار دور از انتظار نیست . این در حالی است که در بخش دام سبک تقاضا برای خرید دام با نرخ‌های کمتر از 20 هزار تومان وجود دارد.

راه‌اندازی 104 مرکز عرضه دام در سطح استان تهران

اصغر برائی نژاد مدیر کل دامپزشکی استان تهران درباره آخرین وضعیت تعداد مراکز عرضه دام زنده اظهار کرد: امسال 104 مرکز تحت پوشش شهرداری ، ‌کشتارگاه و مراکز خیریه در سطح استان تهران در نظر گرفته شده است.

به گفته وی 350 کارشناس دامپزشکی و 85 روحانی در این مراکز بر ذبح و کشتار دام زنده نظارت دارند.

برائی نژاد در پایان در توصیه‌ای به خانوارها گفت: به افراد توصیه می‌شود خرید و ذبح دام را در مراکز مجاز انجام دهند چرا که به سبب گرمای هوا نگرانی‌هایی مبنی بر بیماری مشترک میان دام و انسان به ویژه تب کریمه کنگو وجود دارد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: قیمت دام زنده عید قربان گوسفند گوسفند زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۲۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت میوه شب عیدی در استان گیلان

صالح محمدی امروز، ۲۷ اسفندماه در گفتگو با ما، با تاکید بر لزوم تنظیم بازار شب عید و ماه رمضان، با توجه به شرایط خاص استان، اظهار کرد: گیلان از مقاصد گردشگری بوده و در ایام تعطیلات با حجم بالای مسافران و ترافیک سنگین و اسکان مردم در هتل‌ها و بوم گردی‌ها مواجه هستیم که ضرورت مدیریت بازار را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه استان گیلان در بخش کالا‌های اساسی به ویژه آرد و شکر ذخایر مطمئن دارد، عنوان کرد: فصل سفر آغاز شده و تردد مسافران شرایط خاصی را ایجاد می‌کند؛ همچنین به طور طبیعی در ماه رمضان شاهد افزایش مصرف برخی اقلام همچون شکر هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین خواستار مدیریت قیمت گوشت قرمز شد و اضافه کرد: باید بازرسی‌ها مؤثر و کارآمد باشد؛ البته عمده بازاریان به دنبال کسب روزی حلال هستند، اما باید با اخلالگران برخورد شود.

محمدی با اشاره به راه اندازی ۱۲۰ اکیپ نظارتی بازار شب عید و ماه رمضان در سطح استان، گفت: در حوزه مرغ مشکلی نداریم و لذا هرگونه تنش نشان دهنده تخلف است.

وی با بیان اینکه سامانه ستکاوا با هدف شفاف سازی تولید و توزیع و عرضه مرغ اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروز شاهد افزایش دو تا سه برابری جمعیت استان هستیم که نشان دهنده اهمیت مدیریت بازار کالا‌های اساسی است لذا سامانه ستکاوا الزام قانونی دارد و موجب اجرای نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به فعالیت نمایشگاه‌های نوروزی اشاره کرد و یادآور شد: قیمت اقلام عرضه شده در این نمایشگاه‌ها باید ۱۵ درصد پایین‌تر از بازار باشد تا مردم دغدغه نداشته باشند؛ اتحادیه‌های تعاون روستایی استان نیز در حوزه میوه شب عید پای کار بوده و هم از تولیدکننده و هم از مصرف کننده حمایت می‌کنند.

وی از تعاون روستایی استان خواست در بخش‌های سردخانه‌ای و شالیکوبی و سورتینگ فعال شود و بیان کرد: اگر تعاون روستایی فعال شود، بخش کشاورزی مانند برنج و زیتون و کیوی و مرکبات و فندق و... نیز فعال می‌شود لذا تعاونی‌ها محصولات کشاورزی استان را بخرند و در دیگر استان‌ها عرضه کنند و در مقابل محصولات مورد نیاز استان را تهیه کنند.

محمدی از تهیه ۲۰۰ تن سیب درجه یک و با کیفیت و ۲۰۰ تن پرتقال خریداری شده از باغداران گیلان خبر داد و متذکر شد: ۵۲ غرفه در شهرستان‌ها و ۱۵ غرفه در دهستان‌ها تدارک دیده شده که از این تعداد، ۱۲ غرفه در شهرستان رشت برپا شده است.

وی قیمت هر کیلو سیب را ۳۴ هزار و ۷۰۰ تومان و هر کیلو پرتقال را ۱۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هدف ما تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت میوه شب عید بوده و در صورت برقراری تعادل در بازار، این عرضه ادامه پیدا نمی‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از مردم خواست هرگونه گرانفروشی را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش دهند و بیان کرد: در خروجی شهر‌های استان، نمایشگاه‌های عرضه محصولات کشاورزی و صنایع دستی استان برپا شود تا گردشگران برای استان آورده اقتصادی داشته باشند.

منبع: ایسنا

tags # گیلان سایر اخبار از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟ (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! تجربه نزدیک به مرگ چیست و چه حسی دارد؟ مغز انسان چند ثانیه پس از جدا شدن سر از بدن زنده می‌ماند؟

دیگر خبرها

  • سرما قیمت سبزی را نجومی کرد 
  • ۳۳ تن سیب و ۵۵ تن پرتقال در استان بوشهر عرضه می‌شود
  • توزیع هزار تن پرتقال و ۷۰۰ تن سیب تنظیم بازار در اصفهان
  • عرضه گوشت ۲۰۰ تا ۳۷۰ هزار تومانی | چرا همچنان صف تشکیل می‌شود؟
  • سیب تنظیم بازار ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارد
  • قیمت میوه تنظیم بازار شب عید در گیلان اعلام شد
  • قیمت جدید گوشت گوسفندی در شب عید
  • قیمت میوه شب عیدی در استان گیلان
  • میوه شب عید ۱۴۰۳ در بازار کرمانشاه کیلویی چند؟
  • توزیع میوه شب عید در سیستان‌ و بلوچستان آغاز شد