Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جواد صفایی صبح دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره پلیس آگاهی استان البرز برگزار شد، بابیان اینکه مبارزه با کالای قاچاق از مهم‌ترین اهداف پلیس است، اظهار کرد: مأموران پلیس آگاهی شهرستان فردیس محل دپوی انباری که شامل تنباکو بود را شناسایی کردند.

وی در ادامه افزود: تیم عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا در بازرسی از این انبار هزار و۵۰۰ کارتن تنباکو و ۲۸ بشکه تنباکوی فله‌ای کشف و با همکاری قاضی تعزیرات نسبت به توقیف این انبار اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رئیس پلیس آگاهی استان البرز ارزش این کالاها حدود ۳ میلیارد ریال است. کالاهای موجود در انبار مذکور  قاچاق و غیرمجاز بوده است.

سرهنگ صفایی در بخش دیگری با اشاره به مانور موتورسیکلت‌سواران در مناطق حاشیه‌ای شهر، گفت: در بازه‌ای از زمان سرقت به عنف در کرج افزایش پیداکرده بود، بر همین اساس کارآگاهان پلیس آگاهی با جدیت پیگیری این پرونده‌ها را در دستور کار قراردادند تا اینکه موفق شدند باند سارقان موبایل و گردنبند قاپ که در شهرستان کرج و فردیس در ساعت‌های آغازین شب تا بامداد اقدام به سرقت به عنف عابران می‌کردند را شناسایی کنند.

ارتکاب جرم یک روز پس از آزادی

وی با اشاره به اینکه این باند دو نفر بودند و از یک دستگاه موتورسیکلت با چندین باک و کلاه‌های نقاب‌دار استفاده می‌کردند، خاطرنشان کرد: مأموران پس از انجام عملیات‌های پلیسی موفق به کشف مخفی گاه سارقان در شهرستان کرج شدند و در یک اقدام غافلگیرانه به‌صورت شبانه آن‌ها را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز بابیان اینکه لقب این باند «مخی» بود، تأکید کرد: در بازرسی از مخفی گاه سارقان تعدادی رَم کشف و مشخص شد که مربوط به مالباختگان است. سارقان به ۲۰ فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.

سرهنگ صفایی سن سارقان را ۲۶ و ۲۸ اعلام کرد و گفت: سارقان در اردیبهشت‌ماه سال جاری با ۵۰ فقره سرقت دستگیر و به قید وثیقه آزادشده بودند که در بازجویی‌ها مشخص شد یک روز بعد از آزادی مرتکب جرم شده‌اند.

وی در بخش دیگری از دستگیری سارقی که توسط یک خودرو پراید هاچ بک اقدام به چندین فقره سرقت کرده بود خبر داد و افزود: مأموران با انجام تحقیقات میدانی و اقدامات پلیسی موفق به شناسایی خودرو شدند.

شناسایی سارق خودرو

رئیس پلیس آگاهی استان البرز تأکید کرد: خودرو مذکور به نام خانمی بود و تصرف آن درید فرد مذکری قرار داشت که برادر این خانم است.

سرهنگ صفایی خاطرنشان کرد: پس از اقدامات اطلاعاتی و پلیسی نامبرده دریکی از سه مخفی گاه خود در کرج شناسایی و دستگیر و خودرو نیز ضبط شد.

وی اظهار کرد: تاکنون ۲۰ نفر از شکات، سارق را شناسایی کردند و تحقیقات پلیسی کماکان ادامه دارد. پیش‌بینی می‌شود که سرقت‌های سارق، بیش از این باشد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری کلاه‌برداری خبر داد که با حضور مقابل پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس به‌علاوه ۱۰ به افرادی که جریمه‌های آن‌ها مبالغ بالایی بود، پیشنهاد می‌داد جریمه آن‌ها به یک‌سوم تبدیل می‌شود.

جعل مدارک پرداخت خلافی خودرو

سرهنگ صفایی اضافه کرد: در پی مراجعه فردی به کلانتری ۱۴ رسالت مبنی بر اینکه مبلغی به فردی داده تا خلافی خودرو وی که ۱۰ میلیون تومان بود را به ۳ میلیون تومان تبدیل کند اما مدرکی که به وی داده جعلی است، پیگیری موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: مأموران پلیس آگاهی بالباس مبدل در اطراف پلیس راهور برای شناسایی و به دام انداختن نامبرده مستقر شدند و درنهایت نامبرده به دام یکی از مأموران افتاد و دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز بیان کرد: مجرم در بازجویی‌ها لب به اعتراف گشود و اذعان داشت که برگه‌های خلافی خودرو را دریافت و با اسکن مشخصات خودرو مذکور را وارد می‌کرده و درنهایت به پلیس به‌علاوه ۱۰ مراجعه می‌کرده و می‌گفته که یادتان رفته برگه من را امضا کنید و با این شگرد مدارک جعلی به طعمه‌های خود تحویل می‌داده است.

کد خبر 4379706

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانده انتظامی البرز قاچاق مردم علیه احتکار خبرگزاری مهر روز خبرنگار کرمانشاه بوشهر احتکار شهرکرد گرگان مشهد شیراز بیرجند خطبه های نماز جمعه یاسوج مجلس شورای اسلامی لیگ برتر فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۳۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند ۲۰۰ میلیارد ریالی سارقان منزل

سردار علی ولی پور گودرزی گفت : با وقوع چند فقره سرقت مشابه منزل که نشان از همکاری چند نفر در ارتکاب سرقت داشت، دستگیری سارقان منزل و مالخران آن، به صورت جدی در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام عملیات‌های مختلف پلیسی در نهایت ۴ تن از سارقان در اسفندماه سال گذشته دستگیر و در پی جویی‌های انتظامی متهمان به ۱۵ فقره سرقت در نقاط مختلف شهر تهران و فروش اموال سرقتی به یک مالخر اعتراف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به کارشناسی ارزش ریالی اموال مسروقه گفت: کارشناسان ارزش اموال مسروقه را ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

وی ابراز داشت: در ادامه کارآگاهان برای دستگیری مالخر اموال مسروقه که با استفاده از موتورسیکلت یا خودرو با سارقان همکاری داشت وارد عمل شدند و در بررسی‌های اولیه متوجه شدند متهم علاوه بر همکاری با سارقان به توزیع مواد مخدر نیز می‌پردازد و اخیرا با استفاده از یک دستگاه خودروی نیسان آبی از شهر تهران به مقصد یکی از شهرستان‌های غرب کشور متواری شده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: مخفیگاه متهم در غرب کشور شناسایی و هنگام فروش اموال مسروقه به یک نفر از اتباع کشور‌های همسایه دستگیر شد.

وی اظهار داشت: با انتقال هر ۲ مالخر به پایگاه ششم پلیس آگاهی متهمان به جرم ارتکابی اعتراف و اعضای این باند برای کشف جزئیات پرونده و شناسایی مال باختگان در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند. 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • پشت پرده ‌خرید و فروش اموال دزدی
  • انهدام باند ۲۰۰ میلیارد ریالی سارقان منزل
  • کشف ۸ فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در زنجان
  • دستگیری سارق اشیای قیمتی بانوان کهنسال در قم
  • شناسایی انبار لباس‌های قاچاق در رشت
  • دستگیری سارق طلاجات بانوان کهنسال در قم
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای محتویات خودرو در حین سرقت
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و اعتراف به ۲۰ فقره سرقت 
  • دستگیری سارق مغازه با همکاری پلیس یزد و کاشان
  • کشف البسه قاچاق در کامیاران