Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-06@15:31:41 GMT

معطلی ۳۴۶ کارگر نیشکر هفت تپه برای بازنشستگی

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۳۱۰۳

به گزارش خبرنگار ایلنا، برخی منابع کارگری در مجتمع نیشکر هفت تپه گزارش دادند: ۳۴۶ نفر از کارگران این واحد تولیدی از چندین ماه پیش به این‌سو مشمول بازنشستگی تحت قانون مشاغل سخت و زیان‌آور قرار دارند اما به دلیل آنکه کارفرمای آنها هنوز سهم ۴ درصدی حق مربوط به سابقه سخت و زیان‌آور آنها را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکرده است، فعلا در وضعیت نامشخصی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اظهارات کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه؛ کارفرمای این واحد تولیدی به بهانه ناتوانی مالی از پرداخت هزینه بازنشستگی این تعداد کارگر خوداری می‌کند.

به ادعای این کارگران؛ ارزش مجموع هزینه حق بیمه مربوط به سابقه سخت و زیان‌آور ۳۴۶ کارگر بین ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

از قرار معلوم، تعدادی از این کارگران بازنشسته برای پیگیری مطالبات صنفی خود روز گذشته در چهارمین روز از اعتراض کارگران مجتمع هفت تپه؛ همکاران شاغل خود را همراهی می‌کردند.

طبق اظهارات این کارگران؛ روز به روز بر تعداد کارگرانی که مانند آنها با مشکل بازنشستگی مواجه هستند، افزوده می‌شود و این درحالی‌ست که مهم‌ترین مشکل آنها این است که سازمان تامین اجتماعی از تاریخ ۱۴ مهر ماه سال ۹۳ سهم ۴ درصدی حق بیمه اضافی را تا دو برابر افزایش داده است.

کارگران اعلام کردند: از آنجا که کارفرما در حالت عادی برای پرداخت سهم بیمه اضافی مشکل مالی داشته است به طور قطع با افزایش این مبلغ دیگر احتمال بازنشستگی پیش از موعد آنها کمرنگ‌تر خواهد شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کارگران هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۳۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن یک کارگر معدن در استان کرمان

   

به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ،مرتضی اکبری مسؤل شورای کارگری معدن هشونی از فوت یکی از کارگران این معدن خبر داد.
اکبری افزود:روز گذشته در پی حادثه‌ای در معدن هشونی شرکت زغال سنگ بر اثر حادثه‌ای، دست یکی از کارگران در نوار نقاله گیر می‌کند و کارگر رو درگیر میکند ومتاسفانه دست این کارگر جدا میشه و به علت خون ریزی شدید این کارگر قبل از انتقال به مراکز درمانی جان خود رو از دست می‌دهد.

وی افزود:این کارگر معدن به نام عبدالله اسماعیلی ۴۱ ساله با سابقه کاری ۱۸ ساله، متاهل ودارای ۲ فرزند وساکن روستای جور کوهبنان بود که متاسفانه در این حادثه جان خود را از دست داد.

گفته می‌شود علت این حادثه از سوی کارشناسان و مراجع مربوطه در دست بررسی است.

دیگر خبرها

  • کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • چهار هزار و ۶۰۰ کارگر ساختمانی قم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • (ویدئو) فیلمی از یک کارگر باربری شبکه‌های اجتماعی را تسخیر کرد
  • جان باختن یک کارگر معدن در استان کرمان
  • کار کارگران باید پیوست ایمنی داشته باشد
  • تقدیر از کارگران نمونه خرمشهر