Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار این بود با منابع یک و نیم میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی شوک اشتغال‌زایی در کشور ایجاد شود که چنین چیزی حاصل نشد. حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به سرنوشت برداشت یک و نیم میلیاردی دولت از صندوق توسعه ملی برای امر اشتغال‌زایی، گفت: اقدامات خاصی تا چند ماه گذشته در رابطه با اشتغال انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به جلسات کمیسیون برنامه و بودجه پیرو تخصیص اعتبارات صندوق به امر اشتغال بیان داشت: کمیسیون هرچه در این زمینه بررسی کرد مشاهده شد که مشکلات در این زمینه همچنان وجود دارد و به نتیجه‌ای نمی‌رسد.
حاجی دلیانی تصریح کرد: حتی در این جلسات وزیر مربوطه هم دعوت شد، اما ما دیدیم که اظهارات وزیر هم اثری ندارد لذا نهایتا مشخص نشد که این منابع در کدام بانک رسوخ کرده است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: البته اخیرا براساس برخی از بررسی‌ها و نظارت‌ها شاهد این بودیم که در برخی مناطق فعالیت برای اشتغال ایجاد شده است و اخیرا بنده گزارشی از رونق ۲۷ درصدی اشتغال در استان اصفهان را مطالعه کرده‌ام.
این نماینده مجلس بیان داشت: انتظار این بود تا با منابع یک و نیم میلیاردی یک شوک اشتغال‌زایی در کشور ایجاد شود که چنین چیزی اتفاق نیفتاد.
وی بیان داشت: باید گفت: مسئولین وقتی قصد دارند منابعی را از صندوق اخذ کنند به هر دری می‌زنند تا مجوزی از صندوق دریافت کنند، اما بنده معتقدم از این به بعد مجلس باید در قبال اخذ منابع از صندوق توسعه ملی کمی محکم‌تر بایستد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حسینعلی حاجی دلیگانی کمیسیون برنامه و بودجه اعتبارات صندوق صندوق توسعه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۳۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره تعاون کاشان در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون گفت: از ابتدای سال گذشته تا کنون، کالا‌هایی همچون سیمان، گلاب و عرقیات گیاهی، فرش دستبافت، لوله‌های چدنی، پلیکا، مفتول مسی، پی وی سی، میلگرد، لنت ترمز، لبنیات و مواد شوینده از کاشان به خارج از کشور صادر شده است.


حسن اربابی افزود: استرالیا، اسپانیا، انگلیس، سوئد، کانادا، آلمان، روسیه، اتریش، هلند، ژاپن، چین، پاکستان، عراق، آذربایجان، ارمنستان و افغانستان از جمله کشور‌های مقصد کالا‌های صادراتی بودند.


وی با اشاره به پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان گفت: مجموعه ورزشی رفاه کارگران به عنوان یک پتانسیل حوزه ورزش میباشد که در این زمینه دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی رفاه کارگران اختصاص پیدا کرده است.


اربابی با اشاره به اینکه میزان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده ۲۲۳ میلیارد تومان بوده است تصریح کرد: تسهیلات اشتغال‌زایی باید پایدار باشد و از این رو تسهیلات امسال به روستا‌هایی پرداخت می‌شود که برنامه داشته باشند و برای هر اشتغال حداکثر ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و تسهیلات پرداختی نیز مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.


وی با اشاره به ۶۳ هزار بیمه شده اجباری در شهرستان کاشان ابراز داشت: این تعداد در یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی مشغول به کار هستند که این مهم نشان از وسعت جامعه کارگری و اهمیت حوزه کارگری در شهرستان کاشان است.

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم