Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-24@23:50:30 GMT

قالیباف به دنبال انتقال تجربیات خود است

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۳۴۸۴

قالیباف به دنبال انتقال تجربیات خود است

اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم، در رابطه با موضوع نامه اقتصادی شهردار سابق تهران به دولت درزمینهٔ راهکارهای اقتصادی در گفت‌وگو با پارس نیوز گفت: «به نظر بنده از آنجا آقای قالیباف در انتخابات گذشته هم حضور داشتند، حال به دنبال این است که نواصولگرایی را که از بدنه اصول‌گرایی گرفته‌شده تشکیل دهد و خود را به‌عنوان فردی که ایده و فکر و سیاست دارد، در فضای سیاسی کشور نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحث نواصولگرایی که ایشان مطرح کردند به سمت این هدف می‌رود که یک تیم جدید از اصول‌گرایان و بینش و نگرش جدیدی از اصول‌گرایی را به جامعه نشان دهند. اما در کنار نواصولگرایی، وی دارای رویکردها و ایده‌هایی در اقتصاد است که بخشی از آن را در مناظرات شاهد بودیم».

سلیمی در ادامه گفت: «دغدغه ایشان مشکلات اقتصادی روز جامعه است و مسائل و مشکلات اقتصادی هم در این نامه‌نگاری تأثیر زیادی دارد. اما به‌گمان بنده قالیباف چون وجهه سیاسی دارد به دنبال انتقال تجربیات خود به دولت است. دکتر قالیباف فرد شاخصی است و سوابق زیادی در حوزه‌های اجرایی مختلف کشور دارد. اما اینکه دولت‌مردان بخواهند به راه‌کارهای پیشنهادی ایشان عمل کنند و یا به آن‌ها عمل کنند، در وضعیت موجود گمان نمی‌کنم که سیاسیون و فعالان حوزه اجرایی کشور این صحبت‌ها را اجرا کنند. چراکه این دو یعنی دکتر قالیباف و رئیس دولت در انتخابات گذشته مخالف هم بودند. اما برای اینکه آقای قالیباف بتواند بدنه اهداف خود را حفظ کند، با بیان راه‌کار و نامه‌نگاری جامعه را متوجه می‌سازد که ما هستیم و برای آینده کشور هم اهداف و برنامه‌هایی داریم».

نماینده مردم سمیرم در باب واکنش دولت به نامه دکتر قالیباف گفت: «اینکه دولت به این نوع از نامه‌ها توجه کند یا نه، باید گفت که دولت در این زمینه مختار است. ازاین‌جهت فکر نمی‌کنم که دولت تصمیمی برای جواب دادن به این نامه‌ها و یا استفاده از راه‌کارهای آن و اجرایش داشته باشد».

سلیمی در پایان گفت: «نامه‌ها و راهکارها از سوی دلسوزان به دفتر ریاست جمهوری فرستاده می‌شود و رئیس‌جمهور نیز بهتر است که از همه سلیقه‌ها و نخبگان کشور استفاده کند و حتی توانایی این را دارد و دستش باز است که در محیطی از فعالان حوزه سیاسی و اقتصادی دعوت و از ایده آن‌ها استفاده کند. بااین‌وجود دولت ممکن است به خاطر اختلافات سیاسی که با قالیباف دارد از راهکارها استقبال نکند، هرچند باید به یادآوریم که نامه 38 اقتصاددان کشور به رئیس‌جمهور نیز باوجود داشتن راهکارهای بنیادی مورد توجه قرار نگرفته است. بااین‌وجود وظیفه دلسوزان و کارشناسان است دغدغه‌ها و راهکارها را منتقل و حجت را بر دولت تمام کنند».

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: نماینده مردم دولت انتخابات جامعه اقتصاد مشکلات مشکلات اقتصادی ریاست جمهوری نخبگان سیاسی و اقتصادی ارز نقدینگی دولت روحانی اقتصاد مقاومتی نامه قالیباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۳۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و پاکستان هشت سند همکاری امضا کردند

همزمان با سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان، مقامات دو کشور در حضور «آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی» و «محمدشهباز شریف» نخست وزیر این کشور، هشت سند همکاری وتوافق نامه و یادداشت تفاهم به امضا رساندند.

اولین موافقت نامه که به امضای طرفین رسید همکاری‌های امنیتی بین دوکشور است.

موافقت نامه دوم موافقتنامه معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری بین جمهوری اسلامی ایران وجمهوری پاکستان است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در رأس هیاتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی، امروز دوشنبه وارد اسلام‌آباد شد.

رئیس‌جمهور پس از استقبال رسمی از سوی نخست وزیر پاکستان در نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور شرکت کرد.

آیت‌الله رئیسی در این سفر همچنین با «آصف‌علی زرداری» همتای پاکستانی خود ملاقات می‌کند و علاوه بر آن با سفر به برخی شهر‌های دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفت‌گو خواهد داشت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد؛ واردات خودرو کارکرده، پَر
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد/ واردات خودرو کارکرده، پر!
  • خط لوله گاز ، مهم‌ترین طرح ایران و پاکستان در حوزه انرژی
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد
  • حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است
  • ایران و پاکستان هشت سند همکاری امضا کردند
  • تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی به انتقال تجربیات منجر شود
  • به دنبال برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با سریلانکا هستیم