Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:23:56 GMT

سامانه پرتو دهی گاما شهرکرد آماده بهره برداری شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۳۵۰۹

سامانه پرتو دهی گاما شهرکرد آماده بهره برداری شد

شهرکرد - ایرنا - مدیرعامل طرح ملی فناوری سامانه پرتودهی گاما در چهارمحال و بختیاری از پیشرفت 100 درصدی و آماده بهره برداری این سامانه در شهرکرد خبر داد.

سید رضا رفیعی روز دوشنبه در دیدار معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از این سامانه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای اجرای این طرح 180 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی انجام شده است.
وی تصریح کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و صندوق توسعه ملی در ارائه تسهیلات برای اجرای این طرح همکاری کامل داشتند.
رفیعی افزود: تمامی تجهیزات این سایت در شهرکرد نصب شده است و این طرح می تواند نقش مهمی در افزایش سلامت محصولات غذایی و بهداشتی و درمانی داشته باشد.
به گفته وی، این سامانه در 13 هزار مترمربع احداث شده است که با بهره برداری از آن زمینه اشتغال 60 تا 70 نفر از محققان علمی به صورت مستقیم ایجاد و زمینه ورود و ارائه خدمات به صنایع را فراهم می کند.
مدیرعامل طرح ملی فناوری سامانه پرتودهی گاما در چهارمحال و بختیاری، این سامانه با هدف ارتقای بهداشت و سلامت جامعه انجام می شود و با بهره برداری کامل از آن زنجیره و چرخه صنایعی مثل کشاورزی و همچنین بهداشت و درمان تکمیل می شود.
رفیعی ادامه داد: این طرح زیرساختی برای توسعه صنایع پزشکی و دارویی بخصوص گیاهان دارویی است.
به گفته وی، پرتودهی نوعی از انرژی تشعشعی است که به روش یونی عمل می کند و در این روش یون ها به صورت موج نامرئی از میان فضای مولکولی حرکت می کنند و جانداران ریز و عواملی را که باعث آلودگی و از بین رفتن محصولات می شود، از بین می برند و یا کاهش می دهند.
وی، داشتن سرعت بالا، سازگاری با محیط زیست و قابلیت استفاده در محیط تازه و منجمد از جمله مزایای استفاده از پرتوی گاما عنوان کرد و گفت: محصول پس از پرتودهی قابل استفاده است و پسماندی بعد از عملیات پرتودهی وجود ندارد.
رفیعی افزود: با راه اندازی این سامانه، زنجیره و چرخه صنایع کشاورزی و بهداشتی و درمانی تکمیل شده و این طرح به توسعه صنایع پزشکی و دارویی بخصوص گیاهان دارویی کمک می کند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد نخبگان حمایت از جوانان نخبه کارآفرین را از رسالت های این بنیاد عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، سورنا ستاری در دیدار از طرح سامانه پرتودهی گاما روند ساخت و بومی سازی این طرح را مطلوب ارزیابی کرد.
به گزارش ایرنا، سامانه پرتو دهی گاما چهارمحال و بختیاری بعد از تهران و شهرستان بناب، سومین مرکز کشور است که در سایت شهید شهریاری شهرکرد در حال اجراست.
2097/6021

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي معاون رئيس جمهوري پرتودهي گاما شهركرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۳۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار شهرستان چالدران در مراسم آغاز عملیات اجرایی سه طرح بهداشتی و درمانی در این شهرستان گفت: سه طرح بهداشتی و درمانی نیز که مربوط به مصوبات سفر اول استاندار آذربایجان‌غربی بوده آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدرضا عبدالله‌نژاد امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در مراسم آغاز عملیات اجرایی سه طرح بهداشتی و درمانی شهرستان چالدران اظهار کرد: این طرح‌ها با هدف توسعه زیرساخت‌ها و ارائه خدمات بهتر به مردم منطقه اجرایی می‌شود.

وی افزود: هر سه پروژه خانه بهداشت روستای مخور، مرکز ویژه جامع سلامت شهر سیه‌چشمه و مرکز فوریت‌های پزشکی سیه‌چشمه از مصوبات سفر دوم استاندار آذربایجان‌غربی هستند.

فرماندار شهرستان چالدران گفت: مجموعاً ۲۷۰ میلیارد ریالی قرارداد منعقد شده برای احداث این پروژه‌ها بوده که از این میزان ۱۳۰ میلیارد ریال تخصیص نقدی انجام گرفته است.

عبدالله‌نژاد تصریح کرد: از جمله پروژه‌هایی که در شهرستان چالدران و در حوزه بهداشت و درمان جهت بهره‌برداری آماده شده دو پروژه از مصوبات سفر اول استاندار به چالدران شامل خانه‌های بهداشت روستاهای سازاغل و مادلو است.

وی ادامه داد: پروژه دیگر در این راستا بهره‌برداری از پایگاه فوریت‌های پزشکی قره‌چی بولاقی بوده که در آینده نزدیک با هزینه‌کرد ۱۰۰ میلیاردریالی مورد افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مجتبی علیزاده مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالدران نیز در آئین آغاز عملیات اجرایی طرح‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان گفت: در مجموع تعداد ۶ مرکز جامع سلامت و ۴۰ باب خانه بهداشت برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنین شهرستان چالدران در حال خدمات‌رسانی هستند.

کد خبر 750554

دیگر خبرها

  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد
  • موجودات فضایی احتمالا به این دلیل منقرض شده‌اند!
  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • بهره‌برداری از سامانه گرمسیری ۹۰ هزار تن به محصولات زارعی استان اضافه می‌کند
  • ۴ حوزه فناوری مهم برای ترویج کارآفرینی و دانش بنیان در میان دانشجویان
  • افتتاح اقامتگاه سنتی دربند در مهدیشهر
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین آماده بهره‌برداری
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری