Web Analytics Made Easy - Statcounter

چندین مقام اطلاعاتی آمریکا اظهار نگرانی کردند که جان برنان، مدیر سابق سیا در انتقادهایش از دونالد ترامپ بیش از حد تندروی کرده و وارد حوزه مسائل سیاست شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، جیمز کلاپر، مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان گفت: من فکر می‌کنم که جان برنان هر چیزی را که در ذهن دارد، می‌گوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: البته من فکر می‌کنم که نگرانی مشترک همه ما درخصوص تهدید یا خطر علیه نهادها و ارزش‌هایمان است و ممکن است ما این موضوع را به روش‌های متفاوت بیان کنیم و من فکر می‌کنم که این واقعا درباره جان برنان صادق بوده است.

کلاپر خاطرنشان کرد: اما من فکر می‌کنم که جان برنان و ادبیاتش خود تبدیل به یک مشکل شده است.

در عین حال جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ و چند تن دیگر از مقام‌های اطلاعاتی سابق یکشنبه در برنامه‌های تلویزیونی ظاهر شدند تا درباره جنجال مربوط به لغو مجوز دسترسی امنیتی جان برنان توسط ترامپ اظهارنظر کنند.

تنها بولتون از این اقدام دفاع کرد و در حالی که مقام‌های سابق دیگر نسبت به تاثیر این اتفاق در آزادی بیان اظهار نگرانی کردند.

با این حال مایک مولن، دریادار بازنشسته و جیمز کلاپر اظهار نگرانی کردند که برنان پای جامعه اطلاعاتی که معمولا یک بخش غیرسیاسی دولت بوده را به مسائل سیاسی باز کرده است.

مولن به فاکس نیوز گفت: برنان خدمتگزار فوق‌العاده این کشور بوده و من فکر می‌کنم که او انتقادهای باورنکردنی از رئیس‌جمهور مطرح کرده و به همین خاطر در موضع سیاسی قرار گرفته که عملا به جامعه اطلاعاتی که غیرسیاسی است لطمه وارد می‌کند.

وی افزود: من از این بابت نگرانی دارم که اول جان برنان وارد حوزه سیاست شده و دوم به طور همزمان با نحوه اقدام رئیس‌جمهور نیز موافق نیستم. من نسبت به کلیت آزادی بیان نگرانی دارم تا زمانی که جان برنان اطلاعات محرمانه را افشا نکند مطمئن هستم که او حق صحبت کردن را دارد.

جان بولتون نیز عنوان کرد که به اعتقاد او برنان در خط تفکیک میان حوزه اطلاعاتی و سیاسی دچار لغزش شده است.

با این حال او نتوانست مدارکی ارائه دهد که برنان از دسترسی‌اش به اطلاعات محرمانه سوءاستفاده کرده است.

بولتون همچنین قبول کرد که تنها اختلاف سیاسی برای لغو مجوز امنیتی کافی نیست.

وی افزود: من فکر می‌کنم که چندین نفر اظهارنظر کرده‌اند که برنان نباید در انتقاد از رئیس‌جمهور ترامپ و همچنین درباره به اصطلاح تبانی او با روسیه در چنین موضعی باشد مگر آنکه از اطلاعات محرمانه استفاده کرده باشد اما من درباره جزئیات تخصصی اطلاعی ندارم.

بولتون گفت: من می‌دانم هنگامی که او مدیر سیا بود بسیار نسبت به رفتار او و بیانیه‌هایش به طور علنی و همچنین از بابت آنچه که سیاسی کردن جامعه اطلاعاتی آمریکا می‌دانستند ناراضی بودند.

مایکل هایدن، یک مقام سابق دیگر نیز همچون کلاپر مجوز امنیتی‌اش در خطر لغو قرار دارد، گفت: سیاسی کردن جامعه اطلاعاتی در حد و اندازه صحبت‌های برنان درباره دولت ترامپ نیست.

او به سی‌ان‌ان تصریح کرد: شکایت ما تنها درباره لغو مجوز امنیتی برنان نیست بلکه درباره کلیت ادبیات، رفتار و لحن دولت است.

هایدن نیز که قبلا مدیر سیا بوده هشدار داد که روابط میان ترامپ و جامعه اطلاعاتی آمریکا به شکلی خطرناک در آستانه شکسته شدن دائمی قرار دارد.

برنان نیز به ان‌بی‌سی گفت: من معتقد نیستم که من سیاسی رفتار کرده‌ام‌. من یک جمهوری‌خواه نیستم، من یک دموکرات نیستم و بسیاری از نمایندگان کنگره‌ای که از مجوز امنیتی برخوردارند با لحنی نسبتا زورگویانه علیه هرکسی که در دولت بوده اگر که آنها از حزب سیاسی یکسانی نبوده‌اند، صحبت کردند.

او ادامه داد: اکنون آنها آیا دارند به من می‌گویند که من به عنوان یک شهروند خصوصی نباید این کار را انجام دهم؟ متاسفانه باید بگویم که اساسا با کلیت آن مخالف هستم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۳۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برلین: درباره حمله تروریستی به مسکو هیچ اطلاعاتی نداشتیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان مدعی است که برلین پیش از آنکه سالن کنسرت «کورکوس» در حومه مسکو هدف حمله تروریستی مرگبار قرار بگیرد، هیچ اطلاعاتی درباره آن نداشته است.

در پی حمله تروریستی ۲۲ مارس به سالن کنسرت «کورکوس» در منطقه «کراسنوگورسک» مسکو، دست کم ۱۴۳ نفر کشته شدند. سرویس امنیت فدرال روسیه ۱۱ نفر را به ظن مشارکت در این حمله تروریستی بازداشت کرده است. این مرگبارترین حمله تروریستی است که از اوایل دهه ۲۰۰۰ تاکنون در روسیه رخ می‌دهد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نطقی تلویزیونی گفت که براساس اطلاعات اولیه، طرف اوکراینی برای تروریست‌ها، «دریچه ویژه مرزی» گشوده است تا بدون شناسایی‌شدن از مرز عبور کنند.

شولتز در مصاحبه‌ای هرگونه اطلاع قبلی درباره برنامه‌های مرتبط و منتهی به این حمله را رد کرد و مدعی شد: احتمالاً سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا سرنخ‌هایی داشتند.

وی با این ادعا که سیاست واشنگتن این است که در صورت دریافت اطلاعات درباره چنین حملات تروریستی، به کشورهای دیگر هشدار می‌دهد، افزود: آنها حتی هشدار عمومی صادر کردند و تاسف‌بارتر این است که با این وجود، همچنان چنین حملات تروریستی وحشتناکی رخ می‌دهد.

به نظر می‌رسد که منظور شولتز هشدار امنیتی است که سفارت آمریکا در مسکو در هفتم مارس صادر کرد و هشدار داد که واشنگتن «گزارش‌ها درباره برنامه قریب‌الوقوع افراط گرایان برای هدف قرار دادن اجتماعات بزرگ در مسکو از جمله کنسرت‌ها را زیر نظر دارد» و جالب اینجاست که ۴۸ ساعت بعد این حادثه رخ داد. واشنگتن مدعی شد که این اطلاعات را در اختیار مقامات روسیه قرار داده است!

الکساندر بورتنیکوف، رییس سرویس امنیت فدرال روسیه تایید کرد که آمریکا به مسکو درباره حمله تروریستی احتمالی هشدار داده بود اما یادآور شد که این اطلاعات عملاً اطلاعات کلی بوده است.

وی اضافه کرد که علاوه بر اوکراین، آمریکا و انگلیس نیز در تیراندازی کورکوس نقش داشتند. داعش مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته است.

کد خبر 6064084

دیگر خبرها

  • آمریکا تمام اطلاعات حمله تروریستی مسکو را به روسیه نداد
  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • نیویورک‌تایمز: آمریکا نخواست اطلاعات کامل تهدید تروریستی را به روسیه بدهد
  • کرملین مقام ارشد اطلاعاتی مسکو را راهی پیونگ‌یانگ کرد!
  • سفر مقام اطلاعاتی روسیه به کره شمالی
  • برلین: درباره حمله تروریستی به مسکو هیچ اطلاعاتی نداشتیم
  • رژیم صهیونیستی به ناتوانی در شکست حماس اقرار کرد
  • ادعای مقام آمریکایی: ایران با یک کشتی اطلاعاتی در جیبوتی حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند
  • غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • ترامپ: اسرائیل باید جنگ غزه را پایان دهد