Web Analytics Made Easy - Statcounter

لوبیای سیاه برای هزازان سال در آمریکای لاتین به عنوان ماده غذایی مورد استفاده قرار گرفته است. این نوع لوبیا به دلیل محتوای بالای فیبر، پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها، خواص دارویی بیشماری نیز دارد. آفتاب‌‌نیوز :  به نقل ازfoodtoliveلوبیای سیاه در قرن 15 میلادی توسط کاشفان اسپانیایی به تمام دنیا معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این لوبیا بافت نرم و طعم قوی شیرین دارد ضمن این که مزایای سلامتی آن شگفت انگیز است:
سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری: لوبیای سیاه دارای منیزیم، آهن، فولات، فسفر و ویتامین ب است. این مواد مغذی برای کسانی که در رژیم غذایی گیاهی هستند و از منابع حیوانی استفاده نمی کنند، بسیار ضروری است. منیزیم نقش حیاتی در سلامت سلولی دارد. بدن ما از منیزیم برای بسیاری از عملکردهای حیاتی از جمله عملکرد عصبی، تنظیم فشار خون، سنتز پروتئین و انتشار نوروترنسمیترها یا انتقال دهنده های عصبی استفاده میکند. فولات نیز در جذب آهن در بدن موثر است.
غنی از آنتی اکسیدان ها: فلاونوئیدها و مواد شیمیایی گیاهی موجود در لوبیای سیاه به عنوان آنتی اکسیدان های قوی، خواص ضد التهابی دارندد و به مبارزه با اثرات رادیکال های آزاد از جمله استرس اکسیداتیو می روند. استرس اکسیداتیو خود عامل ابتلا به سرطان است. مطالعات نشان داده اند که خطر بدخیم شدن سرطان ها نیز با مصرف این نوع لوبیا کاهش می یابد. آنتی اکسیدان ها همچنین نقش موثری در جلوگیری از آسیب به دی ان آ دارند.
منبع شگفت انگیز پروتئین و فیبر: لوبیای سیاه سرشار از فیبر است و مصرف آن منجر به احساس سیری طولانی مدت، کنترل قند خون و کاهش وزن موثر می شود. لوبیای سیاه غنی از پروتئین های گیاهی است و برای افرادی که به مصرف آجیل و حبوبات دیگر علاقه مند هستند، بسیار مفید به نظر می رسد. پروتئین به ساخت عضلات کمک می کند.
تنظیم قند خون: قند طبیعی موجود در لوبیای سیاه به بسیاری از عملکردهای بدن کمک می کند. فراموش نکنید که مصرف قندهای ساده باعث افزایش قند خون، استرس مزمن، سطح پایین انرژی، مشکلات انسولین و در نهایت ابتلا به سندرم متابولیک می شود. لوبیای سیاه منبع خوبی از کربوهیدرات های پیچیده است که برعکس کربوهیدرات های ساده، باعث بهبود حساسیت به انسولین شده و قند خون را در محدوده سالم نگه می دارد.
بهبود فرایند هضم: فیبر بالای موجود در لوبیای سیااه نه تنها سم زدای مفیدی محسوب می شود، بلکه به حفظ تعادل باکتریهای مفید روده کمک کرده و عملکرد سیستم گوارش را بهبود می بخشد. همچنین فیبر موجود در این نوع لوبیا باعث حفظ تعادل اسیدی و مقادیرPHمعده می شود. مصرف هرچه بیشتر لوبیای سیاه و بهره مندی از فیبر موجود در آن، خطر ابتلا به سرطان کولون را نیز کاهش می دهد.
آوای سلامت 
کد خبر: ۵۴۰۹۵۷ تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲

منبع: آفتاب

کلیدواژه: لوبیا سیاه رژیم غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۳۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش‌های موثر مصرف سیب برای کاهش وزن

توصیه شده است به منظور کاهش هوس‌های غذایی غیرضروری، قبل از غذای اصلی خود یک سیب مصرف کنید.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سیب بهترین گزینه برای بهبود فرآیند کاهش وزن است، زیرا این میوه شیرین در تمامی فصول سال موجود است و سرشار از مواد مغذی زیاد است؛ از آنجایی که سیب به طور طبیعی کالری کمی دارد به کاهش وزن کمک می‌کند، قندهای طبیعی موجود در آن نیز به کاهش هوس و میل کاذب به غذا کمک می‌کند، این میوه حاوی مقدار زیادی فیبر است، بنابراین سیرکننده است و باعث می‌شود میزان غذایی کمتری مصرف کنید، در ادامه به بررسی روش‌های مؤثر مصرف سیب برای کاهش وزن می‌پردازیم:

مصرف سیب به عنوان میان‌وعده

می‌توان سیب را با کره بادام زمینی یا پنیر ترکیب کنید و آن را به یک میان‌وعده سیرکننده تبدیل کنید، البته از مصرف پنیر چرب به همراه سیب خودداری کنید؛ همچنین می‌توانید برش‌هایی از سیب را به جو دوسر اضافه و به عنوان میان وعده مصرف کنید.

اضافه کردن سیب به وعده صبحانه

مصرف یک سیب تازه به همراه وعده صبحانه باعث می‌شود انرژی زیادی در طول روز داشته باشید، از آنجایی که سیب سیرکننده است میل کاذب به غذا را کاهش می‌دهد؛ همچنین افراد می‌توانند برش‌هایی از سیب را به اسموتی اضافه و به عنوان وعده صبحانه مصرف کنند.

مصرف دسر سیب

می‌توان سیب را به دسرها اضافه کرد، در این صورت قند موجود در سیب جایگزین شکر خواهد شد، در این صورت کالری کمتری خواهد داشت و حتی طعم بهتری نیز به آن می‌بخشد.

استفاده از سیب به عنوان پیش غذا

توصیه شده است به منظور کاهش هوس‌های غذایی غیرضروری، قبل از غذای اصلی خود یک سیب بخورید، در این صورت مقدار معینی از غذای مورد نیاز بدن خود را برای حفظ سلامتی مصرف خواهید کرد؛ سیب سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان است و بهترین گزینه قبل از غذا برای پایان دادن به گرسنگی ناخواسته است.

کد خبر 736561

دیگر خبرها

  • نفخ زیاد نشانه کدام بیماری هاست؟
  • خوراکی غنی از منیزیم و فیبر: مبارزه با دیابت و کلسترول بد
  • بیماری‌هایی که علائم آن نفخ شکم است
  • قوی‌ترین مکمل غذایی و دارویی در طول روز
  • قوی ترین مکمل غذایی و دارویی در طول روز | نیازی به مصرف ناهار و شام نیست + درمان قند خون در 28 روز
  • هرچه خوردیم دیگر بس است! چند توصیه برای کنترل وزن در تعطیلات
  • روش‌های موثر مصرف سیب برای کاهش وزن
  • استفاده مکرر از روغن سرخ کردنی روند آسیب مغزی را تسریع می کند
  • وضو داروی بی‌حالی برای روزه‌داران
  • میوه را کی بخوریم؛ با شکم خالی یا پر؟