Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-01@16:21:06 GMT

گشت و گذار در اینترنت با چاشنی هوش مصنوعی

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۳۸۹۲

گشت و گذار در اینترنت با چاشنی هوش مصنوعی

ایتنا – فایرفاکس به هوش مصنوعی مجهز شده است. بنیاد موزیلا قصد دارد با کمک فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، فهرستی از وب‌سایت‌های مورد علاقه کاربران را در صفحه نخست مرورگر اینترنتی فایرفاکس نشان دهد.
 
به گزارش سرویس اخبار جدید تکنولوژی از رایورز به نقل از وب‌سایت سی‎نت، موزیلا به عنوان شرکت توسعه‌دهنده فایرفاکس، این کار از طریق یک افزونه به نام Advance صورت می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
این افزونه قصد دارد با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و با توجه به سوابق وبگردی کاربر در گذشته، بهترین پیشنهادهای ممکن را برای گشت و گذار در اینترنت به فرد ارائه کند.
 
سایت‌های منتخب، در نوار کناری مرورگر به کاربر پیشنهاد می‌شود.
 
مثلاً اگر شما همیشه اخبار داغ سیاست را دنبال می‌کنید، فایرفاکس در نوار کناری، اظهارات دونالد ترامپ یا جدیدترین تصمیمات اتحادیه اروپا در خصوص مقابله با بحران مهاجرت را به شما پیشنهاد می‌کند.
 
این قابلیت شاید بتواند کاربران را از وبگردی‌های معمولی برهاند و با ارائه پیشنهادهای جدید، خیل عظیمی از کاربران را به خود جلب کند و آرام آرام از سلطه مرورگر کروم گوگل بکاهد.
 




بر اساس این گزارش، افزونه Advance با همکاری استارت‌آپ Laserlike طراحی شده است و این شرکت بخشی از ماجرا به شمار می‌آید.
 
به همین دلیل این افزونه تمام اطلاعات وبگردی کاربر را بر روی سرورهای شرکت Laserlike ذخیره می‌کند.
 
البته کاربران می‌توانند اطلاعاتی را که Advance ذخیره می‌کند، مشاهده نموده و هر کدام را که خواستند به دلخواه خود پاک کنند.
 
در حال حاضر نسخه آزمایشی این افزونه فقط از طریق برنامه Test Pilot موزیلا که در واقع مکانی برای تست ایده‌های مختلف است، در دسترس می‌باشد.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: هوش مصنوعی موزیلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۳۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت کاربران از هشدارهای آیفون

ایتنا - طبق گزارش های اخیر چالشی جدید برای کاربران آیفون ایجاد شده و آلارم های برخی دستگاه های این شرکت طبق برنامه ریزی خاموش نمی شود.
اپل این چالش را قبول کرده و اکنون مشغول حل کردن آن است.

به گزارش ایتنا از مهر، گزارش هایی از شبکه های اجتماعی در چند هفته اخیر به این چالش اشاره کرده اند و برخی کاربران معتقدند این امر به قابلیت Gaze Awareness این شرکت مربوط است.

هرچند اپل تایید نکرده دلیل واقعی این امر چیست اما کاربران سعی دارند به عنوان یک راه حل احتمالی قابلیت Gaze Awareness را غیرفعال کنند. این قابلیت را می توان از طریق تنظیمات اپلیکیشن تغییر داد.

حل این مشکل در فهرست اولویت های اپل قرار دارد زیرا آلارم قابلیتی کلیدی در هر موبایل برای زمانبندی کاربر است.

دیگر خبرها

  • چند ترفند ساده برای آن‌که هوش مصنوعی، اطلاعات شما را ندزدد
  • چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟
  • شکایت کاربران از هشدارهای آیفون
  • ویژگی جدیدی که به ChatGPT اضافه شد | روبات هوش مصنوعی به چه چیزی مجهز شد؟
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • گزینه عجله ندارم از تپسی حذف شد
  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • آدم ربایی با چاشنی رمز ارز
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد