Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@08:07:09 GMT

 دو آلبوم موسیقی محلی خراسان‌جنوبی رو نمایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۴۲۵۵

 دو آلبوم موسیقی محلی خراسان‌جنوبی رو نمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر مجید کریمیان صبح دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در شرایط فعلی تولید یک اثر هنری با کیفیت حدأقل دو سال طول می‌کشد.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن بیان کرد: تهاجم فرهنگی در حقیقت ریشه‌های هویت بومی و آیینی را هدف قرار داده که حوزه هنری در مقابله با آن احساس مسئولیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمیان ادامه داد: هنر و به ویژه موسیقی بومی به واسطه محتوای غنی نقش مهمی در حفظ هویت بومی منطقه دارد و از این جهت باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: در این راستا دو آلبوم موسیقی بومی خراسان جنوبی به نام آوای صحرا و هفت شهر عشق توسط هنرمندان گروه سلم آبادی و غفور محمد زاده تولید شده است.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه این دو آلبوم از با کیفیت‌ترین آلبوم‌های موسیقی بعد از انقلاب اسلامی در منطقه جنوب خراسان است، یادآور شد: رو نمایی از این دو آلبوم روز چهارشنبه همزمان با عید قربان انجام می‌شود.

ابراهیم سلم آبادی سرپرست گروه آوای صحرا نیز در این نشست خبری با اشاره به اینکه موسیقی مقامی خراسانی بسیار پربار و متنوع است، اظهار کرد:  بی شک اگر بخواهیم یک اثر موسیقیایی فاخر تولید کنیم باید مشکلات زیادی را  پشت  سر بگذاریم.

وی بیان کرد: خرسندیم که با تولید آلبوم آوای صحرا یک یادگاری ارزشمند از جنس هنر از گروه آوای صحرا باقی ماند.

سرپرست گروه موسیقی آوا صحرا ادامه داد:  آلبوم آوای صحرا از ۱۳ قطعه  تشکیل و در آن از ملودی‌های شادیانه خراسان‌جنوبی بهره برده شده است و  همچنین در فرایند تولید نیز از سازهای بومی خراسان‌جنوبی چون سرنا و دهل و دایره استفاده شده است.

غفور محمد زاده، خواننده، نوازنده و پژوهشگر موسیقی خراسان‌جنوبی نیز در این نشست خبری گفت:  بسیاری از آداب و رسوم مردم خراسان جنوبی با موسیقی بومی منطقه  پیوند خورده است.

وی با اشاره سختی‌های فعالیت در حوزه هنر موسیقی اظهار کرد:  در دوره‌ ای که موسیقی‌های بومی و محلی مورد بی مهری قرار گرفته است باید از نهادها و سازمان‌هایی چون حوزه هنری که از این نوع موسیقی حمایت می‌کنند سپاسگذاری کرد.

پژوهشگر موسیقی خراسان جنوبی یادآور شد: در هفت قطعه آلبوم هفت شهر عشق  موسیقی عرفانی خراسان را مطرح کرده و از اشعار شاعران بزرگی چون عطار، حافظ، شیخ احمد جامی، صناعی، وحشی بافقی و مولانا استفاده نمودیم.

کد خبر 4379651

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری خراسان جنوبی موسیقی ایرانی مردم علیه احتکار خبرگزاری مهر کرمانشاه روز خبرنگار بوشهر احتکار شهرکرد گرگان مشهد شیراز بیرجند خطبه های نماز جمعه یاسوج مجلس شورای اسلامی لیگ برتر فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۴۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران و سیلاب سراسر خراسان جنوبی را فرا گرفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی. چتر باران و سیلاب در خراسان جنوبی از شرق تا غرب و از جنوب تا شمال استان گسترده شد.

باران‌هایی که از روز گذشته جَو استان را تحت تاثیر قرار داده از عصر امروز به اوج رسید به طوری که جانی تازه به رودخانه‌های فصلی بخشید و البته در برخی مناطق سیل هم به راه انداخت.

تهیه کننده: زهرا فلاحی نسب
تدوینگر: حمید خراشادیزاده
نریتور: فرزانه مولایی

 

                                                                          کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • باران و سیلاب سراسر خراسان جنوبی را فرا گرفت
  • جشنواره بازی‌های محلی بانوان در بجنورد برگزار می‌شود
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی
  • تحول بی نظیر موسیقی مدرن با آلبوم جدید مُجال
  • برگزاری بازی های بومی محلی در روستای آرتون طالقان
  • راز و رمزهای موسیقی سنتی خراسان: پیوندی فرامرزی از اعماق تاریخ