Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@05:27:34 GMT

روزی 6 بار غذا بخورید

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۴۳۷۴

روزی 6 بار غذا بخورید

یک متخصص تغذیه با بیان اینکه حذف وعده های غذایی هیچ تاثیری بر کاهش وزن ندارد، گفت: توصیه می شود افراد علاوه بر سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام، سه وعده دیگرهم در برنامه ی غذایی خود داشته باشند و میزان کالری که در ‌طول روز می توانند دریافت کنند را بین این وعده ها تقسیم کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر مصطفی نچواک با تاکید بر اینکه حذف وعده های غذایی تاثیری بر کاهش وزن ندارد اظهار کرد: افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند باید بدانند حذف وعده های غذایی تاثیری بر کاهش وزن ندارد، حتی می تواند خطرساز باشد و بیماری هایی مانند کبد چرب را به وجود بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 نچواک کاهش کالری دریافتی از مواد غذایی را مهمترین مورد تاثیرگذار برای کاهش وزن معرفی کرد و گفت: حذف یک وعده ی غذایی بدون در نظر گرفتن میزان کالری دریافتی در طول روز موجب لاغری نمی شود. به دلیل اینکه افراد با حذف یک وعده ی غذایی احساس گرسنگی و میل بیشتری به غذا دارند، در نتیجه در دیگر وعده ها مصرف بیشتری دارند که همین باعث می شود حذف یک وعده هیچ تاثیری بر کاهش وزن نداشته باشد.

 
وی افزود: این نوع رژیم حتی اگر در برخی از موارد موجب کاهش وزن شود علمی و منطقی نیست، لذا توصیه می شود هیچ وقت به منظور لاغر شدن هیچ وعده ی غذایی حذف نشود.

 
به گفته این متخصص تغذیه حذف وعده های غذایی و ‌طولانی شدن دوره گرسنگی باعث فشار آمدن به بدن، ایجاد مشکلات روحی و روانی، بد اخلاقی، بی رمقی و بیماری هایی مثل کبد چرب می شود که این موارد باعث می شوند فرد خیلی زود از رژیمی که دنبال می کند خسته و دلزده شود و نتواند آن را ادامه دهد.

 
این استاد دانشگاه توصیه کرد: علاوه بر سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام باید سه وعده غذایی دیگر هم در ط‌ول روز مصرف شود. یک وعده بین صبحانه و ناهار، یک وعده هنگام عصر و یک وعده آخر شب قبل از خواب و مصرف مواد غذایی بین این وعده ها تقسیم شود.

 
وی خاطر نشان کرد: مصرف سه وعده غذایی علاوه بر سه وعده صبحانه، ناهار و شام یک الگوی سالم برای خوردن است که باعث می شود افراد بر اساس نیازی که دارند از مواد غذایی مصرف کنند، دچار پرخوری نشوند و عوارض گرسنگی طولانی مدت را نداشته باشند.

 
نچواک اظهار کرد: تفاوتی بین مواد غذایی که در این وعده ها مصرف می شود وجود ندارد. باید در نظر گرفته شود در طول روز از پنج گروه اصلی مواد غذایی به تناسب در این وعده ها استفاده شود.

 
این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه بهتر است وعده شام سنگین نباشد، اظهار کرد: وعده شام بهتر است نسبت به دیگر وعده ها سبک تر باشد. همچنین توصیه می شود یک وعده غذایی مثل یک لیوان شیر، بیسکویت و یا یک تکه نان در آخر شب مصرف شود. به دلیل اینکه در طول شب متابولیسم هایی در بدن صورت می گیرد که مقداری از گوشت بدن طی این متابولیسم مصرف می شود که این وضعیت مطلوبی نیست و با مصرف یک وعده غذایی قبل از خواب می توان از این پدیده جلوگیری کرد.

 نچواک افزود: افراد باید بدانند کالری دریافتی‌شان چقدر است و هر چه که می خورند را بر اساس نیازی که به کالری دارند تعیین کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام غذا كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۴۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم کردن ۲.۲ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در بوشهر

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از معدوم کردن ۲.۲ تن مواد خام دامی غیرقابل مصرف در طرح تشدید نظارت بر مواد غذایی پروتئینی خبر داد و گفت: در این راستا ۳.۸ تن مواد غذایی گوشتی غیربهداشتی ضبط شد. - اخبار استانها -

مهدی تنگستانی مکان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهرتولید 24 هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با وجود اینکه سال قبل شاهد شیوع بیماری آبزیان بودیم با کنترل آن، تولید میگو پرورشی در استان بوشهر به 24 هزار تن رسید.

وی صادرات میگو پرورشی استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بیشتر میگو تولیدی استان بوشهر به کشورهای مختلف صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با اشاره به اینکه تولیدکنندگان آبزیان استان دارای کد اتحادیه اروپا، اورآسیا و چین هستند، گفت: میگو پرورشی استان بوشهر بدون هیچ مشکلی به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

تنگستانی با بیان اینکه سال قبل 53 هزار مورد بازدید از مراکز عرضه و تولید محصولات غذایی، دامی و پروتئینی انجام شد افزود: در این راستا 86 هزار مورد فرآورده گوشت و آبزیان معدوم و 9 هزار مورد نیز ضبط شد.

وی از معدوم کردن 2.2 تن مواد خام دامی غیرقابل مصرف در طرح تشدید نظارت بر مواد غذایی پروتئینی خبر داد و گفت: در این راستا در طرح نوروزی و ماه مبارک رمضان 3.8 تن مواد غذایی گوشتی غیربهداشتی ضبط شد.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر بیان کرد: در مجموع سال گذشته 53 هزار و 500 مورد بازدید از مرکز عرضه مواد غذایی انجام و 9 تن فرآورده غیربهداشتی معدوم و ضبط شد.

وی نظارت بر کشتار 17.5 میلیون قطعه مرغ و 24 هزار و 779 رأس دام را از دیگر فعالیت‌های دامپزشکی استان بوشهر در سال گذشته دانست و اضافه کرد: در این راستا بر 22 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از واکسیناسیون 83 میلیون طیور صنعتی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در این عرصه 1.3 میلیون رأس دام علیه بیماری‌های گوناگون به‌صورت رایگان واکسینه شدند.

تنگستانی سم‌پاشی دامپروری‌ها را از دیگر برنامه‌ها دانست و بیان کرد: در قالب اردوهای جهادی خدمات دامپزشکی به دامداران و مرغداری‌ها در قالب مقابله با بیماری رایگان عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم گفت: امسال عملیات تأیید مزارع پرورش آبزیان به اتحادیه‌های بخش خصوصی واگذار شده و خروج بچه میگو از مراکز تکثیر به مزارع پرورشی هم در اختیار بخش خصوصی است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • روزی ۸ عدد از این میوه گران بخورید!
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • برای طول عمر به جای گوشت گاو، ماهی بخورید!
  • برای خلاص شدن از چربی شکم از این مواد غذایی دوری کنید
  • ۷ دلیل برای استفاده از سرکه سیب
  • کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • معدوم کردن ۲.۲ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در بوشهر
  • برای سلامت استخوان‌ها این میوه را بخورید