Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@06:21:48 GMT

دیدار خانواده‌های ۲ کره بعد از ۶ دهه فراق

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۴۳۹۱

دیدار خانواده‌های ۲ کره بعد از ۶ دهه فراق

برخی خانواده‌های کره شمالی و کره جنوبی که از زمان جنگ دو کره در دهه ۵۰ میلادی جدا شده بودند، بعد از گذشت بیش از ۶ دهه برای اولین بار با یکدیگر دیدار کردند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، صد‌ها نفر از مردم کره شمالی و کره جنوبی که بعد از جنگ سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ از یکدیگر جدا افتاده بودند، امروز (دوشنبه) در فضایی کاملا احساسی و با چشمانی اشکبار برای اولین بار دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته خبرگزاری یونهاپ، صد‌ها نفر از خانواده‌های جداافتاده کره‌ای از زمان جنگ دو کره، اکنون پس از گذشته بیش از ۶ دهه با یکدیگر دیدار کردند.

روز دوشنبه ۸۹ نفر از کره جنوبی با ۱۸۰ نفر از خویشاوندانشان در کره شمالی با یکدیگر دیدار کردند. اکثر این افراد در دهه هفتاد زندگی یا بالاتر هستند. این ملاقات ساعت ۳ بعدازظهر در منطقه‌ای به نام «کوه کوم‌گانگ» شروع شد و طی سه روز آینده ادامه خواهد داشت.

جنگ دو کره بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ میلادی روی داد و خانواده‌های زیادی را از هم جدا کرد، اما با گذشته بیش از ۶ دهه همچنان معاهده صلحی میان دو کشور امضا نشده است.

پیش از این نیز چندین چنین دیدار‌هایی برگزار شده بود که به دلیل زیاد بودن تعداد آنها. بر بار تعدادی از خانواده‌ها میتوانند خویشاوندان خود را در مرز ملاقات کنند.

طی ماه‌های اخیر که چندین دور دیدار و مذاکره میان مقام‌ها و سران دو کره انجام گرفته است، روابط دو کشور رو به بهبود گذاشته و دیدار خانواده‌های جدا افتاده به عنوان بخشی از توافق سران دو کره انجام گرفته است.

قرار است رهبران دو کشور یک بار دیگر در ماه آینده میلادی در پیونگ یانگ با بکدیگر دیدار کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دیدار خانواده های دو کره جنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۴۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت گفتمان‌سازی با مردم با محوریت جوانی جمعیت

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایندگان تشکل‌های مردمی مرتبط با موضوع جمعیت با دبیراجرایی جایزه جوانی جمعیت دیدار و گفت‌وگو کردند.

این دیدار با جضور موسوی پناه مدیر کل هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و دبیر برگزاری رویداد کانون‌های فرهنگی و مساجد و حجت الاسلام رنجبر دبیر تشکل‌های فراگیر تبلیغ، حجت الاسلام رضا رویت مدیرعامل بنیاد ملی خانواده و مسئول بخش سازمان‌های مردم نهاد جایزه ملی جمعیت و خانم ارشادی از بنیاد بین المللی آبشار عاطفه‌ها برگزار شد.

ارشادی ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در برگزاری دومین جایزه ملی جوانی جمعیت گفت: راه اندازی قرار گاه سبحان برای آموزش و تقویت زیر ساخت‌های فرزند آوری و بسترسازی‌های مناسب برای رشد جمعیت، حمایت مالی از مشکلات ناشی از درمان ناباروری زوجین و نیز حمایت از خانواده‌ها تا ۲ سال درخصوص تامین پوشاک و تغذیه نوزادان از جمله اقداماتی است که ما در موسسه آبشار عاطفه‌ها در حال انجام آن در سراسر کشور هستیم.

در این دیدار حجت الاسلام احسان رنجبر گفت: الحمدلله ظرفیت‌های بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد و روحانیت به عنوان به عنوان مرجع و نهاد اجتماعی مورد وثوق جامعه می‌توانند در این زمینه نقش فعال و موثری داشته باشند.

وی افزود: قریب به ۴۰۰ گروه تبلیغاتی در این زمینه درحال فعالیت هستند و یکی از اصلی‌ترین اهداف این گروه ها، مردمی سازی تبلیغات در نشر و بسط گفتمان سازی با مردم با محوریت جوانی جمعیت است.

درادامه این دیدار زهرا سادات موسوی پناه ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته درخصوص افزایش فعالیت‌های تبلیغاتی در مساجد گفت: مساجد هنوز هم می‌توانند به عنوان مرجع و پایگاه اجتماعی بسیاری از معضلات اجتماعی درد‌ها و آلام جامعه را تسکین بخشند و هنوز قدرت و مرجعیت مساجد را کمتر مرجع اجتماعی داراست.

وی افزود: امیدوارم دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت بتواند به صورت مستمر فضایی ایجاد کنند تا بستر‌های لازم برای رشد جمعیت در طول سال با هدف تسهیل برای خانواده و فرزند آوری صورت گیرد.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایان فراق پدر کوچکترین سرباز ولایت از خطه علویان
  • سردار فدوی با خانواده شهید الداغی دیدار کرد
  • دیدار مدیرکل اتباع کرمان با خانواده شهیدان آچکزهی
  • دیدار استاندار با خانواده آخرین شهید حادثه تروریستی کرمان
  • خدمت به خانواده شهدا جزو وظایف اصلی مسوولان است
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: بدترین نخست‌وزیر، برو!
  • ۴۰ نفر از کارگران سیستان و بلوچستان به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند
  • دیدار ۴۰ نفر از کارگران سیستان و بلوچستان با رهبر انقلاب
  • مردمی سازی موضوع سلامت یک ضرورت است
  • ضرورت گفتمان‌سازی با مردم با محوریت جوانی جمعیت