Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز ،به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز در جریان بازدید اصحاب رسانه از محور کرج- چالوس و تونل کندوان اظهار کرد: محور کرج- چالوس ۷۲ کیلومتر طول دارد که دارای قدمت ۸۰ ساله است که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وظیفه نگهداری از این محور را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: عملیات راهداری شامل ایمنی، تابلوزنی، رویه آسفالت، نصب حفاظ‌ها، شانه سازی، ابنیه و پل‌ها و خط کشی محورها است که بر عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز با بیان اینکه محور کرج- چالوس به دلیل قدمت طولانی بیشترین منابع را برای نگهداری نیاز دارد، افزود: در این محور حدود ۶ کیلومتر تونل و هزار و ۲۰۰ متر گالری بهمن گیر وجود دارد و عملیات روکش آسفالت بیش از ۵۰ کیلومتر این محور در طول ۲ سال گذشته انجام شده است.

گازوئیل‌ریزی در محور کرج- چالوس عمدی نبوده است

عباس صفری معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز درباره پخش تصاویری در فضای مجازی مبنی بر لغزنده بودن آسفالت محور کرج- چالوس و لیز خوردن خودروها بر سطح آن اظهار کرد: دستگاه‌های نظارتی و فنی مانند اداره راهداری این موضوع را از نظر فنی بررسی می‌کنند و با توجه به اینکه پلیس راه تصادفات و علت آن را با تنظیم کروکی اعلام می‌کند، ازآن‌ها گزارشی از تصادفات را در خواست کردیم.

صفری افزود: دو فایل تصویری در این زمینه دریافت کردیم که یک فایل مربوط به انحراف ۳، ۴ خودرو در یک پیچ جاده بود و فایل دیگر مربوط به گازوئیل ریزی بود که بعد از آن با همکاران در اداره کل راه و شهرسازی استان البرز مکاتبه کردیم که تا به امروز آزمایشگاه مکانیک خاک هیچ موردی مبنی بر مشکل رویه آسفالت اعلام نکردند.

او تاکید کرد: موضوع گازوئیل ریزی به راهداری مربوط نیست و دستگاه‌های نظارتی ذیربط و دادستانی این مساله را بررسی می‌کنند که تاکنون به این نتیجه نرسیدیم که گازوئیل ریزی به صورت عمدی انجام شده باشد.

در ادامه جهانی با بیان اینکه در محور کرج- چالوس بیش از ۱۷۰ پل و آبرو وجود دارد، گفت: حدود ۲۳ کیلومتر روشنایی داریم که ۴ کیلومتر روشنایی در داخل تونل‌ها است که روشنایی تونل شماره ۵ و کندوان از نظر روشنایی بازنگری می‌شود و سیستم جدید اتوماسیون در این تونل نصب می‌شود که نگهداری این روشنایی محورها جزء وظایف اصلی راهداری استان است.

او بیان کرد: در تونل کندوان در مراحل پایانی روشنایی و تهویه هستیم و فاز دوم اجرای عملیات در تونل کندوان اطلاع‌رسانی حریق، حجم تردد و کنترل ابعاد و وضعیت اقلیمی در دهانه شمالی و جنوبی بوده که از موارد هوشمندسازی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز درباره عملکرد این اداره در نصب و بهره‌برداری از سیستم‌های حمل و نقل هوشمند بیان کرد: ۳۲ دوربین نظارت تصویری در محور کندوان قرار دارد که ۱۲ دوربین در تونل‌های کندوان، شماره ۵ و امیرکبیر نصب هستند و مابقی دوربین‌ها در طول محور فعالیت می‌کنند که تمام دوربین‌ها به مرکز مدیریت راه‌ها متصل هستند.

او ادامه داد: این دوربین‌ها برای اطلاع رسانی و مدیریت راه، تغییرات جوی و مدیریت ترافیک به کار می‌روند و با توجه به اینکه مقوله تصادفات و ترافیک بسیار پیچیده و چند وجهی است و بدون بررسی دقیق نمی‌توان به راحتی در این زمینه اظهارنظرکرد.

جهانی تاکید کرد: عوامل متنوع و متعددی می‌تواند در تصادفات نقش داشته باشد و اظهار نظر سازمانی خاص بدون ارزیابی‌ها، آسیب شنایی‌ها وموارد آماری امکانپذیر نیست که از پلیس راه درخواست می‌کنیم اطلاعات تصادفات را به راهداری دهند تا جنس و ماهیت تصادفات را بررسی کنیم تا به فراخور آن بتوانیم فعالیت‌های زودبازده، کم هزینه و طولانی مدت را برای آن‌ها انجام دهیم.

او با بیان اینکه تعداد ۶ دستگاه سامانه ترددشمار در محور کرج- کندوان فعالیت می‌کند، تصریح کرد: این سامانه‌ها در مسیرهای رفت و برگشت به ۱۲ سامانه می‌رسد و متوسط تردد ساعتی، حجم تردد، تفکیک ۵ وسیله نقلیه پرتردد، سرعت غیرمجاز و سرعت متوسط از آنها دریافت می‌شود که تعداد کل سامانه‌های استان ۴۴ دستگاه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با اشاره به ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی در محور کرج- کندوان افزود: متوسط تردد ساعتی در کشور ۵۰۰ تردد است که در استان البرز به هزار و ۵۰۰ تردد می‌رسد و متوسط تردد ساعتی در محور کرج- چالوس ۸۵۰ تردد است که متوسط تردد در استان در مردادماه هزار و ۶۰۰ تردد گزارش شده است.

او بیان کرد: براساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های تردد شمار سرعت متوسط در مردادماه در محور کرج- کندوان ۵۰ کیلومتر بر ساعت است که سرعت غیرمجاز در محور کندوان نیز ۲۵ درصد گزارش شده که نظارت پلیس و بهره برداری از سامانه‌های ثبت تخلف به کاهش سرعت کمک بسیاری خواهد کرد.

جهانی درباره نقاط حادثه خیز محور کرج- کندوان اظهار کرد: تعداد نقاط حادثه خیز در این محور ۱۴ نقطه است که آرام سازی و ایمن سازی ۱۰ نقطه انجام شده و با توجه به تردد تابستانی انسداد محور را به بعد از تعطیلات تابستانی محول کردیم.

او با بیان اینکه استان البرز دارای هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی است، افزود: این استان با برخورداری از نیم درصد طول راه‌های کشور، سهم بین ۱۴ تا ۱۸ درصد از ترافیک سطح کشور دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز درباره محور شمشک- دیزین بیان کرد: عملیات روکش آسفالت، نصب حفاظ و تابلو در این محور انجام شده و اداره کل راه و شهرسازی از محدوده پارکینگ پایین تا پارکینگ بالا در دست احداث دارد.

او با بیان اینکه ۵۰ راهدار مسئولیت نگهداری محور کرج- کندوان را بر عهده دارند، تصریح کرد: روکش آسفالت ۲۲ کیلومتر از این محور انجام شده که ۳۰ درصد از کل طول محور است و عملیات روکش آسفالت، شانه سازی و خط کشی به صورت همزمان انجام می‌شود، همچنین تعمیر ۳ گالری برفگیر در این محور صورت گرفته که امیدواریم برای زمستان سال بدون حادثه‌ای را شاهد باشیم.

جهانی ادامه داد: برای عملیات راهسازی در شب به دلیل احتمال وقوع تصادفات با همکاران در پلیس راه هماهنگی داشتیم که ۱۵ کیلومتر از عملیات آسفالت باقی مانده که تا آخر شهریور ماه این عملیات به اتمام خواهد رسید.

او درباره محور تهران- کرج- قزوین گفت: در باند جنوبی آزادراه انجام لکه‌گیری و بهسازی رویه آسفالت در حال انجام است که به لحاظ ترافیک شهر کرج خواستار انجام این عملیات در شب شدیم که هم اکنون عملیات تعریض و افزایش ظرفیت ترافیکی از محدوده پل کلاک تا مهرویلا در حال انجام است که امیدواریم ظرف ۱۸ ماه آینده این افزایش ظرفیت به نتیجه برسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با بیان اینکه معارضین در این حوزه کمی پروژه‌ها را با مشکل مواجه کردند، تصریح کرد: مهم‌ترین عملیاتی که در بخش ایمن سازی داریم نصب نیوجرسی در وسط آزادراه تهران- کرج است که ۱۲ کیلومتر آن آغاز شده و ۸ کیلومتر آن انجام شده که تا میدان استاندارد ادامه پیدا می‌کند.

او تاکید کرد: ارزش ایمن سازی این محور در حدی است که در طول ۶۲ کیلومتر در محدوده کرج- قزوین کاهش چشمگیر تصادفات را شاهد بوده‌ایم که روشنایی وسط آزادراه نیز در طول همین محور در حال احیا و بهسازی است.

جهانی با بیان اینکه محور کرج- چالوس یک محور کارگاهی است، تصریح کرد: از ابتدا تا انتهای محور پروژه‌های زیادی در حال انجام است و در آینده نیز تعداد پروژه‌ها با توجه به اتمام تعطیلات تابستانی اجرا می‌شود تا راستای ایمنی راه گامی برداریم.

او افزود: خط کشی محور کرج- کندوان نیز از تونل کندوان آغاز و بیش از ۵۰ درصد از محور خط کشی انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه یکی از مواردی که به کاهش تصادفات کمک می‌کند دستگاه‌های تردد شمار بصری و دوربین‌های سامانه ثبت تخلف سرعت هستند، تصریح کرد: به زودی ۳ دستگاه سامانه ثبت تخلف سرعت در محور کرج- کندوان نصب می‌شود.

او بیان کرد: برای ایمنی محور کرج- کندوان دیوار حفاظتی به جای گاردریل به کار می‌رود که اگر برخوردی برای خودرو به وجود آید از سقوط خودرو جلوگیری می‌کند ودر سنوات اخیر مشکل کمبود اعتبار بسیارجدی بوده است، زیرا با وضعیت ترافیک، رانندگی مردم و تعداد خودروها باید کاری کنیم که در صورت خطای راننده مشکلی برای وی پیش نیاید.

جهانی تصریح کرد: در مجموع در این محور به ۳۵ کیلومتر دیوار حفاظتی برای جایگزینی گاردریل نیاز داریم که تاکنون ۱۲ کیلومتر آن محقق شده است و امسال پروژه‌ها از سمت تونل کندوان آغاز شده که ۳ گروه در بخش‌های مختلف برای حدود ۳ کیلومتر فعالیت می‌کنند. حدود ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که مبلغ ناچیزی به آن اختصاص داده شده است.

او با بیان اینکه پروژه روشنایی سه راهی دیزین- کندوان به طول ۷ کیلومتر انجام می‌شود و این پروژه که مربوط به امسال است ۲ کیلومتر انجام شده که در دستور کار ۲ کیلومتر دیگر است و امیدواریم تا پایان شهریور ماه روشنایی حدود ۳ کیلومتر را به انجام برسانیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تونل کندوان با طول هزار و ۸۹۰ متر به عنوان یکی از طولانی‌ترین تونل‌های کشور زیربار ترافیک است که آخرین پروژه حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز است که تاکنون ۵۰ دستگاه جت فن در این تونل نصب شده و عملیات بهسازی روشنایی آن در حال انجام است که در تونل سه پست اصلی برق داریم که احیا شدند و اکنون در حال اتوماسیون کردن تونل با استفاده از نصب سنسورهای دود و دوربین‌های نظارتی هستیم که با زحمات معاونت فنی تصاویر دوربین‌های فنی به کرج انتقال پیدا کردند و از آنجا داخل تونل به صورت لحظه‌ای رصد می‌شود.

او با بیان اینکه ایمن سازی سقف تونل امیرکبیر در حال انجام است، بیان کرد: عملیات بتن پاشی و ایمن سازی سقف تونل امیرکبیر در حال انجام است.

انتهای پیام/

288 / 161 وزارت راه و شهرسازی راهداری حمل و نقل ایمنی تصادف پلیس راه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی راهداری حمل و نقل ایمنی تصادف پلیس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۴۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام‌های پایانی عملیات تعریض و بهسازی جاده یزد - خضرآباد

محمدی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۲۹ کیلومتر از این جاده تعریض و بهسازی شده و تنها حدود یک کیلومتر انتهایی آن باقی مانده است، گفت: پنج کیلومتر از این مسیر در دو سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان تعریض و بهسازی شده و یک کیلومتر باقی مانده نیز امسال با پنج میلیارد تومان اعتبار دیگر تکمیل خواهد شد. 

وی افزود: با بهسازی این مسیر و نصب سه دستگاه دوربین کنترل سرعت حوادث رانندگی منجر به فوت در این مسیر به صفر رسیده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد ادامه داد:عرض این جاده نیز از ۶ متر به ۱۱ متر افزایش یافته و این موجب تسهیل در عبور و مرور نیز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در این محور شمالی
  • ایمن سازی گردنه مله شبانان در محور خرم آباد _کوهدشت
  • محدودیت ترافیکی در راه‌های مازندران
  • آسفالت ۸۷ کیلومتر از راه‌های روستایی لرستان
  • محور یاسوج به سی‌سخت مسدود می‌شود
  • گام‌های پایانی عملیات تعریض و بهسازی جاده یزد - خضرآباد
  • لزوم ایمنی در مسیر جایگزین جاده در حال ساخت یاسوج-سی‌سخت
  • تخصیص ۱۲۸ میلیارد تومان برای جاده یاسوج به سی‌سخت
  • خط کشی بیش از ۴ هزار کیلومتر از راه‌های استان ایلام
  • حذف و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در محور پلدختر _خرم‌آباد