Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - دهمین کنفرانس دو سالانه آموزش شیمی ایران، روزهای سوم و چهارم شهریور ماه 1397 در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایرنا، این کنفرانس با شعار «تدریس مبتنی بر رفتار، از مدرسه تا دانشگاه» و با هدف معرفی شیوه جدید تدریس در میان دست اندر کاران دانش شیمی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این رویداد علمی محورهایی نظیر آموزش شیمی، محیط زیست و توسعه پایدار، نقد و بررسی برنامه­ درسی، سرفصل درس­ ها و محتوای کتاب­ های درسی شیمی دوره­ متوسطه دوم، اخلاق علمی در آموزش و پژوهش شیمی، ایجاد پیوند میان آموزش و پژوهش، درس پژوهشی و اقدام پژوهشی، آسیب شناسی فرآیند تدریس شیمی در نظام آموزشی، آموزش شیمی در دانشگاه و استانداردها و شایستگی های حرفه­ ای استادان و دانش آموختگان بررسی می شود.
دیگر محورهایی که در این کنفرانس مورد بررسی قرار خواهد گرفت نیز شامل آموزش شیمی و فناوری اطلاعات و ارتباطات، یادگیری الکترونیکی و آموزش از راه دور، آموزش شیمی مبتنی بر آزمایشگاه، آموزش شیمی و فناوری آموزشی با تاکید بر وسایل الکترونیکی همراه، شیمی و آموزش مهارت­ های زندگی، آموزش همگانی شیمی، آموزش شیمی و عرصه­ های نو (شیمی سبز و نانو شیمی)، آموزش شیمی و صنعت، کار آفرینی و نیازهای علمی صنایع، طراحی و اجرای آزمایش­ های کم هزینه و استانداردهای تالیف کتاب­ های درسی است.
در آیین گشایش کنفرانس یاد شده، رییس دانشگاه علم و صنعت، دبیر کنفرانس، نماینده انجمن شیمی، رییس و مدیر ترویج علم موزه علوم و فناوری سخنرانی می کنند.
همزمانی این رویداد با پنجم شهریور ماه روز - زکریای رازی - نمایشگاه رازی توسط موزه علوم و فناوری ایران دایر خواهد شد تا حس و حال زمان کیمیاگری و دانشمندان علوم اسلامی و ایرانی را به تماشاگر القا کند.
در روز نخست همایش، عیسی یاوری درباره 'از کیمیاگری تا شیمی جدید در ایران' و حسن حذرخانی درباره 'آموزش شیمی، چالشها و چشم اندازها سخنرانی می کنند.
همچنین دو پنل تخصصی با عناوین «سرفصل دروس کارشناسی شیمی» و «بررسی محتوی و رویکرد سازمان دهی کتاب های درسی شیمی متوسطه دوم» برگزار می شود.
در این کنفرانس، افزون بر 50 مقاله در قالب پوستر و سخنرانی، چهار کارگاه آموزشی با عناوین شیمی مواد مخدر، طراحی و انجام آزمایش های ساده برای دبیرستان های کشور و کارگاه آموزش میکروسکوپ الکترونی ارایه خواهد شد.
**6984** 1200

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشگاه ها كنفرانس شيمي دانشگاه علم و صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۴۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی ایرانسل، رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، توسط دانشگاه اراک، با حمایت ایرانسل، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی، شهرداری و شورای شهر اراک، پارک علم و فناوری استان مرکزی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک و شرکت آلومینیوم ایران، از چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اراک و پارک علم و فناوری استان مرکزی، برگزار می‌شود. ایرانسل علاوه بر حمایت از این رویداد، به همراه تیم داوری ایرانسل لبز، در مرحله اختتامیه و داوری ایده‌های نوآور حوزه هوش مصنوعی، مشارکت می‌کند.

این رویداد حوزه هوش مصنوعی، موضوعات رایانش تکاملی، یادگیری ماشین، رباتیک، بینایی ماشین، بازشناسی گفتار و پردازش رایانه‌ای، ایده‌های نوآور و فناور مرتبط با حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، مدیریت شهری، فناوری اطلاعات، بهداشت و سلامت، سرویس‌های مالی، آموزش، سرگرمی و بازی، تحلیل شبکه‌های اجتماعی و …، را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و به نفرات و تیم‌های برتر، جوایز ارزنده نقدی و امکان پذیرش در پارک علم و فناوری اراک را اهدا می‌کند. مخاطبین این رویداد نیز دانشجویان، اساتید، پژوهشگران، کارآفرینان و صنعت‌گران فعال در حوزه هوش مصنوعی‌اند.

این رویداد که از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شده است، با برگزاری بوت‌کمپ در روز چهارشنبه ۱۲ اردیهبشت ۱۴۰۳ ادامه پیدا می‌کند و مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نیز، شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳، در پارک علم و فناوری استان مرکزی، برگزار می‌شود. توسعه اشتغال دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت نخبگان در توسعه صنعت فناوری‌اطلاعات و ارتباطات، تسهیل و حمایت از ایجاد و توسعه زیست‌بوم نوآوری و افزایش عمق بومی‌سازی فناوری‌های کلیدی در این صنعت و نیز تجاری‌سازی، ایجاد یا توسعه بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه، از جمله اهداف ایرانسل در حمایت از زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است که با برگزاری و مشارکت در رویدادهای استارتاپی، اعلام فراخوان‌های همکاری و امضای توافق‌نامه‌ها با سازمان‌ها، نهادها، دانشگاه‌ها و بنیادهای علمی، حمایت از طرح‌های تحقیقاتی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و…، توسط مجموعه ایرانسل لبز که بازوی تحقیق و توسعه ایرانسل است، پیگیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • دانشگاه شریف به دنبال راه اندازی انستیتو از دانشگاه سازمان ملل است