Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:08:16 GMT

مقامات سعودی امام و خطیب مسجد الحرام را دستگیر کردند

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۴۸۶۲

مقامات سعودی امام و خطیب مسجد الحرام را دستگیر کردند

تهران - ایرنا - صفحه 'زندانیان عقیده' در شبکه اجتماعی توییتر فاش کرد که مقامات سعودی 'شیخ صالح آل طالب' امام و خطیب مسجد الحرام را به دلیل ایراد خطبه درباره 'منکرات و وجوب اخفای آن توسط فاعل' را دستگیر کردند.

به گزارش پایگاه خبری 'القدس العربی'، آل طالب دیروز (یکشنبه ) آخرین توییت خود را خطاب به حجاج بیت الله الحرام به مناسبت 'روز الترویه' ( روز رستاخیز) نوشت و در آن بخشی از فیلم خطبه نماز جمعه خود در بیت الله الحرام را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سه فعال اجتماعی نیز یک کلیپ ویدئویی از خطبه نماز جمعه منتشر کردند که 'صالح الصالب ' در آن نسبت به علنی شدن معاصی هشدار داده بود.
فعالان اجتماعی گفتند که آل طالب اخیرا نامه انتقادآمیز محرمانه ای به 'شورای رفاه' تاسیس شده توسط 'محمد بن سلمان' ولیعهد سعودی نیز ارسال کرده بود.
صفحه زندانیان عقیده که مختص حقوق بشر و بازداشت ها در عربستان است، شنبه گذشته اعلام کرد که مقامات عربستانی چندی پیش 'شیخ علی بن عبار الزعل' یکی از شیوخ قبیله 'شمر' را به دلیل دو توییت که در یکی خواستار مجازات شاهزاده 'عبدالعزیز بن فهد بن سعد آل سعود' شده و در دیگری برای شاهزاده 'نواف بن طلال الرشید' دعا کرده بود، دستگیر شده است.

** کارشناس اقتصادی ارشد شرکت آرامکو دستگیر شد
مقامات عربستانی 'برجس البرجس' کارشناس اقتصادی ارشد شرکت نفتی 'آرامکو' را شنبه گذشته در یک اقدام سوال برانگیز دستگیر کردند.
شبکه خبری 'الجزیره' گزارش داد که نیروهای امنیتی سعودی همچنین 'شیخ ناصر العمر' استاد دانشکده 'اصول الدین' در دانشگاه 'امام محمد بن سعود' را در مکه مکرمه دستگیر کردند.
دولت سعودی از یک سال پیش شمار زیادی از فعالان حقوق بشری عربستان را به بهانه های مختلف از جمله اقدام علیه امنیت کشور و جاسوسی بازداشت و روانه زندان کرده است .
این اقدام ها با مخالفت برخی کشورها و سازمان های حقوق بشری مواجه شده است .
در آخرین مورد دولت کانادا به این وضعیت اعتراض کرد، اما سعودی ها در پاسخ اقدام به قطع روابط خود با این کشور کردند.
خاورم** 1453**1651

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عربستان خطيب مسجدالحرام دستگير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۴۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآنی دانش آموزان دلیجان

آخرین مرحله مسابقات منطقه‌ای قران، عترت ونماز در ۴رشته حفظ، قرائت تقلیدی ومداحی و احکام نماز با رقابت ۶۵نفر از منتخبین مدارس ابتدایی دخترانه دوره دوم، در مسجدالنبی (مسجد مسر) برگزار شد.

حجت الاسلام غفوری امام جمعه دلیجان باحضور در مسجد مسر و بازدیداز این مسابقات اجرای این برنامه‌ها را در گسترش فرهنگ قرآنی درجامعه بویژه نسل جدید موثر دانست. امام جمعه دلیجان درپایان از برگزارکنندگان این مسابقات قدردانی کرد.

درمرحله اول مسابقات منطقه‌ای قران، عترت ونماز در سه رشته حفظ، قرائت تقلیدی و اذان حدود ۷۰نفر از منتخبین مدارس ابتدایی پسرانه دوره اول به رقابت پرداختند.

منتخبین این مسابقات‌ها به مرحله استانی راه یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • رئیسی در مسجد جامع «کالپیتی»: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • تعطیلی مسجد المهدی در پردیس به دنبال قطع گاز + فیلم
  • جزئیات پرونده قاچاق دختران؛ ۸تصویربردار بازداشت شدند
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • تصاویری از کلاس آموزش نماز و قرآن ویژه کودکان در مسجد روستای الیف
  • تسهیل تردد معلولان در مسجد الحرام
  • (ویدئو) درخواست کمک امام جماعت از طریق بلندگوی مسجد
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • مسابقات قرآنی دانش آموزان دلیجان