Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام رجایی و باهنر و شهدای دولت، ۱۰ پروژه زیربنایی شرکت برق منطقه‌ای اصفهان با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.  رسول موسی رضایی مدیرعامل این شرکت از بهره برداری ۱۰ پروژه زیربنایی این شرکت با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسی‌رضایی با اعلام این خبر گفت: این طرح‌ها شامل احداث پست ۶۳.۲۰ کیلوولت سیتی سنتر واحداث پست سیار ۶۳.۲۰ کیلوولت جلال آباد در اصفهان است.

وی همچنین به توسعه ۴ فیدر در پست ۶۳.۲۰ کیلوولت گالوانیزه کاشان اشاره و اضافه کرد: توسعه ۲ فیدردر پست ۲۰/۶۳ کیلوولت نجف آباد، احداث مداراول خط کابلی ۲۳۰ کیلوولت اسلام آباد به صفه، احداث خط ترکیبی کاشان ۴ به کاشان ۱ از دیگر طرح‌های افتتاحی این شرکت در هفته دولت امسال می‌باشد.

موسی‌رضایی همچنین از جابجایی دکل ۷۵ خط ۲۳۰ کیلوولت نجف آباد به شهید کاظمی، خرید و نصب هادی پرظرفیت خطوط در سطح شبکه در حال بهره برداری، عملیات کابل کشی خط ۶۳ کیلوولت فیض کاشانی به ناجی آباد درکاشان و احداث خط ۶۳ کیلوولت سیتی سنتر به مناسبت هفته دولت خبرداد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه‌های این شرکت در سه بخش تولید، انتقال و شبکه‌های انتقال و فوق توزیع یادآور شد: ایجاد شبکه‌های فوق توزیع و شبکه‌های انتقال ۴۰۰ و ۲۳۰ کیلوولت از اصلی‌ترین پروژه‌های در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان گفت: ۵ پست انتقال برق این شرکت با اعتبار بانک توسعه اسلامی در دست اجراست که دو پست ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت هاتف در شرق و هسنیجه در شمال غرب اصفهان تا پایان امسال در مدار قرار خواهد گرفت.
 وی افزود: چهار پست از این تعداد شامل ۲ پست ۲۳۰ به ۶۳ کیلو ولت در شهرستان‌های لنجان و سمیرم و دو پست ۴۰۰ به ۶۳ کیلو ولت هاتف و هسنیجه در استان اصفهان و همچنین پست فرادنبه نیز در استان چهار محال و بختیاری در دست اجراست.

وی درخصوص نحوه در مدار قرار گرفتن پستهای مذکور گفت: ایستگاه ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت کیلو ولت هاتف با دو ترانسفورماتور ۲۰۰ مگا ولت آمپری،۱۸ فیدر خط ۶۳ کیلوولت، ۱۴ فیدر ۴۰۰ کیلوولت و یک دستگاه رآکتور ۴۰۰ کیلوولت نقش موثری در تغذیه ایستگاه‌های این منطقه خواهد داشت.

موسی رضایی در خصوص ایستگاه ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت کیلو ولت هسنیجه افزود: این پست نیز با دو ترانسفورماتور ۲۰۰ مگا ولت آمپری،۱۶ فیدر خط ۶۳ کیلوولت، ۲ فیدر ۴۰۰ کیلوولت و یک دستگاه رآکتور ۴۰۰ کیلوولت مراحل پایانی عملیات تکمیلی خود را پشت سر می‌گذارد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای اصفهان گفت: پیش بینی گردیده برق ایستگاه مذکور از دو نیروگاه شهیدمحمد منتظری و سیکل ترکیبی یزد تأمین گردد.

وی اذعان داشت: پست ۴۰۰ به ۶۳ کیلو ولت هاتف با هدف ایجاد پایداری ولتاژ در شبکه برق منطقه شرق اصفهان و بهبود کیفیت برق رسانی به مصرف کنندگان این منطقه در ۱۰ کیلومتری شهر کوهپایه اصفهان در زمینی به مساحت ۲۵ هکتارآماده بهره برداری می‌باشد.

موسی‌رضایی ادامه داد: پست ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت کیلو ولت هسنیجه نیز در شهرک صنعتی بزرگ اصفهان و با هدف تغذیه ایستگاه‌های ۶۳.۲۰ کیلوولت، فولاد نقش جهان، مورچه خورت، شهرک بزرگ صنعتی، تیران، هسنیجه، علویجه و نورد کاویان در حال آماده سازی است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۵۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است

ایسنا/اصفهان فرماندار تیران و کرون گفت: کمبود ظرفیت تولید برق در این شهرستان مانعی برای توسعه مراکز تولید صنعتی و کشاورزی شده است.

علی محمدی کیا، امروز (شنبه، هشتم اردیبهشت) در نشست مشترک فعالان اقتصادی تیران و کرون با حضور مدیر توزیع برق منطقه اصفهان و مدیرعامل شرکتبرق استان اصفهان، اظهار کرد: با وجود توسعه اقتصادی در بخش کشاورزی و صنعتی در این شهرستان، اما کمبود ظرفیت برق‌رسانی مانعی برای راه‌اندازی گلخانه و شرکت‌های صنعتی شده است.

وی افزود: ۵۰۰ درخواست راه‌اندازی گلخانه به جهاد کشاورزی ارائه شده اما به دلیل کمبود ظرفیت برق امکان صدور مجوز برای آنان وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، به گفته فرماندار تیران و کرون با توجه به راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی جدید در این منطقه توسعه شبکه برق برای فعالیت آن نیاز است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کمبود گاز برای گلخانه‌ها طی سال‌های گذشته وجود داشت، اما با احداث یک ایستگاه تقلیل، این نگرانی رفع شد و امروز معضل کمبود برق پیش روی فعالان اقتصادی قرار گرفته است.

به اعتقاد محمدی‌کیا تسریع شرکت برق در تأمین انرژی مشکل کمبود برق مصارف خانگی در فصل تابستان را نیز رفع خواهد کرد.

پروژه‌های برق‌رسانی در دستور کار وزارت نیرو

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان در این جلسه به معضل کمبود برق در استان اشاره و اظهار کرد: توسعه صنعتی، کشاورزی و مصارف خانگی منجر به کمبود برق شده که چند پروژه جدید برای تأمین این نیاز پیش‌بینی شده و در حال اجرا است.

سعید محسنی افزود: پست جدید انتقال برق در حال احداث و راه‌اندازی است که پیش‌بینی می‌شود تا تابستان امسال در مدار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: پست جدید نیز در دستور کار برای انتقال برق منطقه نجف‌آباد و حومه پیش‌بینی شده که این بستر نیز تا ۱۴۰۴ روی خط بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان تقاضا برای تأمین برق صنعتی و خانگی افزایش‌یافته و با توجه به هزینه‌های بالای تولید این انرژی، شرایط سخت اقتصادی برای وزارت نیرو به وجود آمده است.

وی مشارکت بین بخش‌های صنعتی و شرکت برق منطقه‌ای را راهکاری برای تأمین هزینه‌ها و تسریع در اجرای این پروژه اعلام کرد.

محسنی با بیان اینکه افت ولتاژ در بعضی از مناطق اصفهان داریم، تصریح کرد: فاصله زیاد پست توزیع با پست بالادستی منجر به این مشکل می‌شود که باید پست‌های جدید ایجاد شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیمارستان شهدای نفت گچساران در هفته دولت افتتاح می‌شود
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است