Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@21:10:27 GMT

اهدای 500 جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی همدان

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۵۲۰۵

اهدای 500 جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی همدان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‎های عمومی استان همدان،طاهره دوروزی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه و اشائه فرهنگ اهدای کتاب در بین مسئولین، قریب به 500 جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی همدان اهدا کرد.
وی با بیان اینکه غنی‌سازی منابع کتابخانه‌های عمومی از شاخص‌های رشد فرهنگی در جامعه است، تاکید کرد: کتاب‌های اهدایی می‌تواند در مرتفع نمودن نیاز مطالعاتی مردم که به کتابخانه‌های عمومی استان مراجعه می‌کنند موثر واقع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دوروزی افزود: باید با تقویت منابع کتابخانه‌ای کمک کرد تا نسل جوان و نوجوان جامعه از فرهنگ کتاب و کتابخوانی دور نمانند و رغبت بیشتری برای مراجعه به کتابخانه‌ها داشته باشند.
وی با اشاره به مصوبه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان برای اهدای کتاب‌های دستگاه‌های اجرایی به کتابخانه‌ها با هدف تقویت آنها، از مدیران ادارات شهرستان خواست تا در این زمینه با اداره کتابخانه‌های عمومی همدان همکاری ویژه داشته باشند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان با تاکید بر اینکه افراد با طرح اهدای کتاب می‌توانند فرصتی را برای مطالعه دیگران که دسترسی به کتاب ندارند، فراهم کنند، گفت: اهدای کتاب فرصتی است برای آنکه کتاب‌هایی که خوانده و تجربه‌هایی از آن‌ها کسب کرده‌ایم را در اختیار دیگران قرار دهیم تا آنها نیز از این منابع استفاده کنند.
لازم به ذکر است ماه گذشته نیز در اقدام خیرخواهانه از سوی خانواده شهیدان معزز دوروزی 500 جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی همدان اهدا شده بود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان اهدای کتاب امور بانوان استانداری کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۵۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان منصوب شد

ایسنا/کردستان مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور طی حکمی ‌معصومه حسنی خونسار را به عنوان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه های عمومی استان کردستان منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، در متن حکم دبیرکل نهاد خطاب به معصومه حسنی خونسار آمده است:

نظر به تعهد، مسئولیت‌پذیری و شایستگی‌های فرهنگی و اجرایی سرکارعالی، به موجب این ابلاغ شما را به مدت ۲ سال به سمت ‌مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان کردستان‌ منصوب می‌کنم.

در بخشی از این حکم آمده است: بی‌گمان، رسالت دینی، انقلابی و ملی همه مدیران فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی، حفظ پویایی و پایایی آرمان‌ها و نگهبانی هوشیارانه و عالمانه از آنها است.

در بخش دیگری از این متن آمده است: انجام این وظیفه خطیر و دلپذیر که به‌ ویژه در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در قامت یک واجب فرهنگی جلوه‌گر است، مستلزم توجه همدلانه و آگاهانه به نکاتی است که بر رعایت آن‌ها در طراحی و اجرای برنامه‌ها تأکید دارم

در ادامه متن این حکم آمده است: توجه به برنامه‌ریزی و تعیین اهداف و بسیج امکانات برای تحقق آنها، سازماندهی وظایف ستاد به منظور ایجاد بهره‌وری و مشارکت در کارکنان، کنترل فرایند و نظارت هدفمند و صمیمانه بر آنها، توجه ویژه به خدمت‌رسانی به اعضا و ارتباط نزدیک با مردم، استفاده از ظرفیت سرمایۀ انسانی، ارتباط صمیمانه با کتابداران و تلاش برای تسهیل در انجام وظایف ایشان، هم‌افزایی با دیگر مراکز و دستگاه‌های فرهنگی استان به‌ویژه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان روزآمدی و کارآمدی برآمده از انجام وظایف مذکور، نویدبخش تحقق بنیادی‌ترین وظیفۀ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، یعنی ترویج فرهنگ کتاب، کتابخوانی و دانایی است.

معصومه حسنی‌خونسار، متولد ۱۳۵۶، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد کتابداری است که تا پیش از این سرپرستی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان را بر عهده داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • سرپرست اداره امور کتابخانه های عمومی گیلان منصوب شد
  • مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان منصوب شد
  • مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «فتح خون» برگزار می شود
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با کتابخانه‌های عمومی مازندران
  • جشنواره «روستای دوستدار کتاب» در مازندران برگزار می شود
  • امانت ۶ هزار کتاب در ماه در کتابخانه مرکزی میبد
  • بیش از ۱.۱ میلیون کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان ثبت امانت شد
  • ثبت امانت بیش از یک میلیون نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان
  • تقویت بنیان‌های فرهنگی در شهرستان فرخ‌شهر