Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ ‌سودابه یحیی‌زاده  ‌معاون تدوین و ترویج سازمان استاندارد درباره استقبال خودروسازان از استاندارد‌های اعلام شده سازمان استاندارد گفت: ما مرحله به مرحله این استاندارد‌ها را ابلاغ کردیم تا خودروسازان نسبت به اعمال آن اقدام کنند که آخرین مرحله آن دیماه خواهد بود و تمام خودروسازان باید ۸۵ استاندارد اعلام شده این سازمان را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اکثر خودروسازان کشور از ابلاغ استاندارد‌های جدید استقبال کردند و امیدواریم با همکاری تمامی شرکت‌های خودروسازی زمینه استانداردسازی تمام خودرو‌های تولیدی در کشور فراهم آید.

معاون تدوین و ترویج سازمان استاندارد بیان کرد: آن‌هایی هم که نمی‌توانند این استاندارد‌ها را اعمال کنند قطعا با کاهش و خروج از چرخه تولید روبرو می‌شوند، چرا که برای ما تامین امنیت مردم و سلامت آن‌ها یک اصل اساسی است.

یحیی‌زاده گفت: ما همکاری‌های خوبی را از خودروسازان کشور انتظار داریم و امیدواریم در زمینه رعایت استاندارد‌های ابلاغ شده یاریگر ما باشند تا بتوانیم در کشور خودرو‌های با استاندارد مناسب و مطلوب را شاهد باشیم.

وی بدون اینکه نامی از خودروی خاص ببرد، افزود: قطعا خودرو‌هایی که نتوانند استاندارد‌های هشتادوپنج گانه ابلاغی ما را رعایت کنند از چرخه تولید خارج می‌شوند و ما هیچ مماشاتی را با شرکت‌ها در این زمینه نخواهیم داشت.

معاون تدوین و ترویج سازمان استاندارد ایران در مورد فعالیت حوزه ترویج استاندارد‌های تدوین شده تصریح کرد: در نظام استانداردسازی از نقطه اول که تدوین استاندارد است تا نقطه انتهایی که ترویج و پیاده‌سازی آن است اقدامات خوبی در کشور آغاز شده به طوری که ما در حوزه‌های مختلف شاهد تبلیغ، ترویج و اطلاع‌رسانی در این حوزه هستیم.

یحیی‌زاده با بیان اینکه در خود استان اردبیل به همت مدیر کل پرتلاش این استان کار‌های خوبی در حوزه ترویج استاندارد‌ها انجام شده است، ادامه داد: ما بحث ترویج استاندارد‌ها را از مدارس و محیط‌های علمی و دانشگاهی آغاز کردیم و در بین خانواده‌ها سعی می‌کنیم تا استاندارد را به عنوان یک اصل اساسی در ارتقای سطح کیفی زندگی فرهنگسازی کرده و زمینه رعایت آن را فراهم کنیم.

وی بیان کرد: در پایه ششم ابتدایی و در کتاب‌های تالیف شده صحبت از استانداردسازی به میان آمده و دو واحد دانشگاهی نیز به صورت اختیاری در این حوزه برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

معاون تدوین و ترویج سازمان استاندارد ایران از برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت برای مدیران مدارس و تهیه کتب متعدد در این زمینه به همراه آموزش بانوان در مناطق روستایی خبر داد و خاطرنشان کرد: تمام سعی خود را انجام می‌دهیم تا با همراهی رسانه‌ها در حوزه ترویج و تدوین استاندارد‌ها موفق عمل کنیم.

 

منبع:ایسنا

انتهای پیام/ی

 

خارج شدن از چرخه تولید در صورت رعایت نکردن استانداردها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۵۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تدوین شاخص‌های حکمرانی در حوزه دارو و مکمل

 عباس کبریایی زاده رئیس هیئت مدیره سندیکای دارویی ایران در مراسم دوازدهمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی گفت: در حوزه مکمل های غذایی و رژیمی پیشرفت قابل توجهی داشته و سابقه بیش از ۴۰ سال در زمینه طب گیاهی در کشور داریم. 

وی بیان کرد: معتقدم که میزان مشارکت باید ارتقا پیدا کند و باید به موضوع مشارکت پذیری سایر حوزه ها توجه داشته باشیم. تغییر رویکرد خوبی در سازمان غذا و دارو انجام شده است.  

کبریایی زاده تاکید کرد: برای داشتن آینده خوب باید شاخص های حکمرانی را تدوین و معتقدم که نگاه استراتژیک در حوزه های دارویی و مکمل ها داشته باشیم. 

وی همچنین گفت: باید یک نظام حساب گر ایجاد و فعالیت ها در بستر عدالت قرار بگیرد.

بیش از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور

در ادامه مراسم جمشیدی رئیس هیئت میره انجمن طب سنتی گفت: صنعت داروسازی سنتی و گیاهی از سابقه ۴۳ سال برخوردار است و این حوزه از رشد خوبی برخوردار شده است.  

وی بیان کرد: سال گذشته در زمینه قیمت های مواد اولیه سالی آسانی نبود و دانش فنی در این حوزه تبدیل به تولیدات و داروی طبیغی خواهد شد. 

جمشیدی تاکید کرد: اکنون بیش از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشورداریم که مقدار کمی از این تنوع داروی سنتی در کشور ساخته می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند
  • قیمت جدید 4 عضو خانواده پژو پارس اعلام شد (+سند)
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو ۲۰۷ اتوماتیک
  • ضرورت تدوین شاخص‌های حکمرانی در حوزه دارو و مکمل
  • تشدید وابستگی ارزی صنعت خودرو با استاندارد‌های جدید/ افزایش شاخص‌های کیفی قیمت خودرو را بالا می‌برد
  • وزیر صمت: خودروسازان متخلف به قوه قضاییه معرفی می شوند
  • خودروسازان متخلف را به قوه قضاییه معرفی می‌کنیم
  • ۳۱ جلد کتاب در حوزه دانش بومی و محیط زیست تدوین شد
  • اطلس دانش سنتی محیط‌زیست کشور تدوین می‌شود