Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-16@19:05:50 GMT

خرید تضمینی گندم از مرز ۹میلیون تن گذشت

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۵۴۲۰

خرید تضمینی گندم از مرز ۹میلیون تن گذشت

مدیرکل خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: تا پایان وقت دیروز ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم از سراسر کشور خریداری شده و ۶۰ درصد پول گندمکاران پرداخت شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، سیدمؤمن نیافر ، در مورد آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار داشت: تا پایان روز گذشته ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم از سراسر کشور خریداری شده  که ۷ هزار میلیارد تومان معادل ۶۰ درصد بهای گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد نحوه تأمین منابع پرداخت پول گندم این گونه توضیح داد که بخشی از منابع داخلی شرکت بازرگانی دولتی و از محل فروش گندم، بخشی از خزانه‌داری کل کشور و قانون بودجه، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و بخش دیگر، استفاده از تسهیلات بانکی چهار بانک کشاورزی، سپه، توسعه تعاون و ملت تأمین شده است و متأسفانه هنوز بانک ملی در این زمینه به تعهداتش عمل نکرده است.

مدیرکل خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران، بیشترین حجم تولید گندم را در استان خوزستان با رقمی بیش از یک و نیم میلیون تن اعلام کرد و افزود: استان کردستان با حدود یک میلیون تن تولید برای نخستین بار در مقام دوم تولید گندم درکشور قرار گرفته، چرا که امسال بارندگی‌ها در غرب و شمال غرب کشور افزایش داشته است و گلستان سومین استان تولیدکننده گندم است.

نیافر همچنین به افزایش چشم‌گیر تولید گندم در استان‌های سردسیر از جمله آذربایجان شرقی و غربی، زنجان و همدان اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت برداشت پیش‌بینی می‌کنیم که تا اول مهرماه خرید تضمینی ادامه داشته باشد و امیدواریم تا پایان مهرتمام مطالبات گندم‌کاران را پرداخت کنیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کشاورزی گندم خرید گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۵۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی راهکاری برای بهره‌برداری از فناوری بومی/صفی از شرکت‌های خوش‌نام برای دانش‌بنیان شدن

مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه عمران، گفت: در حال حاضر انبوهی از شرکت‌ها و هسته‌های فناور خوش‌نام در حوزه‌های سخت و نرم‌افزار عمران وجود دارند که برای دانش‌بنیان شدن پشت درهای معاونت علمی ریاست‌جمهوری به انتظار مانده‌اند و این در حالی است که این شرکت‌ها در رنکینگ جهانی در رده‌های اول قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدحسین غفاری امروز در سلسله نشست‌های نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله با عنوان «فرصت‌ها برای شرکت‌های دانش‌بنیان در کاهش آسیب‌پذیری لرزه‌ای کلانشهرهای کشور» که به صورت آنلاین از سوی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله برگزار شد، گفت: در دسته‌بندی فناوری به نرم و سخت باید گفته شود که بزرگترین چالش ما در بخش نرم‌افزاری، نبود بیگ دیتا یا کلان داده است، در حالی که شهرداری و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی سال‌ها است داده‌هایی را در اختیار دارند و نیاز است که شبکه‌ای از داده‌های کلان برای ساختمان‌های بلندمرتبه ایجاد شود.

وی، نبود پلتفرمی برای تحلیل داده را بعلت بی‌توجهی نهادهای رگولاتور به مقوله مهندسی دانست و ادامه داد: می‌توان ادعا کرد که اگر مسؤولان فناوری‌گریز بودند، اکنون فناوری‌ستیز شده‌اند.

غفاری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را نهاد رگولاتوری در حوزه دانش‌بنیان‌ها دانست و اظهار کرد: در حال حاضر انبوهی از شرکت‌ها و هسته‌های فناور خوش‌نام در حوزه‌های سخت و نرم افزار عمران وجود دارند که برای دانش‌بنیان شدن در پشت درهای معاونت علمی به انتظار مانده‌اند و این در حالی است که این شرکت‌ها در رنکینگ جهانی در رده‌های اول قرار می‌گیرند.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان در حوزه عمران با تاکید بر اینکه نیاز است تا مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان رگولاتوری دانش‌بنیان‌های این حوزه معرفی شود، اظهار کرد: در این حوزه، استفاده از فناوری‌های نوین در بخش مقاوم‌سازی به نظر من لکه ننگی بر این حوزه است، نمونه آن اقدام مرکز تحقیقات راه و مسکن است که در ویرایش ۲۸۰۰ فناوری نوین و نوظهوری را در این زمینه معرفی کرد و هسته‌های فناور اقدام به توسعه این فناوری کردند، ولی بنا به دلایلی اعلام شد که از این فناوری برای مقاوم‌سازی استفاده نشود.

وی تاکیدکرد: این گونه اقدامات موجب می‌شود که مهندسان دیگر به آیین‌نامه‌ها اعتماد نکنند.

غفاری با اشاره به جایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور، گفت: تصور عموم بر این است که دانش‌بنیان‌ها مشمول معافیت مالیاتی و تسهیلات کلان می‌شوند و این در حالی است که تسهیلات کلان تنها در اختیار شرکت‌های دانش بنیان بزرگ قرار می‌گیرد و از سوی دیگر ما همواره متهم می‌شویم که اقدامی صورت نمی‌گیرد، ولی نباید وضعیت دانش‌بنیان‌های ایرانی را که تحت اعمال سختگیرانه‌ترین تحریم‌های تاریخ بشریت قرار دارد، با شرکت‌های سایر کشورها مقایسه کرد.

این فناور اضافه کرد: اگر شهرداری ادعا می‌کند که هیچ شرکت دانش‌بنیانی تاکنون نتوانسته است میراگردها و دمپر قابل قبولی را به تولید برساند و آنها به سمت واردات این فناوری می‌روند، بهترین راهکار آن انعقاد خرید تضمینی است و در صورتی که شرکتی توانست این فناوری را به توسعه برساند، از آنها خریداری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آماده‌سازی ۶۰ مرکز برای خرید تضمینی گندم
  • فعالیت مراکز خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی از نیمه اردیبهشت در گلستان
  • خرید تضمینی بیش از ۲۶ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • آماده‌سازی ۶۰ مرکز خرید تضمینی گندم در کرمانشاه
  • پیش بینی تولید ۳۹۹ هزار تن گندم در سال جاری
  • خرید بیش از ۲۴ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی تولید ۳۹۹ هزار تن گندم در ایلام
  • فصل خرید تضمینی گندم بهترین فرصت برای تحقق شعار سال است
  • خرید بیش از ۲۴ ‌هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی راهکاری برای بهره‌برداری از فناوری بومی/صفی از شرکت‌های خوش‌نام برای دانش‌بنیان شدن