Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-06@20:58:30 GMT

◄ قرارداد خرید خودرو وارداتی یا ترکمانچای؟

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۵۷۰۱

◄ قرارداد خرید خودرو وارداتی یا ترکمانچای؟

تین‌نیوز | 

با بسته شدن بدون خبررسانی سایت ثبت‌سفارش خودرو در تابستان 96، استارت بی‌نظمی در بازار خودروهای وارداتی زده شد. پس از پنج ماه هم سایت با تعرفه‌های جدید باز شد که باعث افزایش قیمت این خودروها شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، در سال جدید و با ایجاد بحران ارزی در کشور هم واردات خودرو در حالی ممنوع شد که برخی واردکنندگان برای واردات پیش از ممنوعیت ارز دولتی دریافت کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسائل همگی به‌صورت پیوسته باعث شد که بازار خودروهای وارداتی دچار مشکلات زیادی شود.

در چند ماه اخیر بازار خودرو حال‌وروز خوشی نداشته است؛ ازیک‌طرف گرانی خودروهای داخلی و از طرف دیگر برآورده نشدن تعهدات شرکت‌های خودرویی به مشتریان به دلایل مختلف ازجمله توقف واردات خودرو که منجر به بروز مشکلاتی برای این قشر از فعالان اقتصادی شد.

خریدار یک خودروی خارجی با اشاره به اینکه علیرغم انعقاد قرارداد با یک شرکت برای خرید خودرو این شرکت به تعهد خود عمل‌نکرده است، گفت: خودروهای جایگزین این شرکت بسیار گران‌تر از خودروهای مورد معامله است.

حمید شاملو خریدار یک خودروی خارجی از یکی از شرکت‌های داخلی گفت: در اسفندماه سال 1396 با پرداخت مبلغ 45 میلیون تومان به‌عنوان پیش‌پرداخت یک خودرو ماهیندرا kuv100 از شرکت عظیم خودرو پیش‌خرید کردم.

او بابیان اینکه براساس قرارداد باید این خودرو را در خردادماه 1397 و به قیمت روز تحویل می‌گرفتم، افزود: با توجه به شرایط بازار پیش‌بینی می‌شد که با پرداخت مبلغ 25 میلیون تومان دیگر در زمان تحویل خودرو نوع دنده‌ای این خودرو را درنهایت باقیمت 70 میلیون تومان از شرکت مذکور دریافت کنم.

شاملو اظهار داشت: اما در زمان موعد تحویل خودرو، این شرکت بابیان اینکه به‌دلیل ممنوعیت واردات خودرو قادر به برآورده کردن تعهد خود نیست به من پیشنهاد خرید یک خودروی دیگر را داد.

او افزود: شرکت از من خواست تا به‌جای خودرو ماهیندرا 70 میلیون تومانی یک خودرو GAC ترامپچی مدل GA3 که قیمت آن در آن مقطع زمانی 145 میلیون تومان بود تحویل بگیرم.

شاملو بابیان اینکه امکان خرید خودرو با چنین قیمتی را نداشتم گفت: بنابراین شرکت پیشنهاد انصراف از خرید را به من داد ضمن اینکه اعلام کرد درصورت انصراف 2 درصد از مبلغ پیش‌خرید کسر خواهد شد.

وی افزود: درحال‌حاضر مقررشده تا مهرماه 97 پول پیش‌خرید خودرو با کسر 2 درصد به‌حسابم واریز شود و این درحالی است که نه‌تنها موفق به خرید خودروی دلخواه خود نشدم بلکه 2 درصد از مبلغ پیش‌پرداخت را هم از دست خواهم داد.

شاملو گفت: البته شرکت اعلام کرده است تا زمان واریز پول به‌حساب خریدار قرارداد پیش‌خرید خودرو کماکان دارای اعتبار است و خریدار قادر خواهد بود تا درصورت تمایل از انصراف، انصراف بدهد.

متأسفانه قراردادهای خرید خودروهای وارداتی بیشتر به قرارداد ترکمانچای شبیه هستند و هیچ اختیاری به خریدار داده نمی‌شود. قیمت، رنگ، آپشن‌ها و ... همه از گزینه‌هایی هستند که واردکننده خودرو در زمان تحویل به‌دلخواه تغییر می‌دهد و خریدار حق شکایت ندارد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: خودرو وارداتی عظیم خودرو قرارداد خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۵۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز دور جدید فروش خودروهای وارداتی در سال جدید + جزئیات | ثبت نام جدید انجام می‌شود؟

به گزارش همشهری آنلاین، در این مرحله متقاضیان می‌توانند یک اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب کنند. البته هیچگونه ثبت نام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه صرفا برای ثبت نام کنندگان مرحله اول که در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ است.

آن دسته از متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی که در اسفند ۱۴۰۱ ثبت نام نموده و اولویت آن‌ها مشخص شده می‌رساند، ‌می توانند جهت انتخاب خودروها به شرح جدول زیر از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز سه شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ اقدام کنند.

در این مرحله متقاضیان می‌توانند یک اولویت از سبد محصولات اعلامی زیر انتخاب نمایند. لازم به ذکر است هیچگونه ثبت نام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه صرفا برای ثبت نام کنندگان مرحله اول که در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ حساب خود را بلوکه نموده اند می‌باشد.

تبصره ۲ - قیمت قطعی خودروهای مذکور پس از ارایه کلیه مستندات و مدارک مثبته و براساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و متعاقباً در سامانه بارگذاری خواهد شد.

تبصره ۳ - عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر ۵ روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی سامانه خودروهای وارداتی حذف می‌گردد.

تبصره ۴ –کلیه شرکت‌های واردکننده می‌بایست مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو نسبت به تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان اقدام نمایند در صورت تاخیر در تحویل و ... قراردادهای مذکور مشمول جرایم مندرج در آیین نامه فوق خواهند شد.

تبصره ۵ - تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت‌نامی قبل متقاضی و اولویت انتخابی خودرو انجام می‌گیرد.

تبصره ۶ - آن دسته از ثبت نام کنندگان خودرو وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده و در پرتال خود گزینه عدم تخصیص را مشاهده می‌نمایند، در صورت تمایل نسبت به خودروهای ارائه شده در جداول فوق در این مرحله خودرو جدید انتخاب کنند.

تبصره ۷ - اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می‌گیرد.

کد خبر 849448 منبع: تسنیم برچسب‌ها واردات خودرو خبر مهم خودرو خودرو مدرن، لوکس و هوشمند

دیگر خبرها

  • هونگچی E-QM5 در لیست فروش سامانه خودروهای وارداتی قرار گرفت
  • متقاضیان خرید خودرو بخوانند/ قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد + جزییات
  • عرضه خودروهای برقی آغاز شد
  • آغاز دور جدید فروش خودروهای وارداتی در سال جدید + جزئیات | ثبت نام جدید انجام می‌شود؟
  • اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی آغاز شد
  • آغاز فروش اولین خودرو‌های برقی از عصر امروز
  • آغاز فروش خودروهای وارداتی از عصر امروز
  • چه کسانی خودروهای وارداتی برقی را خواهند خرید؟
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروهای وارداتی
  • تکلیف نامعلوم عرضه خودرو‌های وارداتی!