Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: تدوین سند راهبردی پدافند غیر عامل استان با هدف شناسایی نقاط ضعف و قوت بخش های مختلف در سال جاری کلید خورده است.

«فتح الله حقیقی» روز دوشنبه در نشست شورای پدافند غیر عامل استان مرکزی، افزود: این سند جامع در پنج مرحله توسط مشاور تدوین می شود و می طلبد به منظور کاربردی تر شدن آن در هر مرحله از نظرات فرمانداران و مدیران اجرایی بهره گیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: سند راهبردی پدافند غیرعامل استان به کمک فرمانداران و مدیران استانی باید به گونه ای تدوین شود که تمامی تهدیدها ونواقص را به صورت عمیق و اصولی ببیند و با فرصت شناسی برنامه هدفمندی را در راستای توسعه و پیشرفت استان پیاده سازی کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تهیه برش شهرستانی سند راهبردی پدافند غیرعامل را از برنامه های اولویت دار استانداری مرکزی عنوان کرد و گفت: اساس تصمیم سازی ها و اقدامات استانی نگاه نیزبین ، کاربردی و علمی در حوزه پدافند غیرعامل است و باید برش شهرستانی سند راهبردی پدافند غیرعامل با حساسیت و دقت در دستور کار فرمانداران باشد.
حقیقی افزود: مدیران در کنار تهیه این سند مهم باید با انجام کارهای کوتاه مدت آسیب و تهدیدها را در حوزه های مختلف شناسایی و راهکار عملیاتی برای رفع آن ارائه کنند.
وی گفت: کاهش تصادفات جاده ای از برنامه های اولویت دار استانداری این استان است و در چهار ماه امسال اقدام های مناسبی از جمله ایجاد 2 واحد اقامتگاهی و نصب دوربین های مدار بسته در جاده ساوه - همدان، ایجاد شانه خاکی در جاده ساوه- سلفچگان و آغاز عملیات اجرایی زیر گذر جاده اصفهان برای کاهش تصادفات در نقاط حادثه خیز استان انجام شده است.
حقیقی یادآور شد: حوادث رانندگی جاده ای در ایام نوروز امسال با وجود 370 هزار مسافر استان مرکزی با انجام فعالیت های پیشگیرانه و تلاش پلیس راه، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده و سایر دستگاه های مربوطه حدود 60 درصد کاهش یافت که این روند باید با قاطعیت دنبال شود.
وی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید برای افزایش روحیه نشاط در جامعه و جلوگیری از بهره برداری های سوء شبکه های خارجی در ارائه آمارها دقت بیشتری داشته باشند و آمارها بر اساس شاخص ارائه شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی نیز در این نشست گفت: با وجود مشکلاتی که در کسری منابع الکتریکی در کشور بود این استان توانست با همکاری مردم و دستگاه های اجرای با کمترین مشکل از شرایط سخت عبور کند و برای تامین برق استان در سال آتی نیز باید با بهره گیری از نیروگاه های انرژی های تجدید پذیر از هم اینک برنامه ریزی داشت.
«مجید عسگری» افزود: تدوین سند راهبردی پدافند غیر عامل شهر اراک برای اجرا به تصویب سازمان پدافند کشور رسیده و اعتبار مورد نیاز آن تامین شده است.
وی ادامه داد: تدوین سند راهبردی پدافند غیر عامل ساوه نیز در دستور کار استانداری این استان قرار دارد..
6 تا 12 آبان ماه هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.
1955/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي پدافند غيرعامل تدوين سند استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۵۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» موجب شادی تمام حق طلبان شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین محبیان عصر پنجشنبه در جلسه پدافند غیر عامل که محل فرمانداری برگزار شد به عملیات وعده صادق اشاره و اظهار کرد: عملیات وعده صادق دل همه ما را آرام کرد و موجب شادی همه حق طلبان و شکست و خواری دشمنان شد.

محبیان ادامه داد: ما پیش بینی داشتیم دشمن مقابله‌ای را پس از عملیات وعده صادق داشته باشد و به همین منظور جلساتی برای مقابله با این تهدیدات برگزار کردیم تا بتوانیم آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی گفت: تا زمانی که ظالمین وجود دارند باید هوشیار باشیم تا با شیطنت‌های دشمنان بتوانیم برخورد کنیم.

فرماندار بیجار خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم در حوزه پدافند غیرعامل امسال بیش از پیش با برنامه و بهتر اقدام کنیم.

کد خبر 6088753

دیگر خبرها

  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • عملیات «وعده صادق» موجب شادی تمام حق طلبان شد
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • لحظه ترور یکی از رزمندگان سامانه پدافند هوایی حزب الله
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد