Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:33:37 GMT

حضور اساتید قرآنی برجسته جهت تربیت نونهالان قرآنی

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۵۹۲۸

حضور اساتید قرآنی برجسته جهت تربیت نونهالان قرآنی

به گزارش خبرگزاری مهر، برگزاری کلاس درس درک معنای آیات با حضور محمود کریمی برگزاری کلاس درس قواعد و مکالمه زبان عربی با حضور سید امیر سجادپور ، برگزاری کرسی های تلاوت اذانگاهی ظهر و مغرب ، برگزاری نمازهای جماعت یومیه، برگزاری جلسات گفتمان معرفتی و بصیرتی از جمله فعالیت های این روزهای نهمین دوره طرح آموزشی تربیتی اسوه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین برگزاری کلاس درس اندیشه اسلامی با حضور دکتر شبیر فیروزیان مهم ترین برنامه روز گذشته ۲۸ مردادماه ۹۷ بود.

در این کلاس، مطالبی پیرامون: جایگاه و نقش ولی فقیه، دامنه اختیارات و پاسخ به شبهات حول محور سرفصل امامت بیان شد که مورد توجه ویژه قاریان عضو قرار گرفت.

حجت الاسلام شهاب الدین غفاری (معاون پرورشی طرح اُسوه)، در خصوص کیفیت برگزاری این کلاس گفت: بحمدالله یکی از مفیدترین برنامه ­های اَدوار اخیر برگزاری کلاس درس اندیشه اسلامی بوده است.

وی افزود: در این دوره، مطالبی بسیار چالشی حول سرفصل امامت به­ صورت مباحثه و میزگرد در دستور کار قرار گرفت که موجب رضایت مندی قاریان عضو شد.

در روز سوم نهمین دوره طرح آموزشی_تربیتی قاریان نوجوان و جوان قرآن کریم (اُسوه)، برنامه­ های دیگری نیز به اجرا درآمد .

 برگزاری کلاس درس درک معنای آیات با حضور محمود کریمی برگزاری کلاس درس قواعد و مکالمه زبان عربی با حضور سید امیر سجادپور،  ورزش و تفریح، برگزاری کرسی های تلاوت اذانگاهی ظهر و مغرب ، برگزاری نمازهای جماعت یومیه، برگزاری جلسات گفتمان معرفتی و بصیرتی از جمله فعالیت های این روزهای نهمین دوره طرح آموزشی تربیتی اسوه است.

همچنین روز گذشته از نهمین دوره طرح  با حضور و تدریس تعدادی از اساتید برجسته کشور سپری شد.

 مسعود وکیل و کمال احمدی به تدریس درک معنای آیات و محمد بابایی به تدریس تجوید و قرائات پرداختند.

محمد بابایی (استاد درس تجوید و قرائات گروه شمس)، عنوان کرد: طرح اُسوه، طرح مهمی است و قاریان عضو، رسالت بسیار بزرگی در راستای تحقق اهداف این طرح ملی دارند.

این استاد قرآن افزود: کارکرد و ارزش کار قاریان در جامعه بی بدیل است. لذا ابتداء قاریان عضو می بایست جایگاه خود را بشناسند، تا پس از آن بتوانند در دل آحاد مردم رسوخ کنند.

درس آداب تلاوت قرآن کریم توسط اساتید و مربیان پرورشی این دوره، حجج اسلام غفاری، دکتر شهبازی و کریمی مورد تدریس قرار گرفت.

پس از آن، محفل نورانی اُنس با قرآن با حضور استاد برجسته کشور محمدحسین سبزعلی برگزار شد.

در آغاز این محفل قرآنی، محمدحسین سبزعلی طی سخنانی گفت: قاریان قرآن علی الخصوص اعضای طرح اُسوه در طول زندگی بدنبال قرآن خواندن برای مادیات نباشند چراکه قطعاً و بی شک خداوند متعال ضمن اینکه معیشت و زندگی قاریان و دیگر بندگان را تأمین می­ کند و جای نگرانی هم نیست، سعادت مندی دنیا و آخرت را نیز برای این قشر مقرر کرده است. لذا اعضای طرح اُسوه می بایست قدر این نعمت بزرگ الهی یعنی قاری بودن را بدانند.

در ادامه، این استاد برجسته جمهوری اسلامی، به ذکر نکات ظریف و تخصصی در خصوص تمرین های زیاد شدن نفس برای تلاوت، اهمیت تجوید و فصاحت و راه  کارهای مراقبت از صوت در دوران بلوغ پرداخت.

پایان بخش این محفل نورانی، تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط تعدادی از قاریان عضو، ابوالفضل علیزاده از استان اصفهان، سهیل مقدس از استان کرمان، مصطفی الوانی از استان خراسان جنوبی و احمدرضا لطفی از استان ایلام بود که این افراد مورد تشویق و تفقد استاد سبزعلی قرار گرفتند.

یادآور می‌شود طرح آموزشی_تربیتی اُسوه از سال ۹۳ به همت جامعه فرهنگی قرآنی عصر و همکاری شورای عالی قرآن، با سرمایه‌گذاری روی قاریان ممتاز نوجوان و جوان سراسر کشور و با طراحی نظامی جامع که ناظر به همه ابعاد تربیت یک قاری ممتاز در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران باشد، تدارک دیده شد و در حال اجرا است.

کد خبر 4379888

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای عالی قرآن فعالیت های قرآنی قرائت قرآن مردم علیه احتکار معرفی کتاب فلسفه فعالیت های قرآنی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تازه های نشر قرآن سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نشست هم اندیشی علوم انسانی کنفرانس بین المللی معرفی نشریات دین اسلام اخلاق جامعه شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۵۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعویق مسابقات بوکس نونهالان

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، پیکار‌های بوکس قهرمانی نونهالان ایران قرار بود از ۲۲ اردیبهشت ماه به میزبانی تهران آغاز شود که برگزاری این رویداد به تعویق افتاد.   زمان جدید برگزاری این مسابقات، متعاقبا از سوی فدراسیون بوکس اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • حج امسال، حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند / یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • حج امسال حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • تعویق مسابقات بوکس نونهالان
  • تصاویر جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانی + جزئیات
  • جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانستانی
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی